Inventu asturianu pa lluchar contra los grafitis: creen una laca especial pa poder retiralos fácilmente
Idonial, xunto a Tor Chemical y Juan Roces, desarrollen un recubrimientu tresparente pa formigón que facilita la llimpieza con cinta de pegar o aire a presión

Test del nuevu productu sobre bloques de cementu. / Idonial
El Centru Teunolóxicu Idonial, xunto coles empreses asturianes Tor Chemical y Juan Roces, desarrollaron un recubrimientu pa formigón que permite retirar grafitis ensin utilizar agua nin productos químicos agresivos.
La solución, creada por aciu d'una teunología sol-xel, forma una barrera tresparente que torga que la pintura caltrie nel formigón y facilita la so eliminación con cinta de pegar o aire a presión. El productu actúa frente a aerosoles de base acuoso y pintures acríliques y apenes alteria l'aspeutu de la superficie.
La meyora llogróse dientro del proyeutu PROTHOR, desarrolláu a lo llargo de 18 meses con un presupuestu de 74.000 euros y financiáu pol programa RIS3-Empresa de l'Axencia Sekuens, con cofinanciación de la Unión Europea.
Una solución preventiva
Tor Chemical encargóse de formular la laca, mentanto que Juan Roces apurrió los elementos de formigón utilizaos nos ensayos. Idonial fexo les xeres d'investigación y validación en llaboratoriu.
El proyeutu buscó superar les llimitaciones de los productos actuales, que pueden perder eficacia col tiempu, nun funcionen siempre sobre superficies poroses y suelen requerir agua o decapantes contaminantes.
Los ensayos demostraron que “ye posible desarrollar una laca antigrafiti selectiva pa formigón” con alta durabilidá y que ye quien a menguar los costos de llimpieza y igua provocaos poles pintaes.
Hacia la so industrialización
Les trés entidaes presentaron yá una segunda fase, PROTHOR II, que va tener una duración de 15 meses. L'oxetivu va ser aumentar la producción dende los 15 milillitros iniciales hasta cinco llitros y probar el recubrimientu en superficies d'un metru cuadráu.
Esta nueva etapa va permitir comprobar si la laca caltien la so adherencia, tresparencia y propiedaes antigrafiti al fabricase a mayor escala, como pasu previu a la so posible comercialización.
"Cola ayuda del Gobiernu del Principáu d'Asturies"
- El dolor de Javier Álvarez, histórico futbolista del Oviedo, tras perder a su hija, ahogada en el embalse de Quirós tras ver el eclipse: 'Estoy muerto en vida
- En directo: movilización sin precedentes para seguir el eclipse en Asturias y preocupación por la nubosidad
- Encuentran el cadáver de una mujer de 52 años en el embalse de Quirós: vecina de Trubia, se dio un baño tras el eclipse y se hundió
- La guerra del táper estalla en Asturias: la Guardia Civil tuvo interviene en un restaurante del Oriente al negarse un comensal a pagar un euro por el envase para llevarse la comida que sobró
- Peligro en el Huerna: decenas de conductores se detienen en plena autopista para ver el eclipse e incluso sacan sillas
- Una intervención en un oscuro incidente con disparos permite a la Policía Local de Oviedo incautarse de 7 kilos de cocaína
- El AVE no atrae más turistas a Asturias y la subvención para la conexión de avión con Londres es rentable: una investigación 'cum laude' advierte del 'efecto sifón' en el tren
- Vuelca una autocaravana en plena Autovía del Cantábrico a la altura de Canero, en Valdés