La lliteratura que güei s'escribe n'Asturies, tanto en castellán como n'asturianu, nun tien nada qu'envidiar a la d'otres comunidaes nin a la d'otros países, y tien abondo ésitu fuera de les nueses llendes.

Güei, polo que me toca como escritora, voi referime a les llectures infantiles. Ta mui bien que los neños d'Asturies llean testos variaos y de distintos autores, tanto nacionales como d'otres lliteratures. Pero paezme imprescindible que conozan a los escritores asturianos, que conozan a los «de casa». Mal se van apreciar les coses bones de los de fuera si nun tienen una referencia significativa del so entornu más cercanu, una base cultural sólida onde sofitar los sos conocimientos.

Y dígolo porque'l pasáu día 20 de mayu tuvi la gracia d'asistir a la recepción a los Príncipes d'Asturies. Invitada pol Ayuntamientu de Castrillón, al que-y toi mui agradecida por brindame l'honor de poder entrega-yos la mio última obra infantil, «Deva y el pitín», de la editorial Pintar-Pintar, n' asturianu y en castellán. Dediqué-yosla con cariñu a les Infantes Leonor y Sofía. Los Príncipes interesáronse y miraron con detalle los llibros, y espresáronme'l so contentu de poder lleva-yos esta obra a les sos fíes. Yo toi satisfecha de que los mios llibros lleguen a la Casa Real.

Pero, per otru llau, nel Colexu Infanta Leonor regaláron-yos una coleición d'un escritor norteamericanu, que los neños trabayaron nes clases. Digo yo que será porque nun hai escritores n'Asturies pa que los más pequeños gocien de la llectura. Qué podrá ser que tanto caltria ente nós lo de los americanos. Nun podemos escaecer que la filosofía del deprendimientu significativu, sofitase na base de lo más cercanu al escolín, naquello que pueda rellacionar colos sos conocimientos y vivencies. Paezme importante que l'escritor de testos infantiles, avere al neñu al so mundu, onde podrá sofitar les sos fantasíes. Un mundu bien diferente'l que pue espresar un escritor norteamericanu, del que pue espresar un escritor asturianu, qu'al escribir, inclusive de manera inconsciente, utilizará claves culturales que-yos son muncho más próximes.

Pero n'Asturies, en dellos foros, lo asturiano paez que güel a cuchu. Mientres entontecemos con tolo que llega de fuera, sobre too, de los americanos.

Estes actitúes que refuguen tolo que tien que ver cola nuesa cultura acaben perxudicándonos a toos y alimenten la gran aculturación y mundialización de les costumes que güei nos invade, contribuyendo a que los escolinos pierdan les sos raíces y los valores culturales de la so comunidá.

Los Príncipes, de xuru que tán fartos de recibir regalos de llibros y de too, pero paezme que más-yos tocará nel corazón, que tamién lu tienen, dalgo rellacionáu col llugar onde van de visita. Cuando van a Nueva York, de xuru que nun los obsequian con un llibru o una coleición d'un asturianu.

A nós asina nos lluz el pelo.