"Hai que falar asturianu, porque si non desapaez poco a poco". Esta reflexión es de Nuria Taboada, una alumna de sexto curso del colegio del Quirinal. Su compañero, Samuel Fernández, defiende la importancia y mantenimiento de la lengua asturiana porque "ye cultura". Ambos pequeños participaron ayer en la XVI Edición de Les Xuntes d'Escolinos en la Casa de Cultura, un acto que sirvió para reconocer la figura del artista Miguel Solís Santos, que ha sido el encargado de diseñar los carteles de esta iniciativa que cada año abre la Selmana de les Lletres Asturianes en Avilés.

El actor y director teatral Toño Caamaño fue el encargado de dar el pistoletazo de salida a los actos. Tras su presentación, cedió el testigo al protagonista de las jornada, Miguel Solís Santos, que desde el escenario de la Casa de Cultura repasó su trayectoria en defensa de la llingua y cultura asturianas. "Entamé en 1975 cuando pedíamos escolarización en asturianu y tovía nun morriera Franco", señaló el ilustrador, que remarcó que en aquellos años no existía ni la autonomía pero sí aquella reivindicación de "bable nes escueles". "La llingua asturiana reclama'l so sitiu, ta viva y necesita la oficialidá pa visualizase. La oficialidá ye un derechu, da llibertá. La nuesa llingua forma parte de nós, ye'l patrimoniu inmaterial que tenemos dientro", remató el dibujante.

El resto de la función sobre el escenario de la Casa de Cultura se centró en actuaciones teatrales, a cargo de los doce colegios participantes en las jornadas. Comenzó el CRA de Illas y después continuó el de Sabugo, Santo Tomás, Villalegre, Palacio Valdés, Marcelo Gago, Apolinar y Llaranes, Enrique Alonso, Quirinal, Poeta Juan Ochoa y La Carriona. Así hasta contar con más de seiscientos escolares.

Antes de las funciones, los escolinos llegaban en grupos, uno por centro, a la Casa de Cultura. A la puerta del edificio municipal, Abraham López, del colegio de Sabugo, defendía que la llingua asturiana "permite saber más" sobre Asturias. "Hai que lleer y falar cola xente y estudiar asturianu siempre pa que nun muerra", añadió su compañero Yoel Nonides. Lluna Sobrido destacó que "ye importante conocer la hestoria d'Avilés na so propia llingua", en alusión al libro editado por Miguel Solís Santos. Las alumnas del Palacio Valdés, Alicia Rodríguez y Malak El-Mouzdahir reconocieron que "falan" a veces mientras que sus compañeros de La Carriona Irene Álvarez y Sergio Rodríguez destacaron la importancia de estudiar asturiano en el colegio. "Ye la llingua de nuestra comunidad y nun tien que ser pa escoyer, tien que ser pa tolos alumnos", destacó Lucía Camacho, del colegio Poeta Juan Ochoa de La Luz. "Nun se puede perder", añadió Aitor Méndez del mismo centro. "Tenemos que mantener la llingua asturiana", concluyeron Julio Belver y Olaya Álvarez.