La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Ideas para reducir el déficit

Haga lo que haga el nuevo Gobierno para recortar, los principales afectados serán, como siempre, los funcionarios

Seguro que todos ustedes recuerdan ese juego de adivinanzas que empezaba diciendo: "se levanta el telón y sale?¿cómo se llama la película, eh, cómo se llama?". Bueno, pues resulta que por fin se levanta el telón de la legislatura, sale el gobierno y, ahora?¿cómo se cuadran ahora las cuentas, eh, cómo se cuadran?... Pues nada: que nadie da con la respuesta y la situación está fatal porque nos amenazan con multas desde Bruselas, con follones desde la calle y hasta con fichar a Pedro Sánchez para el concurso televisivo "Mira quien se presenta a primarias", por lo que estamos en un sinvivir?

-¡Ah madre!... nun encuentro la documentación pa facer los presupuestos del añu que vien, y toy segurísimu de que la dexé el viernes en esta repisa...

-Pues ye verdá, porque acuérdome de que tomé prestao un puñáu de folios pa metélos baxo la pata d´esta mesa, que nun facía mas que movése y non había forma de cortar el bollu preñáu y repartílu, y tú dixísteme "acuérdate de volver a ponélos en la repisa aunque queden con manches de chorizu, que ye lo de los presupuestos"? ¡Mira, ahí vien Silverio!...igual sabe algo?

-¡Bueno, rapazos, ya tá tóo solucionáo!...

-¿El qué, ho?...

-¡Coñi!... ¿qué va a ser?... ¡¡lo de los presupuestos!!... ¿nun los había que cuadrar, ho?... ¡¡¡pues ya tan cuadráos!!!....¿Que cómo lo fice?... pues dexélos en la cuadra de gochos del mi cuñáu, y en veinticuatro hores tarán perfectamente cuadráos? el únicu problema ye que, cuando llevemos el papeléu a les Cortes va a dar un tufu terrible, y non ye polos gochos sino po´l mi cuñáu, que ta convencíu de que el xabón da cáncer, pero?¿el que diz, ho?... ¿Cómo que toy cesáu fulminantemente del mi cargu?... ¡Ay, amiguín!... ¡¡pa mi idea que tas viendo que te puedo facer sombra con les mis iniciatives!!...

Como lo que no se va a tocar será el gasto en asesores y subvenciones variopintas, para evitar que los beneficiarios de toda la vida, si pierden el chollo, comiencen a filtrar información acerca de quién financió a Vanessa-Jésica la operación de aumento de glúteos y cómo se convenció al Espíritu Santo para que, en el último cónclave, aconsejara la elección del actual Papa, lo normal es que los recortes afecten a los funcionarios, que suele ser lo mas fácil?

-Muy buenes? venía a presentar esta instancia pa? ¡ay, vaya trastazu!...

-Tenga cuidáo, que como tamos con restricciones de lluz y tenemos una bombilla de sesenta watios pa tóa la planta, la xente nun fai mas que arreáse golpes col mobiliariu, y algunos vienen a pagar el IBI y acaben en urgencies?

-¿Puée ponéme un sellu nel duplicáu, ho?...

-Faltaría más?

-¡Oiga!... ye que me lu puso en la mano, non en la copia?

-¡Méca!... ye que tampoco yo veo ná? y, siéntolo muncho, pero nun pueo ponéi otru porque tenemos la tinta del tampón tasá? será meyor que nun lave la mano hasta que non i resuelvan la petición, pa nun quedar en sin prueba de la fecha de presentación?y tenga cuidáo al salir, nun vaya a confundir la puerta de les escaleres con la del ascensor, que yera vieyu y de madera y lu tuvimos que facer astilles pa poder calentános, y como el huecu sigue allí, pues?

-¡¡¡ahhhhhhhhhhhhhhhh!!!...

-¡Vaya por Diosssssss!....otru que se confundió?

Y, claro: queda el espinoso tema de las pensiones, que todos temen abordar pero que alguien tendrá que solucionar. Aquí es donde hace falta emplear a fondo la materia gris cerebral, porque el gasto es enorme y, encima, todos tenemos intención de seguir cobrando algo el día que nos jubilemos, y manías como la de seguir comiendo tres veces al día suelen mantenerse irreductibles. Lo que se está planificando es ir reduciéndolas, al tiempo que se aconseja a la gente que se busque la vida como pueda, pero eso solo da lugar a líos y sirve de caldo de cultivo a los demagogos. En consecuencia, hacen falta ideas nuevas y creativas que garanticen el éxito de la reforma?

-Toma, güelín? subíte el correu del buzón?l legóte ya la carta ónde te dicen lo que te va a subir la pensión pa´l añu que vien?

-?¡Yo nun se pa que gasten perres en estes cartes!... el añu pasáu, subióme dos euros y mediu, y esti añu? esti añu?¡¡esti añu!!... .¡¡¡aaagggghhhh!!!...

-¿Qué te pasa, güelín?... ¡¡Ay madre, que se me quedó fritu!!... A ver?¡¡coñi, i encima al probe acababen de subí- i la pensión de seiscientos euros a cinco mil mensuales, también ye mala pata nun poder disfrutálos ni un mes!!... Pero?¿qué ye esi xaréu que se siente po ´l patiu de lluces, ho?...

-¡Ah Veneranda!... ¿enterástete, ho?...¡¡que tan cascando los vieyos del barriu en manada!!.... parez que a tóos y-os acaben de subir la pensión a cinco mil euros al mes, y, claro, salten-yos los muelles de dientro´l miocardiu? Fice una llamá al ministeriu y dicen que ye tóo un error informáticu, pero pa mi idea que ye un trucu pa reducir la carga de les pensiones? De momentu, en el tanatoriu tan montando literes de tres pisos en cada velatoriu, y pa pedir hora pa´l funeral hay que sacar númeru, como pa la pescadería del híper?

Compartir el artículo

stats