La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Milio Rodríguez Cueto

esti güevu sal quier

Milio Rodríguez Cueto

Estabulaciones

L’acidente del colexu San Vicente de Xixón y la última petición de Vox nel Ayuntamientu d’Uviéu

1. De neños. Vamos inventar una noticia. Nes vacaciones de Navidá, fundió’l teyáu d’una escuela pública (C. P. El Disgustu, por pone-y nome). Nel acidente, muerren obreros qu’iguaben fisgues en techu. Les autoridaes clausuren la escuela preventivamente y paez que la cosa va durar tolo que queda de cursu. Al día siguiente de la desgracia, téngalo usté por seguro, empiecen a pedi-y responsabilidaes a la direción del centru. La conseyería la primera, pero tamién los padres de los alumnos: uno, por tener los neños estabulaos en casa en vez d’en clase y, dos, espantaos de pensar que l’esbarrumbu pudo producise con ellos embaxo. L’equipu directivu del C. P. El Disgustu ponse a consumir ansiolíticos de manera incontrolada. Les inevitables xuntes que pueda tener cola AMPA son cualquier cosa menos amistoses. Hai voces, recriminaciones y amenaces de denuncia. Espléndidos, los propietarios d’una rede local d’escueles privaes y concertaes ofrecen espacios nos sos colexos pa que los escolinos puedan volver a clase… siempre mediando arrendamientu, claro. ¿Nun ye obligación de l’administración pública asumir costes consecuentes de les sos deficiencies? La opinión pública valora y aplaude l’ofrecimientu.

Volvemos a la realidá. El techu d’un colexu concertáu de Xixón fundió en vacaciones de Navidá y morrieron dos obreros. De momentu, ún nun vio, nos papeles, declaración ninguna de los padres de los alumnos pidiéndo-y responsabilidaes a la direción pol riesgu que pudieron correr los rapacinos (¡qué envidia nos dan eses AMPAs tan comprensibles a los profes de la pública!). La conseyería d’Educación ofreció espacios na Laboral, mediando arrendamientu, y, en vez de recibir aplausos, l’ofrecimientu merez les crítiques del PP de Xixón, que lu califica de sectariu y pide, ensin ésitu, na Xunta de Portavoces municipal, un compromisu de l’administración pública p’asumir, tocante a la escolarización de los afectaos, les consecuencies del sucesu, faciendo de menos que la empresa involucrada ya recibe una partida perres col conciertu educativu. Nun ye datu insignificante que les dos conceyales del PP estudiaren en centros de la Ilesia mientres los del equipu de Gobiernu poblaben, mayoritariamente, escueles públiques. ¡Qué engañosamente inofensivos paecen los pupitres! Según delantre de cuál te sientes de neñu, paez que te penetra en cuerpu un espíritu partidista, una especie de solitaria dogmática que se t’engarrancha, pa siempre, a lo más escuro de les tripes.

2. De ganáu. Aprovechando la ola de polémiques prevocada poles declaraciones (pa ún más que razonables) del ministru de Consumu, la portavox del ayuntamientu d’Uviéu, Cristina Coto, pide un apoyu esplícitu del plenu municipal a “las macrogranjas” cola disculpa d’una presunta defensa de los ganaderos, presentaos, llaínamente, como un colectivu homoxeneu. Pero nun hai tal. Eses “macrogranjas”, campos de concentración d’animales en realidá, poco o nada tienen que ver cola casería qu’echa les vaques al monte o al prau, nin los empresarios que se beneficien d’elles dende los sos despachos con Internet de banda ancha saben lo que ye una guiyá nin cuántos tetos tien una gocha. Va poco, vimos, peles redes sociales, el vídeo d’un rapacín de Siero desembalando d’ente cartones, con una emoción irreprimible, la xatina que-y trexeron los Reis Magos. Na carta que-yos echó, pedía-yos, con mayúscules infantiles, “UNA XATI NA PINTA NEGRA QUE SEA DE VERDAD GUAPINA Y CARIÑOSA SINO LA PODEIS TRAER NO TRAER NADA. MUCHOS BESOS MARIO.” ¡Nun sabe la xatina qué suerte tuvo de que Melchor, Gaspar y Baltesar la posaren, máxicamente, en casa Mario, y non nuna d’eses fábriques de carne pa les que Cristina Coto pide l’apoyu de los conceyales carbayones!

miliorodriguezcueto.wordpress.com

Compartir el artículo

stats