La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Pasen coses muy rares...

El mandato vaticano sobre las cenizas parece enfocado a favorecer la venta de nichos y huecos en columbarios

A pesar de lo que digan los evolucionistas sobre nuestra vinculación con los simios, la vida cotidiana nos demuestra que con quien guardamos una fuerte relación es con las ovejas, pues cada día comulgamos con mas ruedas de molino y nadie se subleva. A modo de ejemplo, todos contamos nuestras cuitas a un robot telefónico para que nos den de baja o alta en un servicio, nos programen una limpieza de dientes o lo que se nos ocurra, y cuando el maldito aparato responde por tercera vez "No comprendo su pregunta. Repita, por favor", en lugar de acudir al lugar a que telefoneamos con una bolsa llena de cuchu para ponerle una mascarilla nitrogenada al responsable del engendro, seguimos repitiendo pacientemente hasta que el aparato se digna a reconocer la pregunta. Lo malo es que, cuando al otro lado del hilo telefónico hay un ser humano -es un decir-, las cosas no suelen ir mucho mejor?

-¡Oiga!... ¿puée ponése el mi home, Silverio?

-?Estooo? ¿conoz la extensión del su maridu, ho?...

-¿Que qué, ho?... ¡¡cómo nun la diba a conocer, si tuve tres fíos con él!!...

-Pues si nun i importa, dígame la cifra?

-¡Ah madre!... ¡¡esto ye un ataque a la intimidá del matrimoniu!!... además, nun tengo idea de la cifra porque lo último que se me ocurre ye sacar la cinta métrica en mediu´l festeju?¡hay que tar a lo que hay que tar, oiga!

-?¡Ah paisana!... ¿que tien que ver la cinta métrica con la extensión del su home, ho?...

-¡Anda!... ¡y agora, encima, va y se fai el tontu!...

-¡Oiga, yo nun toy aquí pa que me llamen tontu!...

-¡Ay, tien razón!... de tontu usté nun tien ná? ¡¡yo lo que quería llamá-i yera gochu, non tontu!!... ¡ye increíble lo que ta pasando en esti país!?

Como la producción de cosas raras no es competencia exclusiva de los magos de la tecnología, desde el Vaticano, seguramente para celebrar su reciente éxito en el apoyo al presidente de Colombia para canonizar a los de la guerrilla y la inmensa paz que proporcionaron a Venezuela tras recibir al sucesor de Chaves, han decidido que de aventar las cenizas de los difuntos o distribuirlas entre los parientes nada de nada...

-?Pa mi idea que ye una idea papal pa impulsar el mercáu del trabayu? ¿tú sabes la de santos que tan despiezáos y repartíos por mediu mundu, ho?...¡pues, hála, a recogélos tóos y metélos xuntos!?

-¡Ah madre!... ¿y les pestañes de San Apapurcio, que se conserven en la parroquia y son motivu de peregrinación a esti pueblu también, ho?...

-¡Tóo ye tóo!... ¿que parte del "tóo" nun entiendes, ho?...

-? Entós eso quier decir que, cada vez que te cortes el pelu o te depiles o te limes les uñes, hay que dir metiéndolo tóo en un sacu, pa el día que te defunciones enterrálo o quemálo tóo xunto?

-¡Ah!... y nun te olvides de los mocos, que también formen parte de tí...

-¡Méca!... ¿y los péos?...

-¿Nun licúen el gas butanu, ho?...¡ye tóo cuestión de voluntá!...

-Ay, Veneranda: toy poniéndome malu con esti asuntu?¡pa mi que voy a echar hasta el fégadu pola boca del mareu que tengo!?

-¡Aguanta y nun se te ocurra dir al cuartu bañu, que voy a envasátelo al vacíu!... nun sea que el día que casques non quieran facéte funeral?

Es de suponer que algunos católicos se resistirán a dar cumplimiento a este pintoresco mandato vaticano, que parece enfocado directamente a favorecer el negocio de la venta de nichos y huecos en columbarios, por lo que es seguro que en el futuro acabaremos viendo enfrentamientos y conflictos derivados de esta decisión adoptada por clérigos que, seguramente, no se sometieron a un previo y aconsejable test de alcoholemia?

-¡Ay la que se acaba de armar en el funeral de Belorcio!...

-¿Qué ye, que había dispuesto que les sus cenices fueran dispersáes y nun i quieren echar un responsu, ho?...

-¡Peor tovía!.. .¡¡y, encima, quien la armó fue el párrocu!!... Resulta que, en medio´l funeral, empeñóse en abrir la urna onde habíen metío les cenices de Belorcio pa ver si les habíen dispersao antes y, namás abrila, como tien un catarru espantósu, estornudó sobre les cenices y aventóles por toa la iglesia?

-¿Tóes?...

-¡Tóes!... total: que tan los que fueron al funeral con escobes y recogeores barriendo el templu, pa que nun quede ni un rispiu fuera de la urna?los familiares quedaron exentos porque, como lloraben, les llágrimes podíen facer fraguar les cenices encima´l suelu la iglesia y nun yera plan?Y, encima, parez que taba presente en el templu un espía vaticanu, pa comprobar si i obedecíen, y parez que al párrocu van degradálu a monaguillu?

Compartir el artículo

stats