La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

¡Tolerancia cerdo!

El uso de frases hechas y vacías de contenido en el lenguaje político

En los últimos tiempos se han enquistado en el lenguaje de los políticos una serie de frases tontorronas que, poco a poco, están colonizando el lenguaje de los que no lo somos, por lo que cada vez que se escucha alguna ya no se sabe si la soltó uno de esos que siempre van en las listas al Congreso en un puesto en que nunca los eligen, o un vecino en pleno arrebato reivindicativo?

-¡Niego la mayor!?

-¿La mayor qué, ho?? porque imaxino que tarás refiriéndote a la "premisa mayor" de un silogismu, ¿non??

-¿Un "siloqué?? ¿un silogismu??¡Ah madre! ¿el qué ye eso??¿Céndenlu en la parafarmacia del "Corteinglés", ho??

-Ay fíu? ye que como tas diciendo tan convencíu eso de que "niegues la mayor", puesss?

-¡Claro que la niego, chavala!?¡¡Como que nun ye fía mía!!?acabo de face-i les pruebes genétiques, y sal que el padre ye el que nos puso el parqué nel salón?¡confiesa, Veneranda, que tas pillá!?

-Mira, Silverio, vas tener que dir al psicólogu, porque nel salón nun hay parqué? ¡¡el suelu ye cerámicu de toa la vida!!?

H?¡Mécaaa!? pues vaya pesu que me quites d´encima, neña, porque esti cachu maéra tenía restos biolóxicos que coincidíen con el ADN os equé de Vanessa-Jessica, y de un paisanu que nun soy yo?

-Pues, hala: tíralu y ya tá? un momentín, que voy pedir hora pa´l callista? (¿Belorcio"? ¡¡la madre que te parió, Belorcio!!? ¿cómo que por qué?? ¿acuérdeste de cuando fai cinco años pusiste el suelu cerámicu del salón, ho??¡¡pues olvidaste aquí la maéra que usabes pa extender el cementu de base!!? y, claro, al parecer, después del refocile pusístete a trabayar en sin más, ¡y bien que te decía yo "dúchate, rapaz, que nun convién dexar pruebes desperdigáes"!)?

Aparte de andar por ahí negando las mayores, otras joyas de la misma procedencia son "hacer los deberes", "plataforma reivindicativa", "asaltar los cielos", "traspasar la línea roja", "hoja de ruta" y "estes primaries tienen mas caca encima que el palu de un gallineru" -bueno, esta última ye mía?ye que se me vino a la cabeza y, si non la suelto, arreviento-?

-¡Ay!? pues a mí gústame muncho esa de "tolerancia cerdo"? ¡ya yera hora de que se preocupasen de limitar el consumu de grases y del collesterol!?

-¿Tas seguru de que la cosa va por ahí, ho?? porque a mí suéname mas "tolerancia cero"?

-¿Y eso qué ye, ho??

-Tengo entendío que ye pa los neños, pa que nun se frustren? vamos, que nun y-os puéen poner un cero nel examen?

-Non me parez? yo creo que la cosa ta enfocá pa lo de les grases, o sea que va a ser "tolerancia cerdo"?

-Igual tienes razón, fíu? porque hasta podría ser un inventu de los veganos, pa que dexen a los gochos en paz y la xente nun coma más que berzes?

En fin?se supone que esta moda, como todas, acabará pasando y que la colección de aburridas frases quedará en el olvido? pero, de momento, siguen causando estragos en la sociedad civil, o sea que, aunque desaparezcan, la convalecencia va a ser larga?

-¡Esto ye lo que me podía faltar!? ¡¡o sea que, pa encima de que te pesqué con les manes en la masa, tengo que aguantáte que me sueltes el rollu!!?

-Home, lo que toy faciendo ye namás pa redistribuir la riqueza... vamos, que, en realidad, soy un filósofu interesáu en "asaltar los cielos"?

-¡Coñi, pues dedícate de verdá a "asaltar los cielos" y olvídate de andar asaltando el mi chalé adosáu!?

-¡Ay, que pena me da usté, paisanu!? ta claro que ye de esos que "viven tóo´l día en la confrontación"?

-¡Ye la última vez que te lo digo, rapaz!.. ¡¡o sueltes esi juegu de café de plata, o te?!!

-¡Vaya!?o sea que usté ye también d´esos que promocionen el usu de armes de fuegu, ho??

-¿Que qué, ho?? Ay, non, fíu, tas muy equivocáu? eso sí: adviértote que soy expertu en facer colonoscopies col palu d´esta fregona? de momento? ¡clic!? con este mandu domóticu cierro toes les puertes y ventanes? ¡Ven p´acá y nun te resistas!? ¡¡Mira que, si te pones borde, te lo voy facer con la parte giratoria que compré l ´añu pasáu en la Feria Muestres!!? ¿Armes yo?? ¿pa qué, ho??

Compartir el artículo

stats