Tras poner a San Pedro al corriente de todo lo que se cuece en la mar, Cesáreo se recreó dando cuenta de lo acontecido en la villa pixueta, desde el paso de la borrasca «Becky» hasta la fiesta de la Santina, pasando por el regreso del certamen de habaneras y el diploma de honor de Los Selgas otorgado a los jubilados de la mar. También hubo un hueco para el mundial de la Roja y para la ley antitabaco. «El que quera ahora fumar un pitu o un bon habanu, tien que facellu na cai omentandu asina el gastu, por un llau la cajitilla ya po'l outru pa'l catarru».

El recitador también se refirió a las revoluciones en el mundo árabe. «Algunus mandamasis nun quiarin dexar el cargu, miantras ellus vivin bian de fame si morri'l puablu. ¡Diguti yo que Mahoma nun tuvu un día de descansu!», recitó, antes de saltar a la crisis del pepino. «¿Visti que lus alemanis son comu lus aldianus? Primeiru tiran la piadra ya iscuandin dispuás la manu, ¡culpar al nuasu pipino de que lus taba matando! ¡Que mirin las sos salchichas por si tianin bichus diantru!».

El terremoto y posterior «tsunami» en Japón y el seismo de Lorca también fueron temas tratados en el sermón pixueto.

El «caso Marea» tampoco pasó desapercibido. «Compraban suministrus co lus precius elevaus, de mesas, pizarras, sillas ya materialis variaus, ¡siguramenti debeu tar por esu mutivau! Comu era papiliría lu que lis taban vindiandu, por nun facer bien las cousas cabarun empapelaus», reflexionó Marqués.

Con las elecciones aún frescas en la mente de los presentes, tanto políticos como gente de a píe, el análisis de los resultados electorales fue inevitable. «¡Minuda la liou Cascus! Venu p'aquí de Madrí, fundou un partido nuavu, desfeixo a lus del PP ya foi quian cabou ganandu». A estos versos, siguieron otros más críticos: «¿Por qué a las ilicionis cumicius las tan llamandu? Nun será primonitoriu po lus que caban rucandu, nu ya d'extrañar que tea la mocedá protestandu».

Ni siquiera el bueno del oso «Furaco» se libró. «¿Pa qui sirvi un osu, Paca? Pa nada, Tola, ya un trastu», entonó el pixueto cuando se encontraba en la recta final del sermón. «Nun sei si ti disti cuanta que fui más lentu isti añu, foi que la vilucidá ristringiula el gubiarnu ya nun quisi apurar pa nun vemi asi multau», advirtió poco antes de pedir protección al patrono y de proclamar varios «vivas» que precedieron a la copla final y a la quema de los xigantes con la que concluyó el sermón.