La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Jardín botánico de "El Musel"

Una versión divertida del proyecto de apantallamiento ambiental contra las nubes de carbón en el Puerto

El próximo día 20 de enero finaliza el plazo para presentar ofertas para la instalación de una pantalla vegetal en "El Musel" que sirva para mitigar las nubes de carbón que tanto entretienen al personal, que se divierte horrores apostando a ver si llegan o no a Marqués de San Esteban y a cuantos incautos va a sorprender la "niebla negra" mientras disfrutan del Cantábrico?

-¡Ah madre, Vanessa-Jessica!... que yo sepa yeres blanca cuando salimos a dar un voltiu con la "Zodiac"?¡y agora, al tu llau la Celia Cruz parez una cuayá!...

-¡Ye pola culpa d´esta ñube negra que vien del Musel, que llévola toa apegá encima la crema protectora!...

-¡Oyeee!... pues tas dándome una idea pa forrános?¡¡vamos a presentános al concursu pa la "pantalla vegetal"!!... ven p´acá que te lo explico, neña?

-¿Cómo?... ¡alabado, alabado!... ¿Que qué, ho?... ¡ay, non, fíu!... ¡¡que se disfrace de chopu tu madre!!.... ¡y a les mis amigues, ni pallabra! ¿eh?... porque como sepan que pretendíes colocáles vestíes de árbol y embadurnáes de crema protectora delantre los depósitos de graneles sólidos van reíse de mi por non divorciáme?¿a que nun te atreves a proponéilo a los tus amigos, eh?...

-?Pues, fía: tal y como tan les coses nel trabayu, mientres tú te negabes envié-yos un "guasáp" a toos ellos y dicen que sí, que tan dispuestos a embadurnáse de crema y dir pa´l Musel a captar partícules negres d´eses?

-Ah, pues me parez muy bien?

-(¿Silverio?... ¿Belorcio?... ¡¡tóo arregláo!!...¡¡¡a cambio de pringános un poquiñín con crema y tiznános con un cachu carbón, vamos poder salir de "folklor" nocturnu a diario, y en sin tener que rendir cuentes!!!)?

Se supone que los expertos habrán estudiado bien los pros y las contras que derivan de una decisión de este carácter. Parecía mas lógico colocar pantallas metálicas que evitaran que el viento hiciera de las suyas y conseguir así que borraran el puerto de El Musel del listado de "agujeros negros" de nuestra galaxia, inclusión que estuvo a punto de generar una apoplejía a Stephen Hawking? Sobre todo teniendo en cuenta el carácter playo?

-?En resumen, moninos: que hay que cerrar al tráficu el puertu, pa evitar un desastre ecolóxicu?

-¿Desastre?... ¿de qué, ho?...

-¡Coñi!: ye que acaben de descubrir que en uno de los árboles tipu ciprés fizo un ñeru un páxaru rarísimu, el "mirlu tontolculo", y si algún barcu se pon a amarrar cerca, seguro que i da un pasmu y casca, el probitín?

-¡Esto ye la gota que colma el vasu!...la semana pasá hubo que reducir el tráficu porque a una colonia de baboses i dió por colingáse de un árbol; antiayer pasó lo mismo porque un merucu quedó atrapáu en una rama tras comer toes les fueyes y nun saber como baxar?¿qué más puée pasar, eh?...

-...Pues?yo nun sabía como planteai-lo, jefe, pero ya que me da pie?resulta que les ñocles de la zona tan saltando como lloques al dique, enrollen les fueyes del lloreu que forma la barrera vexetal y fúmenles con tóo´l descaru?

-¡Les echáis a patáes y ya tá!...

-¡Home, ya!... tan en veda, y nun se y-os pué tocar un pelu?¡¡menudu multón te cae encima si lo faes!!...

De todas formas, no es la única vez que en Asturias se intenta combatir la contaminación a vegetalazo limpio. En los años ochenta se inventó lo que se dio en llamar "Cinturón Medioambiental de Valliniello", para mejorar la calidad del aire en Avilés? y, ciertamente, la calidad del aire mejoró. Eso sí: los malpensados de toda la vida sostienen que lo que realmente influyó para que disminuyera la contaminación fue que clausuraran los cuatro hornos altos de la antigua Ensidesa, pero eso lo hacen para molestar a los de la Secta de los Adoradores de la Función Clorofílica?

-?Bah?ya taba tardando en venir el primer vendaval pa probar la eficacia del inventu?o sea que diz el del tiempu en la tele que en un cuartu d´hora empieza a soplar?¡ay, pues sí?ya se nota!...

-?Pues yo, Veneranda, si nun te da mas marcho, porque ayer tuve en la peluquería y nun tengo ganes de salir espelurciá?¡ay!...

-¿Qué te pasa, ho?...

-?Esto?ye que me dio como un pinchazu?¡ay, otru!...

-Bueno, como pués ver la cosa funciona y el vientu apenes arrastra polvu negru?nótase que lo que domina ye ese verde típicu de les fueyes de les plantes, y ¡ay!...¡ay, vaya pinchazu!...¡ay, como escuez!...

-¡¡Veneranda, eso son fueyes de ortigues!!...acaba de enviáme un güasap el mi hombre y diz que tan comentando pola red que, pa poder baxar el preciu de licitación, sustituyeron los arbustos de lloréu polos matos de ortigues?

-¡Esto ye un desastre, fía!... ¡¡mira como corre la xente a guarecése!!... meca? espera un momentu, ho: ¿tu viste como corre D. Genaro el inválidu, ho?...¡ ¡si nun podía dar un pasu en sin les muletes y agora va escopetáu camín de Begoña!!...a ver si, después de tóo, hay un milagru?

-?El milagru será que D. Genaro puea parar de correr?si nun me equivoco, pillólu la lluvia de fueyes de ortiga mientres taba faciendo un pís escondíu detrás de un conteneor en Rodríguez Sampedro?non te digo más?

Compartir el artículo

stats