El Belles Artes entama l'añu a lo grande: consulta equí la so programación de xineru a abril

El Muséu enseña obra d'Alba, una orixinal muestra de soníos ocultos y una Virxe de Guadalupe y va conmemorar a Picasso, Fernández y Sorolla

Pela izquierda, Cristina Heredia, Antón García y Alfonso Palacio, esti día, nel Muséu de Belles Artes. | Fernando Rodríguez

Pela izquierda, Cristina Heredia, Antón García y Alfonso Palacio, esti día, nel Muséu de Belles Artes. | Fernando Rodríguez / Tino Pertierra

Sixto Cortina (Traducción)

Cola puerta yá abierta a una necesaria ampliación que va enmarcar el so futuru inmediatu, el Muséu de Belles Artes d'Asturies encara l'añu 2023 con un primer tramu de programación de xineru a abril centráu n'actividaes rellacionaes coles esposiciones, la obra convidada y el cine, amás del programa educativu. Un gran aperitivu cultural pa lo que va llegar dempués: la conmemoración del 50.º aniversariu de la muerte de Pablo Picasso y del asturianu Luis Fernández, dos pintores de referencia que tienen presencia na pinacoteca asturiana. Amás, va celebrase'l centenariu del fallecimientu de Joaquín Sorolla cola reorganización de les sos obres pal branu, y los cien años del nacimientu del xixonés Antonio Suárez, con una muestra que'l Muséu ta preparando pa finales d'añu con una trentena d'obres. 

El director, Alfonso Palacio, rescampló esti día satisfechu y arguyosu d'un añu que va ser "perinteresante". Pa entamar, dos esposiciones temporales, la primera del creador de Salas Fernando Alba, sol nome "Sombra y accidente", comisariada pol arquiteutu Jovino Martínez Sierra. Del 17 de marzu al 11 de xunu.

Sobre estas líneas, la Virgen de Guadalupe. A la derecha, un micrófono especial usado por Juanjo Palacios, y una obra de Fernando Alba.

Un micrófonu especial usáu por Juanjo Palacios. / Tino Pertierra

La segunda ye un proyectu específicu y bien orixinal pal Palaciu de Velarde del artista sonoru Juanjo Palacios. Titúlase "Sonidos propios" y va tar abierta del 13 d'abril al 18 de xunu. ¿En qué consiste? "Retratar" los soníos del Muséu, sobremanera los que permanecen nos materiales de l'arquitectura, dacuando ocultos nos rangos de frecuencia inaudibles pal oyíu humanu. Y atención especial merez el programa "Obra invitada" cola esposición d'una pintura de la Virxe de Guadalupe d'un autor anónimu, data del sieglu XVIII y vien de la colección del IX Conde de Revillaxixéu. Va acompañase d'otres obres de la mesma colección del 23 de febreru al 21 de mayu.

El Bellas Artes inicia el año a lo grande

La Virxen de Guadalupe. / Tino Pertierra

Vez pa les conferencies: el 26 de xineru, el presidente de l'Asociación d'Amigos del Muséu del Traxe, José Luis Díez, va falar d'Yves Saint Laurent; el 16 de marzu, el profesor de la Universidá de Sevilla Francisco Montes va disertar sobre "De México a Gijón. La Virgen de Guadalupe, talismán indiano"; Juan Díaz, profesor d'Historia de la Universidá d'Uviéu, va falar el 23 de marzu de "El conjunto palacial de los Valdés en Gijón: arquitectura de vanguardia". Y Jovino Martínez Sierra, comisariu de la muestra sobre Alba, va cerrar el ciclu'l 20 d'abril con una ponencia sobre l'artista.

Por la izquierda, Cristina Heredia, Antón García y Alfonso Palacio, ayer, en el Museo de Bellas Artes. | Fernando Rodríguez

Una obra de Fernando Alba. / Tino Pertierra

La parte dedicada al cine va aprovechar el vistíu tipu quimonu pa Yves Saint Laurent, "obra convidada" del pasáu cuatrimestre, pal ciclu "Arte y moda". La responsable del bloque educativu, Cristina Heredia, esbilló un ampliu programa con esperiencies didáctiques pa escolares, talleres pa neños, mozos y families. Y el director de Política Llingüística de la Conseyería de Cultura , Antón García , punxo una nota esperanzadora al asegurar que l'ampliación va empezar "d'equí a poco", anque nun precisó plazos nin fecha d'entamu.