Graciela Iturbide revela l'alma de México con una gran antolóxica en Madrid

La ganadora del "Princesa" de les Artes 2025 inaugura esposición en PhotoEspaña

Graciela Iturbide, na inauguración.

Graciela Iturbide, na inauguración. / Casa de México

Sixto Cortina (Traducción)

Uviéu

La esposición "Cuando habla la luz", acabante inaugurar na Casa de México en Madrid dientro del programa oficial de PhotoEspaña, axunta lo meyor de la fotógrafa mexicana Graciela Iturbide (Ciudá de México, 1942), flamante ganadora del premiu "Princesa d'Asturies" de les Artes 2025 y dueña d'una obra que, cola so "fuerza y fondura", contribuyó "al conocimientu de les tradiciones y costumes" del so país y les sos xentes.

Iturbide revela el alma de México

Una de les obres espuestes. / Casa de México

L'antolóxica amuesa 115 de les sos meyores fotografíes, realizaes ente 1972 y 2017, nun percorríu por 45 años nos qu'Iturbide aportó a ser "la máxima esponente de la fotografía en México". "En dalgún tiempu prestárame ser antropóloga", confesaba la fotógrafa al inaugurar la esposición.

Iturbide revela el alma de México

Una de les obres espuestes. / Casa de México

Ente les imaxes espuestes tán les más icóniques d'Iturbide, "Nuestra señora de las iguanas" y "La mujer ángel", ente elles. 

"Cuando habla la luz", comisariada por Juan Rafael Coronel Rivera, tamién fotógrafu y amás poeta, en collaboración con Fomento Cultural Banamex, revisa les moliciones estétiques de l'artista. Empieza coles obres de corte retratísticu y acaba nuna serie d'imaxes nes que la creadora interesase pola xeometría. Nel centru tán les obres iconográfiques que la fixeron merecedora de fama mundial y a la fin, como zarru, les aves, tema tópicu nella.

Una obra mágica. Sobre estas líneas, una de las salas de la exposición «Cuando habla la luz», en la Casa de México de Madrid, y varias de las obras expuestas. A la derecha, Graciela Iturbide, durante la inauguración.  |

Una de les sales de la esposición "Cuando habla la luz", na Casa de México de Madrid. / Casa de México

La esposición va permanecer en Madrid hasta'l 14 de setiembre y nun diba ser raro qu'unes selmanes dempués, en víespores de los premios, llegara a Asturies. Ye llueu p'albidralo porque la Fundación Princesa d'Asturies entá nun empezó a entamar la programación cultural d'esta edición.

"Cola ayuda del Gobiernu del Principáu d'Asturies"

Tracking Pixel Contents