Anda, que menuda la ha liado el Papa con su último libro, porque eso de suprimir de un plumazo del imaginario popular la mula y el buey, como acompañantes en el portal de Belén y fuente de calor natural para el Niño Jesús, va a resultar traumático para muchos; y, encima, puede dar lugar a conflictos insospechados con quienes fabrican y comercializan las figuritas que pueblan el nacimiento?

-¿Cuándo diz que cuesta esti «Misteriu» de barru, ho?... ¿cómo?... ¡ay, non, fíu!: si el preciu ye de cuarenta euros, y en total son cinco les figurines del portal, tien que descontáme ocho euros por cada bichu, que non los voy llevar, porque ya diz el Papa que lo de la mula y el buey, yera tóo cuentu?

-Bueno, si se pon así? la verdá ye que, esti añu, como los productores taben ya sobre avisu del xaréu que diba montar el Papa con el últimu llibru, ficiéronnos un envíu alternativu: a la xente que nun quier llevar la mula y el buey, damos-i al mismu preciu un par de dragones echando fueu pola boca?

-¡Ah madre!... ¿dragones, ho?...

-¿Y que quier, ho?... ¿nun ve que toes les figures tan fabricáes en Shanghai, ho?... pues si los chinos tan po'l mediu, nun diben a enviános osos polares, ¿non i parez?.... además, el Papa nun dixo ná de que nun hubiera dragones, o sea que ye tóo teolóxicamente correcto?

Lo malo de abrir este tipo de compuertas, que se cargan creencias tradicionales, es que puede dar lugar a revisiones más amplias del imaginario popular relacionado con el belén?

-A tóo esto? ¿tien algún ánxel sueltu que me pueda vender, pa colocálu sujetu d'un árbol, contándo-yos a los pastores lo del nacimientu del Neñu, ho?...

-?Buenooo? tal y como lo pide, non? pero esti añu va a lleváse esto?

-¡Otru dragón!... ¡¡y, encima, ésti con plumas blanques pegáes!!... ¿que ye, que quier tomáme el pelu, ho?...

-¡Ay, Dios me libre, paisanu!... pero ye que nel libru del Papa se diz que, cuando el ánxel diba a conta-yos tóo lo sucedido a los pastores, pegáron-i una perdigoná unos que taben al llau dedicándose al tiru de pichón, y acabó en urxencies de Nazaret, el probitín? parez que tovía siguen sacando-i proyectiles del? del? bueno: diba a decir del culo, pero olvidábaseme que los ánxeles nun tienen d'eso? ¿Cómo diz, ho?... ¿que nun i suena que el llibru del Papa diga eso?... ná, eso ye porque la traducción que ficieron al español ye malíiisima? claro, como anden tóo'l día con prises, pasen eses coses?

-Non sé si creélu, pero? ¡oigaaa!... ¿que faen estos Reyes Magos subíos en una alfombra con GPS, ho?... y? ¿ónde tan los camellos?...

-?(¡Glub!)? estooo? pa mi idea que ye que tan faciendo un recesu, tomando un cafetín con pingarates camín de Belén?. (¡¡Silverio!!: ¡fai el favor de llamar a la fábrica de Bagdad y de deci-yos que los Reyes diben en camellu, que lo de la alfombra máxica ye cosa de Simbad, de Aladino, o de uno d'esos, y que se pongan a trabajar como llocos pa enviános los camellos que falten!)?

Y, además, tampoco se debe descartar que cualquier revisión de los componentes del belén tradicional acabe siendo influida por la actual tendencia a imponer lo «políticamente correcto», con la consecuencia de que será necesario comprar más figuritas, y no está la economía para tales dispendios?

-?Oiga, ho? ¿qué fai esi paisanu en mediu la escena, que nun lleva un cestu con ofertes ni ná pa'l recién nacidu?...

-¡Ay!... esi ye el lliberáu sindical del sindicatu de pastores de Belén?

-?Y, agora que me toi dando cuenta, aunque nun lleva cestu? ¿qué ye lo que tien entre les manes, ho?...

-¡Ah, eso!: ye una «play-station»... claro: como el probitín tien que pasar les hores muertes en sin facer ná hasta que acaben les Navidaes, nun díbemos a dexálu aburríse como una ostra del mar Muertu... ¿el que diz, ho?... ¡ay, sí, claro que sí!: el Papa ta enteráu de tóo, y parez-i muy bien, porque los pastores de Belén nun diben a tar en sin sindicar? ¡Ta vendiéndose muchísimo, esta figurina!... como que, pa'l añu que vien, ya tamos pensando en fabricar una lliberá sindical del cuerpu de llavanderes?