La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Obras son amores

Los efectos colaterales del retraso en la ejecución de los trabajos de mejora de calles

En esta ciudad existe gran afición a realizar obras de todo tipo, y como los responsables de las mismas saben cuánto disfruta el personal jubilado ejerciendo de "ingenieros de caleya", las prolongan todo lo que pueden con el fin de estirar el placer visual de la tercera edad y estimular el debate en chigres y demás ágoras adecuadas para fortalecer el intelecto a través del contraste de ideas? Las próximas actividades de esta lúdica actividad están programadas para la calle Marqués de San Esteban?

-¡Mámaaaa!... ¡¡que ya tamos aquí!!?

-¡Ay!... esperá-i un momentín, que voy baxar con la tabla planchar pa que podáis cruzar, porque diz el presidente de la comunidá que el puente llevadizu aprobáu en la última xunta pa mientres durasen les obres tovía sigue empantasmáu, pola falta de licencia municipal?

-?Pa mi idea que meyor baxabes la barca de plásticu que llevamos a Poniente pol veranu, porque el socavón de agora ye el doble del de pola mañana? aunque, bueno: la tabla planchar báxala igual?

-¿Entós en que quedamos, ho?... ¿La barca o la tabla?... ¿Cómo que les dos coses?... ah, que la tabla planchar ye pa utilizála de remu? ¡¡joé!!...

-?Esto...y, de pasu, baxa el arpón de la pesca submarina?ye que una cosa gorda y reonda que ta peleándose col barru nel socavón parézme que ye güelina?¿el qué?...sí, claro que sí: traté de engarriala a mano, pero a causa del barru escúrreseme toa y cada vez que vuelve al charcu suelta unes palabres d´eses que a tóos los guaxes nos presta buscáles nel diccionariu?lo del arpón, si logra atravesá-i la faxa, ye muncho mas seguro pa´l rescate?

Las últimas obras que adquirieron justa fama en la ciudad fueron las del barrio de la Arena, que se prolongaron muchísimo para solaz del personal. Y no solo se debe tener en cuenta el entretenimiento extra que proporcionó a los ciudadanos, en un momento en que el nivel de desempleo era elevadísimo y algo había que hacer para entretener al personal, sino también los efectos colaterales de dichas obras, traducidas en la sustancial mejora de la forma física de los habitantes del popular barrio gijonés?

-?A ver, vamos seguir col concursu de saltu con pértiga de socavones... ¿Cómo diz, ho?...no, el de cuatrocientos metros estilos poles balses formáes tras haber arreventao les conducciones de la empresa municipal de agües ye pa mañana? agora toca lo del saltu? estooo...tóca-i saltar a Belorcio, el de la calle Doctor Hurlé? como se rompió les dos pates la semana pasá al haber caído en un fosu, va a facer el saltu con silla ruedes y tóo?

-¡Zuuuummm!...

-¡Vaya, ho!... otru que se espeta nel mirador del tercer pisu?¡esi edificio ta gafáu!...Hala, Vanesa-Jéssica, agora tócate a ti?oye, ho ¿nun vas un poco destapá?...ye que eso de saltar con minifalda, pues?

-¡Zuuummm!....

-¡Coñi, vaya saltu mas buenu, neña!... ven p´acá, que seguro que vas ser la campeona?¡¡que vengas p´acá te digo, nun seas tímida!!...

-¡Que tímida ni que lleches!... ye que, al saltar, se me engancharon les bragues en una farola y quedaron colgáes de la luminaria?

Es tan fuerte la pasión que genera escuchar la melodía de los martillos mecánicos, el alegre y rítmico acompañamiento de las palas de las excavadoras al enfrentarse al asfalto, y las varoniles voces "a capella" de los obreros emitiendo insuperables blasfemias, justo en el momento en que se acaban de quitar el casco para rascarse la calva y les aterriza encima una viga de hierro escandalosamente grande que, cuando no hay obras nuevas en perspectiva, los gijoneses hacen todo lo posible para provocar la demolición de las ya terminadas: el caso es que no se detenga nunca la bulliciosa actividad?

-¡Ay, menos mal que nun se moyó del tóo el tingláu que teníemos preparáu pa los fuegos artificiales de Begoña!...

-Sí, dígotelo yo?¡hay que ver el rendimientu que dan les bolses del "hiper" grapaes unes a otres!...y la idea, en realidá, diónosla Veneranda, que nunca dexa de llevar la de Alimerka pa protexer el cardáu, por si i da por orbayar?

-A mí lo que me daba coraje yera que nun se pudiera llevar a cabu, tal y como taba programáo, el lanzamientu simultáneu de los fuegos desde Cimavilla y la demolición de los depósitos de la gasificaora del Musel, que prometía ser un espectáculu nunca vistu?¡ay, qué nervios!...falten diez segundos pa´l eventu?

-¡Qué raro!... nel Musel parez que y-os dio también polos fuegos, en plan aperitivu de la explosión de la dinamita?hala, péga-i fuegu a la mecha?

-¡Patapum!...

-?¡Ay!?¡¡Aaayyy!!? ¿Silverio?... ¿Eso negro de fumu yes tú, Silverio?... pa mi idea que algún cabritu envió al Musel los fuegos y dexónos aquí la dinamita?

-?Da la impresión de que sí? oye, ho: ¿importaríate quitáme d´encima esti metru cúbicu del "Eloxiu del Horizonte, ho?... más que na ya pa comprobar si tovía tengo piernes, fíu, que aunque llenes de varices diba tirando con elles?

-?¡Que va, ho!...en cuanto consiga salir d´entre esti monte de cascotes que yera el antiguo palaciu de Revillagigedo, échote una mano, faltaría más?

Compartir el artículo

stats