La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Matrimonios de conveniencia

Uniones políticas de hecho para desenredar la madeja de la fallida formación de Gobierno en el país

Lo del amor romántico es un invento decimonónico. Como en esa época no tenían sesiones de investidura para no investir a nadie, ni alcaldes que hicieran chorradas, los jóvenes se entretenían enviándose recíprocamente afectuosos mensajes con movimientos de abanico, pañuelos oportunamente dejados caer al pasar al lado del objeto de sus anhelos y colocación de pequeños ramilletes de flores y determinadas piezas del vestuario en formas predeterminadas que funcionaban como los e-mails de la época, pero sin tener que pagar a Telecable. Quitando unos pocos ejemplos históricos (Abelardo y Eloísa) y literarios (Romeo y Julieta; Los amantes de Teruel y para de contar), que encima acababan fatal, lo tradicional era pasar del amor y que las clases acomodadas se casaran teniendo en cuenta los intereses de las familias?

-Pues taba yo pensando, Silverio, que como les mis finques llinden con les tuyes, podíemos casar a los nuestros fíos, quitar la sebe que les separa y comprar a medies un "trator" pa explotálo tóo?

-¡Ay, Belorcio, que nun va a poder ser!...

-¿Qué ye, que los tus fíos tan comprometíos ya, ho?...

-¡Nomenó!... ye que tovía nun tan inventáos los "tratores"?

-¡Bah, eso ye lo de menos!... realmente, nun nos fai falta un "trator": en cuanto y-os echen les amonestaciones, voy decir nel chigre onde juego la partida que tas volviéndote llocu, y que te dio por enterrar toes les perres, porque dexaste de fiáte de los bancos; y tu faes lo mismo nel bar ónde tomes café, contando que el llocu que entierra perres soy yo, y en veinticuatro hores déxennos los praos como si hubiera pasao allí les vacaciones un exercitu de topos. Entós, echamos les semilles dientro los furacos, y ya ta: en sin consumu energéticu?

-Desde luego, fíu? ¡vaya como te aprovechó esi trimestre que pasaste afiliáu a un partíu políticu, hasta que te pillaron metiendo una mano dientro la caja fuerte y la otra nel escote de la muyer del secretariu xeneral!...

-?Ye que les oportunidáes pa aprender pasen una vez en la vida, rapaz: o les coges nel momentu, o quédeste pa siempre en sin elles?

En consecuencia, habida cuenta del resultado de las pasadas elecciones y de las dificultades para constituir mayorías, los partidos políticos se verán obligados a dejar de lado sus amores y desamores y poner en primer plano sus intereses económicos confesables, para intentar cuajar un matrimonio antes de que a los candidatos se les pase el arroz?

-Vamos a ver: ¿nun vos dixe ya una porretá de veces que con vosotros nun diba ni a apañar subvenciones, aunque fueran legales, ho?

-Bueno, ye que esto ye algo nuevo, fíu?trae esos zapatinos p´acá, Veneranda?¿véslos?...¡¡son de cristal!...¿a que son guapos, eh?...¿quiés probálos, ho?...

-?Home, pues?guapos si son?pero nun acabo de ve-i el sentíu?anda trai, que si nun ye namás que pa un caprichu, ésti pueo dátelu y póngolos?ah, pues quédenme bien ¿non?? ¡ay!... ¡¡ay!!.. ¡¡¡que nun los pueo quitar!!!...

-¡Sácai la foto, Veneranda!... bueno, rapaz: o apoyes la mi investidura o cuelgo esta foto en internet con el siguiente títulu: "el secretariu xeneral, que ya nun sabía a quién mas robar, decidió chorizá-i también los zapatinos de cristal a Cenicienta"?

A lo mejor se acaba imponiendo el sentido común y los matrimonios políticos de conveniencia se organizan y consuman sin llegar a mayores, y sin que los que se morrearon la pasada semana en Las Cortes corran el riesgo de ser superados por otros que decidan montar un 69 sobre la mesa del congreso. Pero lo que nunca es descartable es que, apenas firmado el convenio prematrimonial, aparezca algún espontáneo que quiera aprovechar la confusión del momento para anteponer sus intereses?

-¿Fijástete la cara demudá que tenía tovía, cuando taba echando la firma del acuerdu, ho?... y, encima, de momentu nun va a poder quitar los zapatos hasta dientro una semana, porque el pegamentu que y-os pusimos ye del que usen los de la NASA pa pegar les pìeces de les estaciones espaciales?

-Sí, ye verdá, probe?¡y mira que tardaste en decidíte sobre como liálu, a base de probáte tu mesmu disfraces a ver cual yera mas ridículu de tóos!... ¿acuérdeste de cuando te vestiste de Caperucita, que tabes en pelota picá y solo con la caperuza roxa, les trences postices y el cestu, ho?...

-¡Ay, sí, yera pa matáse de risa!...

-?Pues sí, morenu, yera pa matáse de risa?como que te fice unes fotos de recuerdu?¿tan guapes, eh?...pues ya sabes, rapaz: o la investía soy yo, o estes fotos van subir a internet en un minutu?y yo nun se si nel partíu te dirán algo? ¡¡pero de que la tu muyer te diba a poner la cabeza del revés, como la neña de "El Exorcista" nun tengo duda!!... sobre tóo desde que se enteró del tu rollu con Vanesa-Jéssica, porque la probitina dedícase a afogar les penes faciendo halterofilia nel gimnasiu del Grupu Covadonga, y ya tan pensando en presentála a les próximes olimpiaes?

Compartir el artículo

stats