La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Los melindres de Belisa

O cómo poner pegas a todos los candidatos que le rondan a uno

Como casi todo está inventado, no nos vendría mal revisar la obra de enredo de Lope de Vega cuyo título encabeza este artículo y seguramente podría encabezar otro comentando la actualidad política. La tal Belisa era una caprichosa malcriada cuya madre y tío querían casar a toda costa -sobre todo, para librarse de ella-, pero resulta que la condenada también era una melindrosa de tomo y lomo, especializada en poner pegas a todos los candidatos a su puñetera mano, y? En fin: si esto le sugiere algo, querido lector, se deberá a que tiene Vd. muy mal café, porque quien redacta estas ingenuas líneas se ha caracterizado siempre por su inmaculada candidez?

-?Vamos a ver los retratos de los que me tenéis programáos pa hoy? esti ye calvu? esti tien barba? esti nun tien mas que una oreya?

-¡Coñi, neña!... ye que el retratu i lu ficieron de perfil?

-¡Peor me lo pones!... si namás enseña una? ¡a saber como tendrá la otra!...

-¿Y esti roxu nun te gusta, ho?...

-?Tien pinta de ser aficionáu a escuchar "Radio María"?

-(¡Cóñi, colóseme!)? non, muyer? yo dígote esti otru mas descaráu?

-?Esti tien pinta de tar engancháu a les tertulies de la "Sexta"?

-(¡Joé, otru fallu!)? ¡¡Ye igual, monina!!: tienes que escoyer un paisanu de una puñetera vez y casáte...

-¿Por qué, ho?...

-¡¡Porque i prometí al Rey que te casabes antes del otoñu!!...

-¿Qué qué, ho?... ¿al Rey?...

-¡Ay!... ye que pónesme tan alterá que olvídaseme el guión? a ver, apuntaor ¿cómo lo diz el Lope de Vega ési?... ah, que nun diz ná? ¡¡pues que i den!!... ¡¡tú cáseste y sanseacabó!!... y vas facélo col primeru que pase baxo'l tu balcón?

-Ave María purísima?

-¡La lleche!... ¡¡el párrocu!!... ye igual: poné-i-me una conferencia con el Vaticanu, que a ésti secularízolu yo en plan exprés?voy contá-i al Papa que, en la última peregrinación a Fátima, colónos en gastos una factura en sin justificar por una docena de tocinillos, y cuélguen-i la sotana en un pis-pas?

En los medios de comunicación, todos los implicados en esta comedia de enredo de la investidura ponen voz de macho alfa para decir que ellos hacen todo lo posible, pero a continuación actúan como si fueran la pared de un frontón, inamovibles y devolviendo todas las pelotas, lo que ante la cabreada ciudadanía los muestra como niños que no quieren jugar a nada?

-?¿A que nun me encuentreeees?...

-?¿A que nun te buscooooo?...

-?Tres?cuatro?cinco?estooo? diba a cométe esa ficha, pero, fíu, tengo comprobáo que comer fiches amarielles nel parchís fuera de hora siéntame como un tiru nel estómagu, o sea que ná? anda, tócate tirar a ti?

-¿Ónde lo diz, ho?... como nun se mueva solo el dáu, tiénlo claro, porque yo nun me rebaxo a da-i al cubilete, que eso ye cosa de pringáos?

-?De oca en oca y? mira, Silverio: a mi esto de les oques, desde lo de la peste aviar, dáme mal rollu, o sea que vas jugar con tu pelandrusca madre? ¿el qué, ho?... ¡ah, que pidió la excedencia y ya non lo ye!... bueno, chaval: la afición ye la afición y nun se pierde... ¿cómo dices, ho?... ¿que tu y yo somos hermanos?... ¡méca, ye verdá!... ¡que malo ye esto del Alzheimer! ¿eh, rapaz?...

Sin embargo, quien mas y quien menos está seguro de que se está negociando fuera del escenario, en los camerinos, pasillos, vestuarios y hasta en el WC? se trata de una labor muy complicada, ya que todos tratan de salvar la cara, pues lo que van a acabar haciendo es muy distinto de lo que sostienen en público, y ello está dando lugar a fricciones que no sería raro que un día estallen y acabemos enterándonos de todo?

-?Pues yo conformábame con tres ministerios, media autonomía y trucar les boles de la lotería Navidá pa que i tocara el gordu al mi partíu y así quedar a pre de los pufos en que tamos metíos cola banca?

-¡Nun fai falta que me mires a los güeyos pa decímelo!... home, ho: tres ministerios parécenme demasiao?

-?Bueno? si trucamos también les boles de la lotería del Neñu pa facer un poco de calcetu, podíamos dexálo en dos?

-¡¡Que nun fai falta que me mires a los güeyos pa decímelo, joé!!....

-?Pero ¿qué diañu te pasa con lo de miráte a los güeyos?... ¿que ye, que pienses que tan grabándonos aquí, ho?...

-Non, Belorcio, nun ye eso: ¡¡ye que, cada vez que me mires a los güeyos, tuérceste y méxiesme el pantalón!!... ¡esta ye la última vez que nos reunimos en el váter pa negociar, que esta negociación va a provocáme artritis en la rodilla!...

Compartir el artículo

stats