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MIGUEL ÁNXEL MONTENEGRO | Mayestru d'Asturianu del CEIP Los Campones

"La escuela nun debiera ser ayena a lo que pasa, y la problemática del 8-M ye un reclamu social"

"Los presupuestos d'igualdá y xusticia de cualquier democracia son los del movimientu feminista"

Miguel Ánxel Montenegro. X. M.

Miguel Ánxel Montenegro ye mayestru d'Asturianu nel CEIP Los Campones, d'El Berrón. Ende tien cinco grupos de Primaria, a los que se sumen los escolinos de sextu de primaria de ciencies naturales y sociales, a los que tamién fala n'asturianu davezu. Los vienres a la tarde, amás, ye profesor na Escolina de la Reciella n'El Remediu. Güei falamos con él, mui activu nes cuestiones rellacionaes col feminismu y el Día de la Muyer.

- ¿Cree que la educación tien de tener un calter feminista?

-Por supuestu, la escuela tien de tener los presupuesto d'igualdá y xusticia de cualquier democracia. Y esos son los que sostienen el movimientu feminista. La escuela en xeneral debería dar respuesta a cualesquier necesidá que rescample na sociedá, y el mio enfotu ye apurri-y al alumnáu les ferramientes que-y puedan valir pa solucionar los problemes que tope na escuela y depués, cuando salga. La escuela nun debiera ser ayena a lo que pasa, y la problemática del 8-M ye un reclamu social.

- ¿Cuála ye la conexón ente la enseñanza n'asturianu y el feminismu? ¿Enseñar na diversidá?

-Cuando hai un problema de repartu de roles en clas, y los roles de xéneru tán mui vivos nel alumnáu, enfótome nello y ellos danse cuenta, y son quien a aplicalo al so mundu. Ye importante frayar les muries que mos encierren tolos díes cinco hores na escuela y facer que lo que se ta trabayando nes clases valga pa la vida, y lo que pasa na vida valga pa les clases. Como mayestru, la mio función ye posibilitar y arriquecer esti aprendizaxe enllenándolo de los conteníos que desixe la llei: culturales, gramaticales, hestoria de la llingua, etc. Ye perfácil, si falamos d'igualdá, falar de muyeres que trabayanon na llingua en ámbitos estremaos, pone-yos cara a les muyeres nesti sen, etc. Cuando consiguimos facer too esto, y algamar ambientes de confianza, y que l'alumnáu y yo mesmu temos a gustu, pasen coses prestosísimes.

- ¿Qué acciones concretes desendolquen a lo llargo del cursu venceyaes a la educación en xéneru? ¿Y pol 8-M?

-Nos meses previos a marzu, fiximos análisis de los propios llibros de testu: cómo tán repartíos los roles de xéneru, cómo figuren más imaxes d'un xéneru o de otru? Tamién analizamos los espacios repartíos na prensa xeneral, prensa deportiva, etc. Too esto parte de la observación de lo que ta pasando, del día a día na escuela, y de la demanda de la Conseyería d'Educación nesti sen. En cuantes al 8-M, como tolos años, trabayamos figures de muyeres, y fiximos por frayar prexuicios escontra la muyer y escontra'l feminismu, cuestionando terminoloxía (como "feminazi") y desplicando'l vocabulariu nuevu que nun se conoz.

- ¿Estes reivindicaciones son más útiles si se vehiculen pente medies d'una educación innovadora y moderna?

-El otru día una neña con una capacidá d'empoderamientu na clas clamaba polos drechos históricos de les muyeres emplegando un vocabulariu como sororidá o deconstrucción, que a mi paezme increíble. Esto faise nes clases d'Asturianu, al dir a la gueta de la igualdá de xéneru, buscando pallabres, etc. Paezme un aprendizaxe ablucante. Y too esto si lo consiguimos facer en llingua asturiana, con una revisión de la llingua y de la gramática, ye maraviyoso. Nun me pongo medalles porque nun dexo d'aprender. Cuando apuestes por métodos d'aprendizaxe cooperativu, o aprendizaxe-serviciu, o inclusu activu, si dexes espaciu pa qu'elles y ellos investiguen y construyan en función de los sos propios intereses enllénase too d'una normalidá brutal.

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