El director xeneral de la Radio Televisión Pública del Principáu d'Asturies (RTPA), Francisco González Orejas, pidió esti llunes a los diputaos de la Xunta Xeneral qu'ellaboren un mandatu marcu pal ente públicu nel que se fixen los porcentaxes de programación. "Sería muncho más cómodu pa nós siguir esi mandatu marcu", aseguró.

Na so intervención na Comisión de Control de la Radiotelevisión del Principáu d'Asturies, SAU, González Orejas señaló que nesti mandatu marcu podríen incluyise los porcentaxes de programación cultural, infantil, xuvenil, musical o n'asturianu y gallego-asturianu en función de lo qu'establezan los partíos de la Xunta Xeneral.

"Son ustedes los que tienen que decidir qué quieren que sía la televisión autonómica", treslladó-yos, esplicando depués que la RTPA sigue los resultaos d'audiencies pa ellaborar los conteníos y establecer los porcentaxes de programación.

Per otru llau, los grupos de la oposición presentes na comisión --sacantes Foru y Vox, que nun asistieron--, recoyeron el guante, comprometiéndose a trabayar na ellaboración del mesmu. Asina, el diputáu d'IX Ovidio Zapico encamentó al restu de la fuercies a fixar esi mandatu marcu al empiezu del periodu de sesiones próximu. "Ye fundamental que, ensin más dilación, los grupos asumamos güei espresamente'l compromisu de llograr fixar esi mandatu marcu", destacó.

Na mesma llinia, la diputada de Ciudadanos Laura Pérez Macho destacó que la Xunta Xeneral "tien que plantease como ineludible" aprobar l'añu que vien esi mandatu marcu, y destacó el "consensu" qu'aparentemente existe con esta cuestión na Cámara, superior na so opinión al que se produció cuando se creó la RTPA.

El diputáu del PP Pablo Álvarez-Pire, per otru llau, señaló como "mui importante" que se desenvuelva esi mandatu marcu, porque la Comisión lleva dos años "con él enriba de la mesa" ensin avanzar. Sicasí, Álvarez-Pire nun cree que l'ausencia d'esti mandatu sía "xustificación" pa que la dirección de la RTPA nun ellabore un plan nel mesmu sentíu. Na ellaboración d'esi mandatu marcu, resaltó, va tener que ser "importante" lo que l'ente públicu tresllade a la Cámara.

La tresformación a la defición alta va tener dotación presupuestaria

Na so comparecencia, el director xeneral de RTPA avanzó que'l presupuestu autonómicu de 2022 va incluyir una partida pa la tresformación y renovación dixital nel ente necesario pa pasar de la televisión "estándar" a la definición alta.

Nesti momentu, esplicó, tán licitándose los contratos al traviés del procesu de diálogu competitivu, con una previsión inicial de costu de 7 millones d'euros, y presentóse'l proyectu énte'l ministeriu d'Asuntos Económicos y Tresformación dixital por si fuera susceptible de ser financiáu con fondos europeos Next Generation.

Esta tresformación va contribuyir a forxar el modelu de RTPA de futuru, na que Francisco González proyecta "un ente plural, dirixíu a tolos ciudadanos y a toles sensibilidaes", siendo consciente de que l'ente públicu ha de dir hacia los conteníos de tresmisión non convencional --conteníos a la carta-- pa captar al públicu más mozo, que se decanta más por esti modelu de consumu televisivu. Pa eso'l director xeneral de RTPA aboga por fortalecer la páxina web y l'usu de redes sociales.

Nesti modelu de futuru, González Orejas mostró'l compromisu de la dirección de la RTPA de poner en marcha un programa de debates n'horariu de máxima audiencia "bien ceo".