Inversión pal caltenimientu de carretes n'Asturies: 32 millones
Los trabayos van desarrollase na A-63, A-66 y N-630, tomando un centenar de kilómetros de carreteres estatales na comunidá

Autovía d'Uviéu a Grau. / JESUS FARPON
Les carreteres estatales que traviesen Asturies van recibir una inversión de 32,35 millones d'euros pa trabayos de caltenimientu, mantenimientu y meyora de la seguridá vial. El Conseyu de Ministros autorizó esti día al Ministeriu de Tresportes y Movilidá Sostenible a licitar el contratu correspondiente al denomináu sector 2 de la Rede de Carreteres del Estáu na comunidá autónoma, una actuación que va afectar a cerca d'un centenar de kilómetros de víes y que va tener una duración inicial de trés años.
La inversión forma parte del programa estatal de caltenimientu de carreteres y va permitir actuar sobre delles de les principales exes viaries asturianes. En concretu, los trabayos van desarrollase na autovía A-63, ente Uviéu y Grau; na A-66, principal conexón ente Asturies y la Meseta; na carretera nacional N-630, amás de nes víes O-11 y O-12. En total, van vese beneficiaos 96 kilómetros de carreteres estatales en territoriu asturianu.
Amás de los llabores ordinarios de caltenimientu, el contratu contempla actuaciones específiques pa reforzar la seguridá vial na A-66. Los trabayos van concentrase nel tramu ente los kilómetros 38,2 y 39,9 de l'autovía, onde se van executar meyores destinaes a incrementar les condiciones de circulación y menguar riesgos pa los conductores.
El contratu autorizáu pol Executivu central forma parte d'un paquete nacional estremáu en 29 llotes y va tar vixente a lo llargo de trés años, anque va poder prorrogase otros dos y, adicionalmente, hasta nueve meses más si ficiera falta.
Dende'l Ministeriu destaquen qu'estes actuaciones van muncho más allá del simple asfaltáu de carreteres. Ente los trabayos que se cuenten facer ta la vixilancia y atención d'accidentes, los dispositivos de vialidá iverniza pa entamala coles nevaes y xelaes, el caltenimientu d'instalaciones, los sistemes de comunicación y la xestión d'incidencies que puedan afectar al tráficu. Tamién s'inclúin estudios de seguridá vial y actuaciones pa caltener en bon estáu tolos elementos que formen parte de la infraestructura viaria.
La inversión incorpora al empar criterios medioambientales. Los pliegos de contratación van esixir midíes destinaes a meyorar la eficiencia enerxética y menguar les emisiones acomuñaes al caltenimientu de les carreteres. Ente elles figuren actuaciones d'aforru enerxéticu nel llume, l'impulsu al autoconsumu, la incorporación de vehículos eléctricos y la ellaboración d'un plan de descarbonización por parte de la empresa axudicataria. L'oxetivu ye avanzar hacia un balance neutru en carbonu a lo llargo de la execución del contratu.
El Ministeriu de Tresportes señala qu'estes inversiones busquen garantizar que la Rede de Carreteres del Estáu caltenga unes condiciones afayadices de circulación, accesibilidá y seguridá pa los usuarios, de la que s'optimicen los recursos públicos destinaos al caltenimientu de les infraestructures viarias.
"Cola ayuda del Gobiernu del Principáu d'Asturies"
- Tragedia en el rally de Carreño: fallece un fotógrafo atropellado por un coche, que salió volando de un cambio de rasante
- Hallan el cadáver de una joven en una playa de Candás: está en avanzado estado de descomposición
- Cascada de reclamaciones en las oposiciones docentes: desborde de suspensos y calificaciones que no alcanzan el mínimo exigido para que compute la prueba
- Llega una nueva aerolínea 'low cost' a Asturias: operará la conexión a Londres que iba a dejar Vueling en octubre y dos más
- La receta contra las faltas de ortografía de un catedrático de Lingüística: dejar las pantallas y leer más en papel
- Indra, cansada de esperar por Barros, hará una fábrica de blindados en Galicia
- Noche tropical en Asturias antes de llegar a la cresta de la ola de calor: la AEMET activa una alerta especial hasta las 21.00 horas del lunes
- Educación atribuye el elevado número de suspensos en las oposiciones de maestro a "faltas de ortografía y de sintaxis" y a "fallos de compresión lectora"