La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La niebla que los parió

Los problemas que provocó la bruma durante las vísperas de la festividad de Begoña

Una de las visitantes veraniegas que nunca suele faltar es la niebla; pero la de Gijón no es una niebla cualquiera, porque es tan densa que, a veces, resulta imprescindible salir a la calle con un cuchillo de cocina para cortarla y poder avanzar. Hoy día, habida cuenta de que las costumbres han experimentado cambios radicales y de que todos somos ya muy modernos, muy progresistas y muy desprejuiciados, los problemas que generaba en el pasado nos parecen tontadas, pero entonces?¡ay, la de líos que ha producido la niebla!...

-¡Ye que nun se me ocurre mas que a mí eso de casáse en agostu!...

-?Bueno, home, nun será pa tanto?porque la pata puée metése en cualquiera de los doce meses del añu?

-¡Si fue tóo pola puñetera niebla esa que vien del mar!... ¿podrás creer que me dieron el cambiazu, ho?... diba a casáme con Veneranda, y con la niebla metía dientro la parroquia nun se veía ná: total, que cuando i dí el "sí", nun yera ella?

-Home, pues mas callu que la Veneranda nun puée ser, porque tendrás que reconóceme que la que yera la tu novia parecía el eslabón perdíu de Darwin?entós ¿casástete con alguna amiga d´ella, de les que diben de dames de honor, ho?...

-¡Nomenó!... ¡¡caséme col cura!!...

-¡Ah madre!...¿y él que diz, ho?...

-Pues que lo que ficimos ya nun tien remediu, y que ¡hála!: a tirar p´alantre?

-Fíu, que quiés que te diga? eso nun me parez normal?tien que haber alguna solución?

-¡Ay, nun se, né!...pa mi que nun va poder ser?de momentu, yo ya i pedí que fuera quitando el bigote, porque el muy cabritu pincha ladediós?¡ah!: y que i ponga una cremallera a la sotana, porque nun toy dispuestu a pasar el día cosiéndo-i botones?

En la actualidad, los problemas que genera la niebla veraniega son muy distintos de los de antaño: por ejemplo, el tráfico que inunda las calles de la ciudad es mucho más intenso que el de entonces, y eso tiene gran incidencia en los líos provocados por la bruma?

-¡Ta clarísimo, rapaz!: la culpa ye toa tuya, porque yo salíate pola derecha y vas tu y me arrees un leñazu con toa la defensa?¡vas pagáme hasta los implantes, porque saltáronme cuatro mueles del trastazu!...

-¡Home, ya!...¿tu tas en lo que celebres, ho?...

-Ah, y encima va y ponse chulu!...¿que ye, que nun me diste cola defensa, ho?...

-Non, fíu?¡díte con la proa´l barcu!...

-¡Ah madre!... ¿y qué fai un barcu en medio la plaza´l Carmen, ho?...

-?Mas bien dirás que qué fai un coche a puntu de hundíse nel Fomentín?

-¿Cómo?...¡ay, la puta niebl?! ...¡¡glú-glú-glú!!...

Cuando la niebla coincide con la Semana Grande, entonces la cosa sí que es grave, que es lo que ha sucedido en la víspera y en las primeras horas del día de Begoña de este año?

-?¡Ah Belorcia!... pa mi idea que ta empezando a escoñáse el fluorescente de la cocina, porque ta dando unos relampagucos que me dan mala espina?

-?Sí, ya taba yo un poco mosqueá, porque vi un par de destellos sospechosos?oye, ho: ¿nun será el pilotu del conxelaor el que ta a puntu de díse a freir espárragos, ho??. porque esi tonu averdosáu ye, xusto, el de esa lluz?

-¡Méca, Belorcia!... nun ye ni el fluorescente ni el pilotu: ¡son los fuegos artificiales que, con la niebla nun se ven!...

-¡Acabáramos!... home, a mí el ruidu despistábame un poquiñín?pero como desde que te fizo el tactu prostáticu el urólogu "Silverio el Manones" te quedó el esfínter un poco dilatáu y sálente los gases en aluvión, pues?

-¡Anda!... mira que tan diciendo pola tele? resulta que, por culpa la niebla, en la plaza de toros del Bibiu el banderillero clávo-i les primeres banderilles al toreru, y les siguientes a una con peineta que taba sentá en barrera?parez que a la muyer i sentó como un tiru la ofensa, quitó la peineta y, al dir a clavá-i-la al banderilleru, metióila pola ingle p´alantre al picaor?

-¡La madre que los?!... ¿y el toru?...

-¡Na!...morréu?

-¡Ay, probitín del alma!...

-?Sí?morréu de un ataque de risa, apoyáu nel burladeru?como que la xente, enardecía, pidió les oreyes y el rabu del presidente de la corrida?¡y tovía lu anden buscando!?

Compartir el artículo

stats