La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Estrechos de manga ancha

Los papeles de Panamá ponen al descubierto los chanchullos de multitud de políticos, deportistas y famosos

Hasta hace poco Panamá solo era conocido por el canal que une los océanos que bañan el este y el oeste del país, y también por los conflictos surgidos durante la ampliación del canal entre la constructora española y el gobierno panameño por un quítame allá esos encofrados; pero ahora han sacado una historia de papeles que la está liando gorda, y ya no se habla de otra cosa en las casas, los bares y las peluquerías?

-?Y taben también les mis primes de Verdiciu, y les de Palencia con los maridos? (bueno, una de elles ta sólo arrimá, porque diz que i da perceguera pasar po´l Rexistru Civil)?

-?Yo quedé boba cuando dixeron que taba involucráu el Putin ési? Y digo yo: ¿qué falta tién esi paisanu de dir a Panamá pa abrir una cuenta?... ¡¡como que se diben atrever a dir por él en Rusia si nun pagara la contribución!!...

-?Lo de les de Palencia ye desageráo, porque van siempre a la última y nun se priven de dar la nota, y, claro? digo yo que les perres tendrán que salir de algún sitiu, ¿non??

-?Pa mí que esto va a dar llugar a un xaréu políticu de aúpa, porque hasta el Cameron aparez como implicáu?( ¡ay, por fín!... ¡qué aliviu salir d´esti secaor, fía, porque taba atorollándome co´l putu zumbidu!)?

-?¿Puées creer que les de Palencia vendieron la silla ruedes de la mi tía, pa financiáse parte de un viaxe al Caribe, ho?...

-¿Que qué, ho?... (Oye Veneranda: pa mí que debíes quitá-i a esta muyer ya el secaor, porque tábemos falando de los "papeles de Panamá" y, pola culpa´l calor, debió reblandecése-i el cerebru y agora ta desvariando con no se que rollu de unes de Palencia)?

Algunos de los titulares de cuentas panameñas han emitido comunicados diciendo que qué vá, que ellos habían abierto las cuentas solo porque los comerciales de los bancos de Panamá se habían puesto pesadísimos y les habían dicho que su puesto de trabajo dependía de que ellos colocaran o no dinero a plazo? pero otros han optado por el más absoluto silencio?

-?Pero vamos a ver, señor Manolo: ¿nun ve que tenemos pruebes de que usté ta involucráu en fulleríes fiscales de todo tipu, y que ta acreditáo que les sus declaraciones de Hacienda yeren mas falses que les promeses de un partíu políticu si gana les elecciones?... ¿Y empéñase tovía en nun decir ná, ho?...

-?.

-¡Coñi, paisanu, diga algo, porque encima con esa sonrisa que pon, que parez que i la copió al Zapateru, ta atacándome los nervios!...

-?.

-?Pero? oiga? ¡usté a mí nun me va tomar el pelu! ¿ta claro?... ¿esta cuenta ye suya o non?...

-?.

-¡Hola, Lupercio!... por lo que veo, tocóte a tí ocupáte del casu de "Manolo el Sordomudu" ¿non?... ¿Arrégleste bien, ho?... porque con esi paisanu, si nun ye por mediu el lenguaxe de signos, nun hay ná que facer?

Y lo que son las cosas: a muchos les sienta igual que unas gambas atrasadas ver su nombre en los papeles nacionales y extranjeros; en cambio hay otros que no ocultan su orgullo por el hecho de que se divulgue su nombre y su inclusión al lado de los famosos, ricos y poderosos del mundo?

-¡Al fín se me fizo justicia col asuntu los "papeles de Panamá", Belorcio!...¡ ¡Toy en la primera páxina de tóos los periódicos panameños!!...

-¡Ah madre!... ¡pero si tú nun tienes un perru nel bancu, y la tarxeta de crédito tuviste que metéla en almidón, porque taba reblandecía por falta de saldu!...

-Pues ya ves? ¡Da un gustirrinín sentíse al mismu nivel del Putin y el Cameron!?¡¡y encima a mí sáquenme con foto y tóo!!...

-?Oye Silverio? esti periódicu diz que te detuvieron después de que i dieras un muerdu ñalgar a una mulatona, y que la foto ficiérontela después que la afroamericana -pa mas señes inxeniera en les obres del nuevu canal de Panamá- te esfarraplara la cara atizándote con una hormigonera de les que usen pa preparar el revestimientu del fondu canaliegu?

-¡Eso ye lo de menos!...lo que importa ye que nel mi pueblu sepan que toy en los papeles panameños y que soy una "celebrity", que nun se bien lo que quier decir, pero que solo con pensálo, danme rebusquinos?

-¿Y cómo crees que i sentará a la tu muyer lo del bocáu a la morenona?...

-¡¡Mecagüenla?!!...¡olvidábaseme que toy casáu!...oye, esto ye preocupante, fíu, porque últimamente parezme que toy perdiendo un poco la cabeza?

-?Pues pa mi idea, en cuanto llegues a la tu casa nel Natahoyu, lo que te pueda quedar d´ella va salir polos aires?

Compartir el artículo

stats