La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Terrazas veraniegas

El mejor lugar para ver y que te vean

La verdad es que, hoy día, las terrazas de los bares permanecen abiertas todo el año, pues lo de la autorización temporal limitada al verano pertenece a un pasado remoto. Si alguien es capaz de recordar frases como "¡venga, apartá-i les silles pa que pase el tranvía!" es porque iba a la calle Corrida hace mil años y tiene ya una edad respetable, tanta que probablemente su papá fue el empresario encargado de los efectos especiales -con aparición y todo- en la batalla de Covadonga. Sin embargo, hay algo que no ha cambiado en el transcurso del tiempo: que a las terrazas se va a ver y a ser visto y, además, a despellejar al prójimo ausente, razón por la cual todo el mundo acude a ellas y se resiste a ser el primero en marchar?

-?Entós? ¿esti añu vais quedar en Xixón tóo'l veranu, ho?...

-¡Home, claro!... ye que lo de movése en estes feches ye tontería, pues tan tóo's los hoteles de cinco estrelles petáos y nun ye cuestión de baxar de nivel, fía, porque en los de cuatro? ¡métese un ganau en veranu que pa qué!...

-?Pues nosotros tábemos pensando en dir, después de Begoña -o sea, cuando afloxe el calor- a pasar unos días de descansu en la "Costa Azul"? como ficimos el añu pasáu, vamos?

-?¡Ay, sí!... acuérdome yo de cuando vos encontramos, el mi home y yo, tomando el menú del día en un chigre de Mansilla de les Mules?

-(¡Joé!)? Bah, ya sabes que, cuando nun corre naide tras de ti, lo que presta ye dir faciendo etapes?

-Si, ye verdá, muyer? además, con un coche tan vieyu como el vuestru, tampoco ye cuestión de dír despendoláos pola autopista? y por eso volvimos a encontravos, tres días mas tarde, comiendo un bocadillu chorizu xunto a la parroquia de Boñar? ¡ay!... ¡¡recoño, Veneranda, acabes de tiráme tóo'l chocolate encima d'esti modelu de la Carolina Herrera!!...

-?¡Méca, neña, perdona que fue en sin querer!... por cierto: nun sabía yo que conocíes los nombres de les paisanes a les que y-os compres la ropa nel mercadillu?

En las terrazas no solo se comenta la vida de los que no están en aquel momento, sino también lo relativo a su aspecto personal, pues como en verano todos andamos con menos ropa encima resulta que lo que ocultaba el traperío invernal de repente sale a la luz y, entonces, pasa lo que pasa?.

-Hola, ho? buenes tardes?

-?Non, gracies, nun me faen falta gafes de sol, ni "Rolex", ni coses d'eses?

-¡Pero bueno!...

-¡Anda, Manolo, si yes tú!... pa mi idea que te pasaste col bronceáu, chaval?

-¡Que va a ser el bronceáu!... ye que vivo cerca'l Musel, y antes de venir a la terraza, dióme por abrir les ventanes pa ventilar, y agora nun veo forma de quitar la carbonilla? ye que ta como fusioná con el bálsamu del afeitáu?

-¿Trajísteme el DVD que te había prestao antiayer, ho?...

-?Estooo? verás, ye que, según taba llegando aquí, un pelmázu preguntóme si tenía algún DVD pirata y yo, pa nun da-i explicaciones, vendí-i el tuyu? ¿qué queríes que ficiera, ho, si el tío taba empeñáu en que i lu vendiera?... mañana cómprote otru con les perres que me dio? y tovía me van sobrar dos euros?

Tampoco la política y las andanzas de los que andan metidos en ella quedan fuera del teatro al aire libre que constituyen las terrazas?

-¿Enterásteisvos, ho?... parez que a Silverio acaben de mete-i un cuernu de aúpa, porque ta implicáu en un asuntu de perres muy guarru, muy guarru?

-¡Ah madre!... ¿cómo de guarru, ho?...

-¡Muchísimo!.... tan guarru ye que a él lu teníen encargáu de lavar les perres, que transportaben otros implicáos en billetes de quinientos metíos nel rectu?

-?Con lo faltosu que ye, seguro que el muy burru fue capaz de colgálos después a secar nel tendal del patiu de lluces?

-¡Nomenó!... metíalos en la secaora? el asuntu descubriólu la asistenta, aquella mozona tan curiosísima ¿nun te acuerdes d'ella, ho?... ¡si tú andabes babeando pol pasillu cada vez que la veíes!... pues resulta que nun yera ni asistenta ni ná, que taba colocá de espía al serviciu de la Axencia Tributaria? ah Belorcio? ¿pásate algo, ho?... ye que toy viéndote cada vez mas pálidu?

-¡¡Ye que me toy poniéndo muy malín, fíu!!? ¡¡¡malísimu!!!... porque la semana pasá invitéla a tomar una copina en casa, y mientres me tenía atáu a la cama con los güeyos vendáos -pa xugar, decía ella- pa mi idea que me fizo un registru del pisu y enteróse de tóo?

-¡Rediós, ye verda!... ¡¡y yo túvela contratá antiayer pa facer una limpieza xeneral!!... ¡seguro que me fizo una copia del disco duru del ordenaor!... trae p'acá la "tablet", que hay que salir escopetáos d'aquí? a ver? viajes a Botswana? ahí seguro que nun tienen tratáu d'extradición con España? ¿sácote otru billete pa ti, ho?...

Compartir el artículo

stats