Federico Granell entra a lo grande nel xardín del muséu

"Ofrenda floral", la escultura que'l cangüés creó pa la Selmana del Arte, ta concebida como un gran regalu pa la pinacoteca y pa Uviéu

Alfonso Palacio, a la izquierda, y Federico Granell posen delantre de «Ofrenda floral» nel xardín del Belles Artes. | SPAO

Alfonso Palacio, a la izquierda, y Federico Granell posen delantre de «Ofrenda floral» nel xardín del Belles Artes. | SPAO / Elena Fernández -Pello

Sixto Cortina (Traducción)

La Selmana Profesional del Arte, qu'entama la Fundación Municipal de Cultura d'Uviéu y patrocina LA NUEVA ESPAÑA, entró nel Muséu de Belles Artes d'Asturies. Nel so afayaízu xardín dexó Federico Granell un gran regalu en forma d'escultura. "Ofrenda floral", una gran mano que tien por un ramu de flores que s'arrama sobre'l verde, quedó instalada esti día, el so autor va charrar con quien s'avere a contemplala.

Alfonso Palacio, a la izquierda, y Federico Granell posan ante «Ofrenda floral» en el jardín del Bellas Artes. | SPAO

Elisa Cuesta trabaya en La Vega na so obra «Filtrar un mar». | Irma Collín / Elena Fernández -Pello

Como se trata d'una pieza de gran altor, que ronda los trés metros y sobresal pela rexa del xardín, esti día llamó l'atención y yá recibió munches visites. L'artista cangués concibió la pieza como un regalu pal Muséu : "Una gran mano ufiertando flores al muséu, un gran regalu pa un gran muséu", y pa la ciudadanía: "Tamos viviendo una dómina murnia, cola pandemia, la guerra, y pensé en facer daqué allegre".

Federico Granell entra a lo grande en el jardín del museo

La instalación de los alumnos de la Escuela d'Arte d'Uviéu. | Irma Collín / Elena Fernández -Pello

Esta escultura ye tamién "un esperimentu", con una escala cola que Granell nunca trabayara y na que piensa siguir escucando. "La xente ta plasmada, esto nun se paez a lo que yo facía. Nunca fixera una escultura d'esterior. Pa mi supon abrir una puerta a investigar y escucar nueves idees", comentó. La figura d'un neñu, con flores na so mano y coles dimensiones coles que trabaya davezu l'artista, completa l'escenariu, en "un xuegu d'escales y misteriu". 

El Belles Artes va tiempu que cunta ente los sos fondos con obra de Federico Granell, pero nunca foi espuesta . "Esta ye la mio primer obra a la vista nel Muséu", bromia l'artista. 

El director de la pinacoteca, Alfonso Palacio, compara "Ofrenda floral" cola de Claes Oldenburg y la de Juan Muñoz, detecta nella "ciertu a aire pop y teatralidá" y avanza que la so estancia nel xardín del Muséu va allargase más allá del final de la Selmana del Arte. "Afáyase como un guante", confirmó Palacio.