La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

VISTAS AL MAR

¡A tomar por el protocolo!

La obsesión de poner reglas hasta lo imposible

Estamos viviendo una época en que hay verdadera obsesión por protocolizar todo, hasta lo que es imposible protocolizar. Hay protocolos que determinan cómo moverse y también cómo no moverse; otros regulan lo que se debe hacer en caso de que a un vecino le dé un cólico patatero en el ascensor -que es distinto del protocolo a seguir si el cólico le da en el portal o en el descansillo de tercero-, y así sucesivamente. Quien desconozca el protocolo que debe seguir en cada situación se expone, cuando menos, a quedar fatal?

-?A ver les instrucciones?primero, cógese una cinta métrica y mídense diecisiete centímetros? Lluego, con les tijeres? ¿Les tijeres?? ¡Ah madre!? ¿Ónde les dexaría, ho??

-¡Ye lo mismo, ho!? ¡¡Córtalu a mano!!?

-¡Ay, non fía!? Esti protocolu ta muy bien diseñáu, y hay que seguílu?

-¿Y con una navaya?

-?Bueno, con una navaya, aunque nun ye lo mismo, al fin y al cabu tien corte?Ya tá?agora, con movimientu firme pero en sin pasáse, se fricciona el papel escontra el canal que divide les ñalgues en dos hemisferios y se procede a eliminar el material excedente?que raro, nun sal ná?

-¿Pero tú que tas faciendo, Belorcio??

-Pues ya ves, Veneranda: toy usando el papel higiénicu siguiendo el protocolu, pa facélo en plan ecolóxicu?pero parezme que nun funciona, que algo ta fallando?

-¡Pero si tienes el calzoncillu puestu, Belorcio!?

-Ah? ¿O sea que había que quitálu antes de? ho?? Oye, pues de esto el protocolu nun diz ná? Voy manda-yos un e-mail, pa que lu completen?

Después de varios fiascos, que han dado lugar al correspondiente pitorreo público, los políticos se están apuntando masivamente a cursillos online sobre protocolos de todo tipo, porque saben que freír a impuestos a los ciudadanos no impide que, cuando llegan las elecciones, sigan votando a su partido; pero como les hayan visto haciendo el ridículo en una situación aún más ridícula, al votante le da la risa tonta al ir a meter la papeleta en la urna, no acierta, le da aún más risa y lo vuelve a intentar. A veces acaba metiendo el papel en el escote de una interventora o en la bragueta del presidente de mesa, y entonces la cosa suele acabar en el Juzgado de Guardia?

-¿Bailes, morenu??

-?Estooo? Nun me parez muy adecuao, porque tan matándome los zapatos, que son nuevos?

-Ye que el protocolu diz que el primer baile tien que facélu el anfitrión col invitáu de mayor categoría, y, claro: esi yes tú, Manolo?

-¡¡También ye mala pata, que el invitáu de más categoría sea yo, el arzobispu!!

-?Ya? pero así son les coses? bueno, el protocolu diz también que, si el invitáu de más categoría vien acompañáu de la muyer -o el maridu si ella ye la más importante-, que puée abrir el baile cola muyer? pero, claro, siendo tú arzobispu nun me parez que?

-(¡Calla, cabritu, que me comprometes!)?

-(¡Ah!? ¿Que ye, que tas enrolláu con??)

-(¡¡Por tu madre, baxa la voz, que vas metéme en un lío col Nunciu!!)

-(¡Bobaes!? Anda, cuéntame algo d´esi asuntu, que me da muncho morbu!? ¿Ficistelo alguna vez col báculu y la mitra puesta, ho?? ¡¡Al baile que i den por ahí!!? Vamos a la barra y cuéntesmelo tóo?)

Lo malo de generalizar los protocolos es que todo el mundo habla de ellos como si fueran imprescindibles para la respiración y solo se pudiera llenar los pulmones siguiendo las reglas establecidas. Y cuando no entiende las preguntas que se les hacen o las ordenes que se les imparten, el ciudadano suele apalancarse en el protocolo, de modo que lo que esté fuera de ellos se considera que no existe?

-¿Que llevante la patuca derecha??¡ah madre!?¿ónde lo diz, ho??

-¿Cómo que "onde lo diz"??¡¡dígolo yo, que soy el director, y basta!!?

-¿Que qué, ho??¡a mi con eses formes non!¿eh??¡ye lo que me podía faltar!?

-?Vamos a ver si me entiende, paisanu: primero, llevanta la patuca derecha, a continuación fai un giru rápidu, posa la patuca derecha y, entós, llevanta la izquierda, y?

-¡Que i digo que me enseñe el protocolu onde diz que tengo que facer eses coses tan rares!?.

-¡Usté va volvéme mas llocu de lo que toy!? ¿Quien fue el geniu que fichó a esti demoniu pa sustituir al primer bailarín de "El llagu de los cisnes", ho??

-¿Sustituir yo??¡ay non, fíu, tas muy equivocau!?yo soy el titular del mi negociu, de suplente ná?a ver, ¿ónde tá la avería??

-¿Ónde va tar?.. ¡¡Aquí, sobre el escenariu, onde fai seis hores se escoñó el que facía de príncipe!!? ¡¡¡Y mirá-i lo que nos manden pa sustituílu!!!?

-Bueno, ya ta bien: a mi me dicen ónde ta la fuga de agua, yo repárola, me paguen y salgo de aquí escopetáu, que esto ye una casa de llocos, y pa mi idea que ye contagioso?

-¿El fontaneru?? ¿O sea que usté ye el fontaneru?? ¡Ay, que aliviu, menos mal que ye tóo productu de un error!?

-?Pues nun cantes tovía victoria, Silverio? que acabo de ver al auténticu bailarín sustitutu, y parezme que vien con muletes?

Compartir el artículo

stats