La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Decíamos ayer?¿o fue anteayer?

Las críticas a los errores que aparecen en el libro del presidente del Gobierno

Acaban de bautizar -por lo civil- el libro del presidente, y ya le están encontrando gazapos, porque seguro que lo de fray Luis de León no será lo único que aparecerá. Pero creo que yerran los que se dedican al despelleje de la obra, porque ¿quién tiene la prueba de que San Juan de la Cruz nunca dijo una frase como ésa, a ver? ¿Y si lo dijo más veces que fray Luis de León qué, ho??lo que pasa ye que en esti país hay munchos "enteraos"?

-¡Claro que sí!? a la mayor parte la xente, i preguntes quien dixo una frase famosa y sáltente con les respuestes más peregrines? ¿Cómo que non?? A ver: ¿Quién dixo eso de "yo soy la voz que clama nel desiertu"??

-?Pues pa mi idea que sería algún camellu, porque nel desiertu?

-¡Burru!? ¡¡fue San Juan Bautista!!?

-¡Ah, claro!? debió ser cuando se quejaba de que i habíen cortao el agua, y que nun yera cuestión de andar por ahí bautizando con arena?

-Y ¿quién dijo lo de "conócete a tí mismu"??

-Home, eso ye mas fácil: díjolo un fabricante de espejos? ¿Cómo que por qué?? ¡¡Coñi, qué meyor cosa que miráse nel espeju pa conocése de cuerpu enteru!!?.

-¡Fue un griegu de la antigüedá!?

-Que tendría una fábrica de espejos ¿non?? estooo? ¿cómo dices, ho??¿Que me vaya a la quéeee?? ¡Méeeca!? y ¿quién dixo esa frase, ho??

Hay una serie de expresiones que forman parte de nuestro acervo cultural, y que se sobreentiende que todos conocemos y sabemos de donde vienen, hasta que a uno le da por escribir o encargar un libro y, tras meter irremisiblemente la pata por escrito y con publicidad, se queda con la inquietante "sensación de culo al aire en público", que desazona lo suyo?

-¿El qué, ho??¿"Vivo sin vivir en mí"?? Home, pues yo decíalo a diario, cuando taba pagando la hipoteca y nun llegaba a fin de mes?

-Pues mira tú: ye cosa de Santa Teresa?

-¡Ah, claro!? la probitina, que nun facía mas que fundar conventos, debía tar hasta el ciliciu de les cuotes de amortización?

-¿ Y lo de "a tí nunca te dieron una pata en los cataplines, ho"??

- ¡Ay, eso ye muy conocío, porque escuchélo una porretá de veces?

-¡Pues ye míu!? ¡¡Y, en cuanto ponga les madreñes, prepárate, que a tí nun te va a facer falta el votu de castidá!!?

Lo malo es que esto tiene mala pinta y mala solución, pues una educación no se improvisa y, encima, todos los planes de educación o se fueron al garete si eran buenos, o se aprobaron si eran malos?

-Sí, fíu sí: el problema ye que tamos en un país onde la xente nun llee ni se cultiva, como un servidor?

-?En eso dóyte la razón, Silverio? porque con el tu afán de "cultiváte" y lo del "regadíu responsable" que prediques, tal parez que tu mismu te cultives a lo grande, porque ¡ay fíu!: ¡¡cómo fiedes a cuchu!!?

-Nun exageres, neña, que nun ye cuestión de plantea-i un xuiciu de desahuciu a la fauna microbiana de la epidermis?

-¿Que nun desagere?? ¡¡pero si ayer entraste na cuadra los gochos y, acto seguíu, dos salieron descopetáos y un terceru desmayóse!!?

-¿Véslo como te equivoques, Veneranda?? Salieron descopetáos non po´l olor, sinon porque antíayer, que venía yo un poco perjudicáu del chigre, confundíme de cuadra y, en llugar de dir a la de les cabres, pa ordeñáles, metíme en la corripa de los gochos dispuestu a ordeñar a lo que pillara por delantre?

-¡Ah, madre!? ¿y ordeñaste a los gochinos, no??

-¿Por qué crees tú que dos salieron despavoríos y al terceru i dio una llipotomia?, ho?

Compartir el artículo

stats