La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

La cabalgata sobre el tejado de cinc

De cómo ejercer de buena "Reina Maga"

Es una pena que Tennessee Williams haya cascado en 1983 porque, de seguir vivo, la noticia de las "Reinas Magas" que van a salir en cabalgata en Madrid y que ya han hecho lo propio en Valencia le habría ayudado a superar la crisis creativa de sus últimos años, porque ¡menudo filón para esos despliegues de pasiones, secretos y climas opresivos que caracterizan sus dramones! Hombre, como el dogmatismo queda un poco feo, tampoco hay que descartar a priori que los Reyes Magos que siguieron la estrella fueran Reinas, porque al parecer nadie se ocupó de levantarles el faldorio para comprobar de que iban, o sea que vamos a suponer que la tradición estaba equivocada y que?

-¡Oiga, ho!... ¿nun ye nesti pueblu onde nació el Neñu, ho?...

-Non, fía, ye nel siguiente? pero? usté ye una paisana, ¿non?...

-Menopáusica y tóo? ¿a que vien esa pregunta, ho?

-Home, pues a que, según les noticies de la tele, taben en caminu tres Reyes, non tres Reines? y, aunque lleven corona, encima yo nun veo mas que dos?

-¡Ay!, ye que Gaspara enrollóse con Herodes cuando lu fuimos a visitar? claro, como ye la mas joven, se ve que tovía i llama lo del ligoteo? pero fai un par de hores envióme un SMS onde diz que mañana ponse en caminu?

-Pues ya puée espabiláse, porque la "estrella de oriente" apágase a les doce?

-¿Cómo diz, ho?...

-Ye cosa de los recortes, neña?. cómo tará la cosa de jorobá que nun hubo perres ni pa financiar que baxaran del cielu cuatro ánxeles pa anunciar la buena nueva a los pastorinos. Total: que el serviciu lu tan prestando cuatro concejales de Belén, a los que y-os ficimos unes ales con plumes de pita y los colgamos del arboláu, pa salir del pasu?

-¡Ah, pues tengo que facé-i una llamá urxente a Gaspara, nun sea que se pierda y ye ella quien lleva los regalos y les perres pa´l viaxe de regresu?

-Nun se moleste, que nun hay cobertura? y yo marcho ¿eh?... porque, agora que me toi dando cuenta, a uno de los ánxeles suplentes debí dexá-i demasiao apretá en la entrepierna la cuerda que lu sujeta al olivu, y en lugar de decir "Gloria in excelsis Deo", ta echando unos cagamentos muy poco evanxélicos?

En las celebraciones navideñas hay personajes y situaciones con los que cabe experimentar y que, si se respeta la esencia de la historia, suponen solo una variación que pronto se olvidará, hasta que tenga lugar la próxima ocurrencia del mandamás de turno; pero hay cambios que acaban chirriando?

-¿Qué te pasa, rapaz?... ¿nun tas interesáu en recoyer los regalos que te tiren les "Magues" desde les carroces, ho?...

-Home, ¿a ti que te parez, má?... pa tres veces que me agaché, nun saqué más que una caja con pestañes postices, una barra llabios y un ligueru fucsia?

-Bueno, nun ta mal? non tóo diben ser caramelos y chorráes d'eses? y seguro que se te ocurre algo que facer con eses cosines, ¿eh fíu?...

-?Pues? home, como yo nun tengo mas que seis años y nun ye cuestión de disfrazáme de "drag queen", toi pensando que podía regalá-i eses cosiquines a una amiguina que tien papá, y que vien a casa a xugar con él al parchís la semana que te toca a tí dir a Sotrondiu a cuidar a güelina?

-¡¡¡Silverio!!!... ¡¡fai el favor de venir aquí agora mesmu, que tienes que explicáme una porretá de coses!!... ¡¡que vengas, que lo digo yo!!...

-(¡Hala, a ver si se divorcien de una joía vez y me dexen en paz, que paso de cabalgates y lo único que quiero ye dir a casa a xugar con la consola!)?

Es de suponer que, una vez alcanzado el objetivo final del viaje, las tres "Reinas Magas" se habrán comportado como era de esperar: adoración del Niño y consiguiente entrega de los presentes, tal y como mandan los cánones?

-¿Unes cortines?... ¡ah madre!... ¿y pa que quier el Neñu les cortines, ho?...

-Tú fáime casu, Melchora, que yo de decoración entiendo lo mío?

-¿Y el oro?.. ¿que ficiste col cofre llenu de oro, condená?...

-Pues vime obligá a prestá-i-lu a Herodes, el probitín? ¿tu sabes que tien hipotecáu el castillu, y que si nun pagaba diben sacáilu a subasta, ho?...

-¡Anda que, si llego a saber que dibes a da-i el cofre al chulo ési, a buena hora me habría dexáo sacar los dientes de oro pa completar el regalu?bueno, al menos quédennos el inciensu y la mirra, ¿verdá Baltasara?...

-?Pues? estooo?.

-¿Cómo que "pues" y que "estooo"?.... ¿Ónde tan el inciensu y la mirra?...

-?Nun tuve mas remediu que cambiáles por unes madreñes cuando tábemos a la altura de Mesopotamia? y la culpa ye tuya, Melchora: ¿nun decíes que teníamos que dir feches un pincel, con zapatos de tacón y tóo?... pues ¡a ver quien ye la guapa que atraviesa el Eufrates y el Tigris, saltando de piedra en piedra y metía nel barru toa entaconá!... y, claro, vosotres díbeis subíes nel camellu, pero el míu púsose en güelga porque nun i liquidé toa la paga extra y nun me dexaba subir? ¡y encima diba diciendo "yo tengo joroba, pero la que va jorobá yes tú, prenda"!...

-En fin? unes cortines? al menos damos-yos algo, a los probitinos? y ¿ónde les compraste, ho?...

-Nel "Corte Babilónicu"? a tóo esto: paguéles con la tu tarxeta, porque la mia ya nun tenía saldu? oye? ¿pásate algo, ho?... pa mi que te tan dando sofocos menopáusicos, porque tas de un colloráu? ¿comer que, ho?... ¡ah madre!... ¿pa que diba yo querer comer unes cortines?... esta muyer allorió del tóo? ¡que nun les quiero comer, joé!.... que nun? ¡¡gmmm!!... ¡¡¡gruuufmm!!!...

Compartir el artículo

stats