La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

El "AVE" va a poner un huevo

Temor a que los trenes de alta velocidad que lleguen a Asturias sean los "low cost"

Pues nada: como ya está en edad de merecer y reproducirse, los ingenieros de la cosa están dispuestos a que el "AVE" sea padre, y habida cuenta de que los recién nacidos necesitan todo tipo de atenciones está claro que durante un buen lapso de tiempo no se les podrá exigir el rendimiento y velocidad que alcanza su papá.

Esta es la versión tierna del asunto: la más realista es que van a fabricar, juntando retales, un "AVE low cost", y no sé por qué, pero?¿a que nos lo "colocan" a los asturianos?¿A que sí??

-Bueno, y si ye ési el que nos ponen ¿qué pasa, ho?? ¡¡lo que importa ye tenélu y reducir el tiempu del viaje a Madrid!!?

-?Ya, pero les condiciones? porque ta visto que, por ejemplu, en algunes línees aérees, lo del "low cost" tien delitu?

-¡Bah!?díceslo porque nel últimu viaje que ficimos a Punta Cana obligáronnos a colocanos tóos en la cola'l avión pa poder despegar?¡Quéjeste de viciu, porque al final despegamos!

-Sí, a la tercera?cuando los pilotos, que taben gordos como xatos, salieron de la cabina e incrementaron el pesu en cola, dexándo-i los mandos al nuestru neñu, que ye un expertu en videojuegos. Pero yo de lo que toi quejándome ye de lo del aterrizaje en Punta Cana, cuando ví que en llugar del tren de aterrizaje lo que teníen yera un carrito robáu nel "Carrefour", nos salimos de la pista yacabamos metíos en la piscina del nuestro hotel?

-¡Ay sí, vaya risa que pasáramos!?Y, gracies a éso, nun tuvimos que pagar taxi desde el aeropuertu al hotel, o sea que tóo fueron ventajes?vamos que nun acabo de pillar por qué tabes tan picáu?

Como desde Gijón hasta el inicio de los túneles que atraviesan la cordillera el recorrido ferroviario tiene pinta de que se va a mantener sustancialmente igual "per omnia in saecula saeculorum", nos dirán que, total, para no poder correr nada en esos 50 o 60 kilómetros, que nos arreglemos con el AVE barato y que no demos la lata. Es de suponer que pronto empezarán a hacer pruebas conel prototipo de "AVE light"?

-Ay, mira?pues nun ta tan mal, porque esi huecu que hay encima los asientos pa'l equipaje de mano ye bastante ampliu?

-?Estooo?verá, eso nun ye pa' l equipaje de mano, son les cames, porque tamos visitando el "coche-cama"? el equipaje de mano hay que lleválu tal como ello lo diz: en les manes?

-¿Y nun se puée meter baxo'l asientu, ho?

-Non, porque ahí van los que paguen billete de segunda?

-¡Anda!?o sea que este tren tamién tien un gimnasiu, pa facer bicicleta estática?

-?Pues?non, non ye pa eso? ye que, como ye un tren "low cost", el viajeru tien que dir dando pedales pa que nun pierda fuelle en les cuestes?

-¡Mecagüenla?!? pero que ye, ho ¿que nun hay na positivo que se puea decir d'esti bichu, ho??

-?Home, pues así de sopetón nun se me ocurre? ¡ah, sí!: que nesti tren sal muy barato comer.

-O sea que al menos hay un restaurante baratu?

-¡Qué va!?l o que pasa ye que non lu hay, y claro: traer el bocadillu de casa sal la mar de económico?

Al menos es de esperar que este nuevo modelo de AVE lo acaben fabricando en Asturias, con lo que las molestias futuras al menos se compensarán con un incremento en el nivel de empleo, imprescindible para rejuvenecer la población, que está decrepitísima. Un día todos celebraremos el primer viaje del convoy totalmente construido en Asturias?

-La verdá ye que vos quedó soberbio, fíos?y les butaques son pequeñes, pero el diseñu ye rompeor?voy sentáme y?¡Plaff!?¡ah madre!?. pero si les butaques tan en sin anclar?

-?Estooo?bueno, ye que esa partía del trabayu encomendámosla a un grupu de enfermos psiquiátricos que facíen terapia ocupacional, y a un d'ellos dio-i un arrebatu y tragó tóos los clavos?

-¡Ay, probe!? tará muy malín, ¿non??

-¡Qué va!? contratáronlu de faquir los del "Circu del Sol" y ta forrándose comiendo cerraúres, bisagres y coses po'l estilu?

-¿Y estes ventanilles que imiten les celosíes de "Valdediós"?? ¡qué orixinales!?

-Pues pa decí-i la verdá, nun son imitaciones, son les auténtiques? ¿pa qué les quieren nel Conventín, ho??¿nun tan muncho meyor nel AVE low cost, ho??

-Lo peor de tóo ye que fai un calor desageráu? ¿nun hay

refrigeración, ho??

-Claro que la hay, lo que pasa ye que nun debe tar conectá, y? ¡¡ahhh!!? ¿ónde ta el paratu de refrigeración, ho?? ¡¡si fai dos hores taba puestu!!?

-?Pues verá?se lu llevaron los del Ayuntamientu?Al parecer, un beneficiariu de la renta social y-os lo había vendió a los fabricantes del AVE, y los munícipes picáronse y vinieron a recogélu pa da-i un escarmientu y un destinu meyor?

-Y ¿ónde lu enviaron, ho??.

-?Parezme que fue a una familia esquimal del Polu Norte que taba en "riesgu de exclusión social"?

-?Tan sembraos, ¿eh??

Compartir el artículo

stats