En medio de una corta vacación mediterránea, con vecinos de mesa en el hotel que a cada momento hacen gala de señorío hispánico de toda la vida («¡Encanniiii!... ¡¡¡que han traído otra fuente de churrooos!!!"? y a continuación, estampida de búfalos vallecanos -digna de ser filmada por John Ford- que arrasa la bandeja), resulta imposible olvidar que estamos en etapa proto-pre-electoral, porque aquí, en Levante, también vuelan dagas dirigidas por GPS. Encima, en Altea preparan las fiestas de moros y cristianos, lo que facilitará excelentes coartadas para ciertas maniobras de técnica política?

-¡Ah Silverio!... pa mi idea, que al jefe del bandu enemigu dio-y un vahídu, porque ta tiráu xunto al semáforu y nun mueve ni un deu, pese a que la banda música ta atacando «La pastoral» de Beethoven a ritmu de pasodoble, pa marcar el pasu nel desfile?

-Home, tampoco me parez tan raro, porque a mí diome una frígore cuando interpretó una coral de Bach al estilu «Paquito el chocolatero» y quedé como la Mona Lisa después de goler un frascu vinagre? ¡ay, probitín!..., si ye que-y cayó un tiestu geranios en toa la cresta? ¡Oigaaa!..., ¡el del balcón!..., ¿pue baxanos un vasu d'agua, pa ver si ésti espabila, ho?...

-¡Al momentu!... (y tú, Veneranda, ¡a ver si afines más la puntería, joé!... Esta vez, echai en toa la calva la jardinera de cementu, que a mí esi cabritu nun me chafa les primaries)?

Los procesos de selección de candidatos están siendo rigurosos, para conseguir, como siempre, que sólo los más preparados accedan al poder municipal y autonómico?

-¡Ah, pues, muy bien, chaval!...la o con el canutu quedóte redondina del too, y eso que te diéramos un canutu cuadráu, pa ponételo mas difícil? Y, bueno, ahora vien la última prueba: ¿cuál ye la capital de Francia, ho?...

-¡Mecaaa!... non la sé?

-¡Y, encima, ye sinceru a tope, el condenáu!..., na, que vas dir de cabeza de lista, porque yes el exemplu vivu del nuestru lema electoral: «Burros pero honraos»?

Por ese motivo es notorio que en las sedes centrales de los partidos se está debatiendo seria y concienzudamente la personalidad de cada integrante del cartel electoral, contrastando el currículum del candidato, y sin descartar la práctica de exámenes psicotécnicos y pruebas de limpieza de sangre democrática, para evitar ulteriores sorpresas y disgustos?

-¡Cuatrooo!... ¡Cincooo!..., a ver, a ver?, ¡acertélo yo!..., o sea, que el mi cuñáu va dir de segundu...

-¡Ah, Manolo!..., aparte de que a mí esto de los «chinos» nun me acaba de convencer del too como métodu selectivu, resulta que toi dándome cuenta de que lleves una moneda de les que utilizamos pal juegu escondía en la ingle izquierda?

-(¡Glup!) ? ¡Ay!..., pa mi idea, que me quedó allí pegá el sábadu pasáu, cuando ficimos el espectáculu de «boys» pa recaudar perres pa la campaña?, pero, oooyeee, si, agora que me fijo, ¡¡¡tú tamién lleves dos monedes de euro baxo cada sobacu!!!...

-(¡Huy!) ? Ah, pues, sí, que curioso, ¿eh?? ¡home, por Diosss!..., ¿nun tarás pensando que?? Ye que, con la crisis y tou esti rollu nun toi del too convencíu de que nun acabemos con un «corralito» a la argentina? y, claro: gústame tener liquidez total a mano, pa nun pasar sofocones si bloqueen les cuentes?