La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Los Mártires, una fiesta "para volver a abrazarnos, a disfrutar y a vivir"

Alba Ardura, investigadora de la Universidad de Oviedo, pronunció un emotivo y divertido pregón en el que bromeó con que ""voi pedí-y perres al Rector pa estudiar el ADN de la xente d’esti pueblu, ye dignu d’estudiu"

Un momento del pregón que pronunció alba ardura. | | D. M.

"La carrera investigadora conlleva viaxar y conocer xente de llugares recónditos. Toos recalquen el tópicu de la siesta, que nun podía faltar, y elcarácter familiar que tenemos los españoles, siempre volvemos. Un pueblu ye tener un lugar al que volver y onde sentise quería y en casa. Insierto ye el mio pueblu. Sintámonos orgullosos de lo nuestro, porque ye que Mieres tien de too. Volvamos a abrazanos, a disfrutar y a vivir, porque la vida son cuatro díes". Así cerró ayer su pregón en la fiesta de los Mártires de Valdecuna la investigadora Alba Ardura, Licenciada en Biología por la Universidad de Oviedo, Máster y Doctorado en Biotecnología Alimentaria por la Universidad de Oviedo.

En esas últimas líneas recogía los pegollos sobre los que levantó su intervención, la familia, el orgullo de procedencia y su labor profesional.

Alba Ardura es tan de los Mártires, tan de la fiesta que ayer pregonó que aseguró que "voi pedí-y perres al Rector (de la Universidad de Oviedo) pa estudiar el ADN de la xente d’esti pueblu, porque lo que trabayen por estes fiestes y por tener el pueblu que da gustuvelu, ye un casu dignu d’estudiu". Experta en genética cree que es "llabor, dedicación y pasión que s’hereda de padres a fíos, que Clara yá tomó’l testigu de Siro, así que yá vos digo yo que algo de xenética detrás, tien qu’haber".

Incidiendo en su profesión aseguró que "según la ciencia, son pocos los recuerdos que se tienen de la tierna infancia, y de los míos, munchos tienen como fondo esti pueblu". Entre esos recuerdos infantiles están "los díes pasé colgá de la barandilla de la cera de casa mio güela saludando a tol que pasaba".

Para los mierenses, para los devotos de la fiesta de Insierto que arrancó ayer, estas son unas fechas muy especiales. Son, como dijo la pregonera "aquellos Mártires que paecía l’anunciu del Almendro, nun volvíamos por Navidá, volvíamos pola nuestra fiesta, momentu que nun podíamos perder, marcáu nel calandariu desde el mesmu 29 de septiembre".

La orgullosa pregonera, que ha recorrido mundo pero que siempre ha estado pegada a su tierra, quiso agradecer que la eligiesen para abrir las fiestas. "Gracies por proponeme pa esti gran honor y dame la oportunidá de vivir esti momentu tan especial na mio vida. Nun sabéis lo que ye dir por Mieres y que la xente diga “¡ay, esti añu, el pregón de Los Mártires dalu Alba la nuestra!”". Alba la de casa, la investigadora que ayer también defendió su profesión, la de científica y para ello recordó que fue la ciencia quien nos salvó de una pandemia que se ha llevado a muchos mártires.

Compartir el artículo

stats