La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

El CIS arma el "cisco"

Los errores de las encuestas confirman la afición de los españoles por engañar cuando se trata del voto

¡Anda, que como esta vez acierte!?porque conviene recordar que el CIS, en su encuesta previa a las elecciones del 20 de diciembre, aunque se aproximó bastante a los resultados de PP y PSOE, en lo que respecta a Ciudadanos y Podemos quedó con su estadístico culo al aire, pues pronosticaba para los de Rivera el tercer puesto y entre 63 y 66 diputados (obtuvieron 40), y para los de Iglesias de 45 a 49 (sacaron 69), o sea que algo falló entonces, y posiblemente también falle ahora. Mientras tanto, nos frien a encuestas, tertulias y resúmenes de las andanzas de los principales candidatos, invadiendo con ello nuestra intimidad, porque apenas enciendes la tele ya se te cuelan en casa?

-?¡Sí señor, esto ye un abusu y un allanamientu de morada!....ye que pones la tele y, al minutu, ya sal uno d´ellos a jorobános el día?

-¡Home, ho!...con tantu canal que hay, porque en dos o tres fagan debates nun ye como pa tiráse al monte?

-¿Que qué, ho?...¿dos o tres?...¡¡si tan tóos contamináos!!...mira, voy encender esti aparatu en sin saber que canal va a salir y verás como tas equivocáu?

-?"Yo soy la resurrección y la vida"?

-¿Nun te lo dixe, Silverio?... ¡¡ya ta el Pablu Iglesies ési dando el turre!!...

-Coñi, Belorcio?eso ye la misa dominical retransmitía desde el conventu de San Apapurciu?

-¡Anda ya!...tú, encima, fai bromes? escucha, escucha?

-"Face-i esto en memoria mía"?

-¿Dáste cuenta, ho?: ¡ahora toca-i al Felipe González animar al elletoráu, pa que nun queden en casa y voten al suyu?

-¡Nomenó!... ye porque, en un minutu, empiecen a repartir les Hosties?

-¡Y encima eso, venga a saturános de violencia!... ¡¡pues acabóse la tele!!... voy poner el DVD de la Lina Morgan, pa desintoxicáme?

La explicación de estos desajustes tan notables entre las encuestas y la realidad -que no solo afectan al CIS ¿eh?, pues en diciembre todas las encargadas por los periódicos daban resultados similares a Ciudadanos y Podemos- tiene que radicar bien en la afición a mentir del votante español, bien en que los que cocinan la encuesta no tienen ni pelandrusca idea de analizar los datos, y por eso les salen paellas con sabor a "Marie Brizard" y cosas así?

-?Estooo?oiga, señora: ¿importaría-i decíme a quien piensa votar en un par de semanes, ho?...

-¡Méca!...¿que ye, que me tién pincháu el "feisbuk" y enteróse de lo que pienso facer a finales de mes, ho?...¡aquí ya nun hay ni intimidá ni ná de ná!...

-?Home, la verdá ye que, mas o menos, tóo´l país ta enteráu de lo que hay que facer el 26 de xuniu?

-¡Ye pa no creélo!...¡¡pero si yo nun puse ningún nombre ni ná en "feisbuk", precisamente pa nun dar pistes!!....

-Pues por eso i lo pregunto, muyer?

-Ta bien: al que voy botar ye al cabritu del mi marídu?

-O sea que se va presentar el su home?

-?Non, en futuru non: en pasáu, fía?p orque esi desgraciáu ya se presentó? ¡¡presentóse namenos que en casa acompañáu de un zorrón vecineru creyendo que i diba a dar tiempu a armámela mientres yo taba poniendo la permanente!!.... pero, claro, la peluquera echóse un spray de llaca a los güeyos, creyendo que yera un coliriu d´esos modernos y tuvieron que llevála a urxencies con los güeyos abiertos del tóo, y yo vine pa casa y pillélos? ¡y vive Dios que el 26 lu boto de casa, porque i dí dos semanes pa recoyer les coses suyes que tuve el detalle de nun i les romper en la cabeza!?

Realmente, analizar, valorar y combinar los datos recogidos por los encuestadores es una labor complicada, porque la calidad del trabajo depende de la claridad y adecuación de las preguntas a formular, y de la gana de cachondeo de los encuestados y la profesionalidad de los encuestadores?

-¿Fáltente munchos, Veneranda?...

-Pues unos cien? ¡ye que esta xente nun quier contestar!...

-¡Madre, fía!.. .nun te va a dar tiempu?y resulta que tenemos pagáes les entrades pa ver a Mario Vaquerizu bailando "El llagu de los cisnes"?¡yo muérome si llegamos tarde!!?

-¡Ye verdá, neña, vaya problemón!... pero toy yo pensando que, si me ayudes, rellenámosles entre les dos y acabamos el trabayu en un santiamén?

-Pues venga? a ver: "¿acuérdeste de a quien votabes anantes, ho?"?

-?Pon que a Miguel Bosé? agora soy mas del Vaquerizu, pero entós dábame po´l Bosé?¡ye que una tien que madurar!?

- "¿Qué partíu ye el preferíu suyu?"?

-Home, yo nun i faría ascos a unu "Sporting-Uvieu", pero sólo si gana el Sporting, ¿eh?...

-¿Tú crees que se darán cuenta de que les tamos faciendo tu y yo, ho?...

-¿Los que nos paguen?... ¡¡qué va, muyer!!.. .si tan acostumbráos? estes respuestes tan en la línea de les que nos da la xente, porque tan como berces?¿tú puées creer que me preguntaron si Eva González, la muyer del Cayetanu Rivera, se presentaba al Congresu, ho?...

-¡Madre, ye verda, fía, vaya burrá!... ¡¡si tóo´l mundu sabe que se presenta al Senáu!!....

Compartir el artículo

stats