Opinión
Hipnotismu de les máquines
Venti años tuve a poner clas como maestru na Escuela Pública enantes de tener el derrame celebral. Garróme nuna dómina de cambéu: empecé cuando los móviles namái servíen pa llamar y a la reciella nun-yos atraíen muncho; acabé hai diecinueve años cuando si nun teníes un móvil yeras un fatu. L’atraición a estos dispositivos llegó a ser una adición asemeyada a la droga. La escuela dexó de ser un llugar pa socializar onde la neñada deprendía a convivir colos de la so edá, tresformóse nuna cueva onde xugar col móvil.
Tuve destinos de zona rural onde munches/os alumnes/os vivíen ensin otros collacios de la so edá en pueblu. Organizábemos salíes n’autocar pa que convivieren: nin cantaben cancios d’excursión, nin facien xuegos, toos diben enganchaos a los móviles y nun participaben en nada. Hubo de prohibíos l’usu del móvil nes excursiones, recoyíemoslos nuna caxa a la salida y nun-yoslos tornábemos hasta la vuelta. Dalgunos llegaben a facer trampes, diben con dos móviles y xugaben a escondíes. Al atrapalos na engañifa, retirábase-yos los dos móviles por un tiempu con abondes protestes. Tristayu a fartar.
Estos dispositivos tienen consecuencies emocionales graves y esfarrapen dafechu les rellaciones personales, promueven l’aisllamientu y, lo peor de too, nun traen la felicidá, son un sucedaniu de l’allegría que los atonta. Nun tamos a falar de babayaes, los padres y madres tendríen de ser más conscientes del dañu que-yos producen a los fíes/os, nun se traten de guarderíes dixitales sinón de máquines dañines pal celebru de la rapazada.
Anguaño hai abusos abondos colos móviles por parte d’una rapazada p’hacia otra, algamando a dase casos de suicidios pol escesu que s’exerce ente los poderosos del colexu y los prubitinos. Nun sé onde vamos parar, glayemos que yá valió, tomemos en serio la gravedá de la que tamos a falar.
Suscríbete para seguir leyendo
- PODCAST: 'Los pacientes no son conscientes de que las pastillas para dormir generan dependencia y tolerancia
- Agresión en la estación de tren de Gijón: un vigilante hiere a un viajero que protestó por un retraso
- Hallan muerta a una mujer en la playa del Rinconín (Gijón)
- Hablan los vecinos del barrio del 'boom' inmobiliario de Gijón: 'No se ve ni un anuncio
- Iván, el matemático asturiano que ha hecho historia en 'Cifras y letras', desvela su futuro: 'El tipo de concurso que me gusta
- Espectacular robo y persecución policial tras el asalto a un bar en Gijón
- Gijón tiene un plan para sus mayores: ancianos sin compañía podrán acoger en su casa a personas vulnerables
- Rebajan hasta 5.000 euros un piso en venta en una zona de moda de Gijón: tiene terraza y está amueblado