La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Milio Rodríguez Cueto

Notes inconstitucionales

Milio Rodríguez Cueto

Paralelismos

El mitu “covadonguista” de García-Margallo y Ucrania, pocu fundamentu

Cola ayuda de la Conseyería d’Educación y Cultura del Principáu d’Asturies

Jose Manuel García-Margallo, el que fue ministru d’Esteriores con Mariano Rajoy, declaró va poco, nuna entrevista radiofónica, que, “para Rusia, Ucrania es lo que Asturias es para España”. Ún ye un ignorante del mundu eslavu pero un poco rocea sí-y guarda por cosiquines que fue viendo y sintiendo a lo llargo la vida. Vienme a la cabeza una conversación, de tufu racista, que tuvi, va tiempu, con un profesor ucrayín de violonchelo que-y dio clase a la mio fía (esperiencia frustrante, pa toles partes implicaes, que val más dexar pa prau). “¡Los eslavos somos los nórdicos más puros!”, proclamaba’l músicu, enchipáu, enantes de pasar a dame cuenta de los oríxenes vikingos del Rus de Kiev y d’esa especie de Pelayu del sieglu IX, un tal Riúrik, que punxo casa cerca del llagu Ládoga pa que los sos sucesores fueren ampliando finca pa escontra’l sur y l’este. A esi cuentu, camiento que míticu por más d’una razón, ye a lo que se refería’l señor García-Margallo na so comparanza.

Ún solidarizase, como’l que más, col sufrimientu del pueblu ucraín, llamenta’l conflictu bélicu actual y quier pensar que nun-y va vagar a la razón trunfar percima’l despropósitu putinín, pero nun-y presten nin los relatos fundacionales patrióticos nin los paralelismos ministeriales. Nun sabemos si García-Margallo participa del mitu “covadonguista” (la cara deláta-y más afrenta que deuda pa colos guerreros supuestamente cristianos del 722) que sentencia, de manera categórica, pal común de los sos conciudadanos. Hai bien d’historiadores que lu rebaten, pero lo mesmo da: al turista subpajarianu que descubre l’entornu natural del parque de Cuadonga básta-y una güeyada pa convencese de que nun puede esistir sitiu más afayadizu p’achuquinar invasores sarracenos y fundar una nación. ¡Qué grandeza caliar! ¡Qué noble verticalidá! Apetez imaxinar a Pelayo na cueva, una mano puesta de visera na frente astur o gótica, acolumbrando, allalantrones, los rellumos blancos de l’Alhambra encalada, oxetu últimu de la batalla… si nun fuere porque la cueva da pal norte y porque al reinu nazarí faltába-y mediu mileniu pa nacer: mui visionariu tenía que ser Pelayo.

Como la ignorancia ye valiente, ún atrévese a opinar que García-Margallo fai una xeneralización incorrecta. Pocu fundamentu de so tierra alcuentren, nel Auseva, catalanes, baleares, valencianos, navarros, vascos, gallegos y aragoneses, qu’andarán cerca de ser mediu censu del Estáu. Esa España que busca un mitu fundacional al norte del pirinéu cantábricu nun ye otra que la castellana, o una parte d’ella, si queremos ser xustos. Ún ta cada vez más convencíu de que, en boca de delles persones, el sustantivu España ye un eufemismu por Castilla, entendiendo como tal la primixenia y la espandida, históricamente, a la meseta sur y de Despeñaperros p’abaxo. Igual una confusión asomeyada ye tamién la que sufren p’allá del Dniéper, y por eso tán como tán y anden como anden.

Pase usté un bon día y acuérdese de que les ringleres qu’acaba de lleer tán escrites nuna llingua inconstitucional que, oficialmente, nun esiste.

miliorodriguezcueto.wordpress.com

Compartir el artículo

stats