La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Los que el agua se llevó

Sobre el temporal de los cambios políticos a nivel nacional y regional

A los vecinos de Carrio, en Laviana, les llamaban "los de la ballena", y no porque un simpático cetáceo hubiera remontado las aguas del Nalón para hacer turismo de interior, sino porque, con motivo de una fastuosa riada, la corriente entró en un llagar y se llevó dos barricas, una vacía y otra llena de sidra. El dueño, desesperado, corría junto al margen izquierdo del río gritando "¡una va llena!"? "¡¡una va llena!!", y la coña popular hizo el resto, juntando palabras que iban separadas y cambiando la "v" por una "b". Pues en los últimos días estamos en Asturias como para que la ballena vuelva a retozar en nuestros desenfrenados ríos?

-¡Ay, mira, Silverio, que cosa más salá!? ¿Cómo que "el qué", ho?? ¡Coñi, aquella piragüista que va, a toa leche, po´l Piloña abaxo y disfrazá de enfermera!? ¡¡Ay, mira, ahí vien otra!!? ¡¡¡Y agora un paisanu vestíu de médicu y remando co´l fonendoscopiu!!!?. La verdá ye que en Asturies taremos en crisis permanente, pero lo que ye sentíu del humor nun nos falta?

-¡Ah paisana!? ¿Quier apartáse de ahí y dexános trabayar, ho??Venga, Belorcio, engarria el arpón pa ver si enganchamos esa cama que acaben de arrastrar les oles nel hospital de Arriondes, onde va flotando una vieya col goteru?¡¡dispara ya, joé!!

-¡Zas!?na, fíu, nun pude claválu en la cama? pero, al menos, recuperé el goteru, o sea que algo ye algo?¡anda!?¡¡¡mira la muy asquerosa, que ta faciéndonos cortes de manga mientres va xirando nel remolinu!!!? pero ¿nun decíen que taba en coma vegetativu y que nun se enteraba de ná, ho?? ¡pues pa metése col cuerpu de bomberos tovía tien fuerces, la muy zorra!?

Lo peor de las riadas es que estamos en un año con tres elecciones seguras y una -las generales- en el aire, y no sería extraño que alguien aprovechara la coyuntura para intentar sacar ventaja de ello. Como además de caer agua también ha nevado lo suyo, en primavera vendrá el deshielo, y mayo cae en primavera, o sea que?

-¡Venga, vamos facer la foto pa´l cartel electoral!? Hala, ponéi-vos tóos bien xuntinos y mostrando los implantes, al llau del río?

-?Estooo? oye, Belorcio, que trae una corriente que da mieu?

-¿Que qué, ho?? ¡Si nun cayeron mas que cuatro gotes!? Lo que pasa ye que tais oyendo el ruidu que fae la lavadora del vecín al centrifugar y vos parez que ye el ríu, pero ¡na!?¡hala, ponéivos un poquiñín mas p´atrás!?

-?Nun se yo, nun se?

-?Y agora tóos a cantar el himnu del partíu, a ritmo de yenka: "izquierda, izquierda, derecha, derecha, adelante ?¡¡atrás!!? ¡¡CHOF!!?

-¿Veneranda?? oye, prenda? te llamo pa decíte que ya puées ofrecéte de candidata sustituta? sí, que sí, que nun van tener mas remediu que nombráte? ¿Los candidatos impuestos pola xefatura del partíu en Madrí?? Meyor que nun cuenten con ellos, fía, pues van tóos embaláos camín de San Esteban de Pravia.

Como cantaba Cassen -¿alguien se acuerda de él?- en los años sesenta, "el agua ha sido siempre terrible? sepultó a la Armada Invencible"; pero no siempre hace falta que un río se desborde para que algo o alguien sea arrastrado por una corriente que no puede controlar. Por ejemplo, recientemente los medios de comunicación han contado cómo el transporte de una bandeja de empanadillas por la alcaldesa de Madrid durante una cena en su domicilio acabó con un tobillo escayolado, un salto con pértiga del candidato de Podemos hacia otra candidatura, varios cabreos con publicidad y otros en privado y la sensación generalizada de que nos acaba de pasar por encima una ola muy gorda y ni nos enteramos?

-Ye verdá, fíu? ¡Hay que ver pa cuanto da una fuente de empanadilles!?

-Y, encima, la cosa nun taba planificá ni ná? lo que pasa ye que nun cuenten tóo lo que pasó? al parecer, la anfitriona equivocóse, y en llugar de facer la pasta de les empanadilles con harina de repostería, fízola con el cementu blancu que guardaba en la despensa, y cuando diba po´l pasillu, tropezó col gatu y la bandeja salió espendolá po´l aire. Una i cayó a ella nel tobillu, y ¡pa urxencies!, y otra i dió nel flequillu al candidatu y, oye: igual que lo del gochazu de San Pablo cuando diba a caballu camín de Damasco? convirtióse y cambió de candidatura?

-¿Y les demás empanadilles?? ¿Que fue de elles, ho??

-Vendiéron-i-les a la conseyería de obres publiques del Principáu, pa facer una escollera nel ríu y que nun vuelva a quedar la vía´l tren al aire?

-¡Jolín con les empanadilles!?

-¿Encalnaaa?? ¿Encalna de noche??

Compartir el artículo

stats