Los defensores de la oficialidad del asturiano han cerrado la manifestación celebrada en la mañana de hoy sábado en Oviedo al grito de "Agora llegó la hora". La actriz María Cotiello fue la lectora del manifiesto con el que se cerró la protesta que recorrió la calle Uría de la capital asturiana y organizada por la Xunta pola Defensa de la Llingua. La organización de la manifestación ha cifrado en 30.000 los asistentes, mientras que la Policía Local ha estimado la presencia de unos 5.000.

"Esta manifestación pola oficialidá ye como les que venimos faciendo dende va tantos años, pero, al mesmu tiempu, ye una manifestación especial. Polos tiempos políticos que vivimos y poles circunstancies que nos llevaron a convocala", inició la actriz su lectura del manifiesto. Y Cotiello añadió: "Va bien d´años que nun tenemos delantre un momentu como esti, decisivu, y qu´axunta´l nerviu y l´enfotu de delles xeneraciones que quieren ver, por fin, cómo escampla´l futuru pa los derechos de les persones que falamos asturianu y gallego-asturianu".

Según la Xunta pola Defensa de la Llingua, manifestaciones como la de esta mañana en Oviedo son el "camín d´una reivindicación social y popular que dignifica la historia recién d´Asturies. Una reivindicación de delles xeneraciones, de xente de toles procedencies xeográfiques y vitales". Los organizadores de la protesta quisieron abrir sus reivindicaciones a toda la sociedad asturiana: "Siempre pensemos qu´esti camín había que lu facer ente toos y toes, colos brazos abiertos a quien se quixere axuntar, porque tenemos la seguranza de que les aspiraciones democrátiques que busquen ampliar derechos acaben caltrizando tola sociedá. Por eso queremos dar la bienvenida a los qu´hasta agora nun nos acompañaron nesi camín y qu´empiecen nestos meses a facelo".

Fue esta última una alusión al cambio de dirección que el PSOE asturiano ha adoptado en relación a la oficialidad del asturiano. En el último congreso de la FSA la militancia votó a favor de impulsar la oficialidad de la llingua. Tras este cambio capital en una de las principales fuerzas políticas regionales, el panorama, a juicio de la Xunta pola Defensa de la Llingua, ha cambiado radicalmente. "Toles fuercies vienen a sumar pa qu´esa aspiración frutie y, amás, tamos enfotaos en qu´esi mesmu pasu tamién lu van dar les que falten. Diba ser un exemplu de responsabilidá y madurez porque ye muncho lo que ta en xuegu: naide pue tar en contra de poner les bases llegales pa que les llingües propies d´Asturies puedan sobrevivir. Eso ye lo que busca faceles oficiales", leyó María Cotiello del manifiesto, al término de la protesta por la calle Uría.

La Xun ta pola Defensa d ela Llingua reclama a los diputados d ela Junta la reforma del artículo cuarto del Estatuto de Autonomía para poder declarar la oficialidad. "A partir d´ehí, desque dispongamos d´esi marcu xurídicu que tienen les demás llingües del Estáu, podemos garrar fuelgu pa empezar el camín duru de verdá, que ye tentar de normalizar l´usu social del idioma pa qu´esti se tresmita de xeneración en xeneración y nun se pierda. La oficialidá nun ye un fin: ye un mediu, una garantía llegal".

El manifiesto leído tras la manifestación incide especialmente en el cambio de escenario que se ha producido en torno al asturiano. "Si pa dalgo valieron los meses últimos foi pa ver que yá namás s´oponen a la oficialidá los sectores de la sociedá más acérrimes y d´idees más escluyentes: los que defenden la imposición, la intolerancia, la uniformidá cultural y llingüística... Ye la mesma tradición ideolóxica de los que primero se negaron al divorciu, al derechu al albuertu, a los derechos LGTBI. Los mesmos qu´echen contra´l feminismu y contra cualquier midida que suponga ampliar llibertaes. Cola mentira y la manipulación, quieren inocular l´odiu y el fanatismu ente la xente valiéndose del apoyu que-yos dan en munchos medios de comunicación. Pa ellos l´unicu derechu qu´existe ye´l derechu a la inorancia, que cultiven con maestría", leyó María Cotiello.

En el final del manifiesto se subrayó la idea fundamental de la manifestación de esta mañana: "Pero agora llegó la hora. Tamos equí. Venimos de mui atrás y vamos siguir el tiempu que faiga falta. Porque tenemos la fuercia y el convencimientu. Nun vamos parar hasta ser quién a ello. Toos y toes, col nuestru compromisu y cola nuestra responsabilidá, tenemos que facer qu´estes nubes prietes escamplen d´una vez, que s´abra por fin una etapa nueva n´Asturies, onde, colos derechos de toles persones yá reconocíos, nos pongamos a llevantar el futuru".