Xosé Antón González Riaño, presidente de la Academia de la Llingua (ALLA), impartió ayer la primera conferencia de las XXXVII Xornaes Internacionales d'Estudiu, celebradas en el Campus del Milán. En ella desgranó el modelo de cooficialidad del asturiano que persiguen y descartó que ésta implique la "imposición" a la ciudadanía y ni la obligación de su uso por parte de los funcionarios.

"Dende llueu, esti modelu d'oficialidá nun tien un res que ver con dalgunos plantegamientos que faen por xenerar alarma social n'Asturies y qu'esparden la dañible idea d'una cooficialidá venceyada a la imposición de la llingua a la xente o a la obligación del so usu pa tol funcionariáu asturianu (mesmamente n'estayes profesionales que nun tienen que ver direutamente cola dignificación de la llingua, como'l de la sanidá, la economía o les infraestructures). A la escontra d'ello, como veremos, nós respimos por una oficialidá razonable, operativa y eficiente qu'afite la llibertá llingüística y abra'l camín pal caltenimientu del asturianu como llingua de cultura nel Principáu", indicó el presidente de la Academia de la Llingua.

Riaño fue detallando las distintas medidas que habría que ir aplicando para hacer viable la oficialidad del asturiano, desde la estructura organizativa en la administración, al uso del asturiano por parte del gobierno regional: edición bilingüe del BOPA, adaptación de las páginas web, rotulación bilingüe de las consejerías, edición bilingüe de folletos o una normativa "clara" que reconozca la validez del asturiana para que los ciudadanos puedan dirigirse a la administración. También aludió al ámbito educativo. "La oficialidá de la llingua asturiana nesti ámbitu paez xenerar dalguna rocea, derivada, quiciás, de la falta d'una información axustada en cuantes a lo que podría implicar la so puesta en práutica", indicó Riaño. "A la escontra de la complexidá que podría suponese, la escolarización del asturianu (y del eonaviegu nel so ámbitu) va constituyir un procesu abondo cenciellu y que vien encontáu, amás, polos resultaos d'una práutica previa que l'alministración educativa n'Asturies perconoz. Nesti sen, por exemplu, habría dos etapes educatives nes que la oficialidá de la llingua autóctona malpenes diba representar cambeos mínimos: la universitaria y la de la Educación Infantil". En este último caso, "la oficialidá de la llingua autóctona tampoco habría suponer nengún cambéu estructural, darréu que, según la opinión de nueso, nun fai falta crear un área específica de Llingua Asturiana, sinón que ye abondo con encuriosar y adautar la qu'agora mesmo se lleva alantre col nome de "Lenguajes: Comunicación y Representación". Sedría equí onde habría qu'asitiar conteníos rellacionaos cola realidá llingüística y cultural del rodiu que supusieren un averamientu de los escolinos a esta realidá", indicó el presidente de la ALLA.