La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Esti Güevu Sal Quier

Encapuchaos

Sobre la puesta en llibertá de los ultraesportinguistas deteníos por enfrentamientos cola Policía

Encapuchaos

La cara esclariada y la esibición dental de Marta Renedo (una sonrisa falsa como la falsa moneda) delantre l'Audiencia Provincial d'Oviéu contrastaben, na prensa del xueves, colencierru (en términos sanfermineros) revueltu y encapucháu de los diez morlacos esportinguistes que dexaben en manada'l xuzgáu de Xixón depués que la maxistrada-yos diere, provisionalmente, suelta. Hasta neso (o neso más que nunca) vese la diferencia ente aristocracia y tercer estáu. Daba tamién noticia LA NUEVA ESPAÑA, esi mesmu día, del robu masivu de tapes d'alcantarilla en Xixón: déase usté cuenta del riesgu suicida qu'asumíen los lliberaos fuxendo del cuartón a reblagos ciegos.

Ún tien la impresión de que nun hai ultra ensin sudadera con capucha, como nun hai yonqui ensin priesa. Enquivocóse Kubrik, en 1971, al uniformar a los "drugos" de "La naranxa mecánica" con bombín negru, pero enquivocóse namás en materia de vestuariu, pamidea. Esos encapuchamientos a les puertes de la llei, según pa qué mediu sociointelectual, nun dexen de ser una forma de dar la cara. Maquillen al tapáu con una base de faltonería y descaru (evidentemente), que son valores superlativos según en qué chigres y barrios. Sabedor d'ello, yo, enfotáu nes ilustraciones del llibru de testu de Literatura, siempre-yos esplico a los mios alumnos (en xeneral futboleros que desprecien olímpicamente les lletres) que los inventores de la sudadera con capucha fueron fray Luis de León y san Juan de la Cruz, a ver si d'esa manera-yos despierto l'interés pola poesía ascética y mística. Pero nun funciona. Los dos autores tienen cara de ser del equipu perdedor y eso no mola.

Ocúrreseme, "calamo currente", que la xueza de Xixón que lleva'l casu de los ultras podía tener en cuenta esta circunstancia si quier imponer un castigu exemplar: en vez (o amás) de prohibi-yos averase al Molinón, condénelos alrecitáupúblicu, coral y con cobertura mediática, de la "Noche oscura del alma"dende'l puntu central del Carlos Tartiere nos minutos preliminares a l'arrancada del Oviedo - Sporting de la segunda vuelta de la Liga. Cola capucha puesta, si quieren, p'ambientar el testu. Pero non, qué bobu soi: eso diba ser, tamién, un sufrimientu pal respetable inocente.

miliorodriguezcueto.wordpress.com

Cola ayuda de la Conseyería d'Educación y Cultura del Principáu d'Asturies

Compartir el artículo

stats