El Prado inaugura una esposición temporal con obres remocicaes de Muñoz Degraín

El mierense Javier Barón tien comisariao l'amuesa dedicada al pintor valencianu que retrató'l paisaxe asturianu y la xesta del Cabu Noval

"Paisaje del Pardo al disiparse la niebla" (1866), de Muñoz Degraín. | MUSEO NACIONAL DEL PRADO

"Paisaje del Pardo al disiparse la niebla" (1866), de Muñoz Degraín. | MUSEO NACIONAL DEL PRADO

Sixto Cortina (Traducción)

Uviéu

Antonio Muñoz Degraín (Valencia, 1840-Málaga, 1924) y la so obra garraron dende esti día'l protagonismu na sala 60 del Muséu del Prado, dedicada a les esposiciones del XIX. Hasta'l 11 de xineru de 2026 preséntase nella una decena de les obres del artista valencianu que retrató'l paisaxe asturianu y la xesta del Cabu Noval. Toes pertenecen a la colección de la pinacoteca nacional y cinco d'elles fueron remocicaes apocayá. Ente elles el mierense Javier Barón, xefe de Colección de Pintura del Sieglu XIX y comisariu de la esposición, destaca "Paisaje del Pardo al disiparse la niebla" (1866).

Barón, que se refier a Muñoz Degraín como a "ún de los maestros valencianos que precedieron a Sorolla", comenta que con esa intervención el cuadru de Muñoz Degraín, consideráu ún de los sos paisaxes más importantes, queda "más rescamplada la fondura de los planos", los empasties qu'emplega y apréciase meyor la influencia de Velázquez y los maestros antiguos na obra.

L'amuesa temporal llega un añu depués del centenariu de la muerte del artista, del qu'El Prado tien 20 pintures. El paisaxe del Pardo ye una de les que s'esponen de forma permanente. Los otros son "Recuerdos de Granada" y "Los amantes de Teruel", de calter históricu, porque, como esplica Barón, a Muñoz Degraín "conózselu como paisaxista, pero amás ye pintor d'hestoria, de gran ésitu y, daqué poco habitual, tien una tercer dedicación, que ye la pintura orientalista, bíblica o de mitoloxía clásica. Con eses trés dedicaciones articula la so pintura".

"Cola ayuda del Gobiernu del Principáu d'Asturies" 

Tracking Pixel Contents