Güei, el que tien un puestu de trabayu ta ciertamente contentu, porque cuesta muito chegar a facese con un emplegu. El trabayu, según Hoyt, produz satisfaición ya permite a quien lu realiza sentise arguyosu ya realizáu. Sin embargu, n'España, son muitas las personas que nun tán desempeñando'l trabayu que-ys gustaría ou pal que tán meyor preparaos. Esto produz insatisfaición ya pienso que nun se rinde lo mesmo nun puestu pal que tas preparáu ya te sientes a gustu que nun emplegu al que t'agarras porque tienes que sobrevivir. Asina tán las cousas. Ya cada vez tán agravándose más estos desarreglos l.laborales, sobre too, pa los más mozos. Por si esto fuera pouco, vamos camín de perder, en parte, l'Estáu de bienestar que fuimos algamando después de muitos años de lluchar por el.lo.

Son muitos los mensaxes negativos que nos chegan estos días sobre'l futuru de la Seguridá Social ya preocúpanos abondo'l perder aquel.lo que teníemos ganao. Ye sabío que nos últimos tiempos aumentó la esperanza de vida, ya quiciabes aumentará más nas próximas décadas, pero nun debiera esto ser pretestu pa chegar a aumentar la edá de xubilación. Al que trabaya trenta y cinco ou cuarenta años, yá-y tocóu cotizar pa sostener a los pensionistas, a los paraos ya a los coleutivos más desfavorecíos. Bien ta que chegue un momentu, qu'entovía en condiciones de disfrutar dalgo de la vida, tenga la merecida xubilación. Nun se pue mantener el mundu l.laboral namás que con vieyos, magar el sou l.labor ya la sua esperiencia seyan mui valoratibles. Hai que tener un ciertu equilibriu no que cinca al personal.

En vez «enredar» cola Seguridá Social, el Gobiernu debiera preocupase de crear emplegu dignu ya de calidá. El paru espérase que nesti añu supere el 20%, los maratonianos horarios de los trabayadores, que pue dicise que «viven» na empresa, los sueldos polos suelos. Iguar la vida l.laboral cola vida familiar, ya outros muitos problemas qu'afeutan al mundu del trabayu.

D'outra miente, n'España yá tenemos un sistema de xubilación flexible que permite, por un l.lau, en del.las profesiones la posibilidá de permanecer nel mercáu l.laboral dempués de los 65 años, con dalguna bonificación na postrera pensión. Ya, per outru l.lau, permite xubilaciones anticipadas en dalgunos sectores. Midida, ésta, que casi siempre favorez a las empresas. Amortizan el puestu, ou nel meyor de los casos, desfanse asina del personal que nun-ys ya rentable polos drechos algamaos, ya porque asina contratan a mocedá en condiciones muito más favoratibles pa la empresa.

Sóbrannos especuladores ya necesitamos empresarios.

Mientras, la propia alministración ta xubilando de forma obligatoria a profesionales de dixebraos sectores, en profesiones nos que ya mui valoratible la esperiencia profesional. Son too incongruencias de dalgunos políticos que nos tán l.levando al caos.