La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Gijón, paraíso cultural... nocturno

Las molestias que a los vecinos de Marqués de San Esteban causa el bullicio de madrugada en la calle

A veces uno se pregunta qué hemos hecho para ser tan afortunados y vivir en una ciudad donde hay tantas cosas buenas, muchas de ellas totalmente gratis: por eso nos envidian tanto en Nueva York, París y Vilanova i la Geltrú, pues no se tiene noticia de que esas poblaciones dispongan de una red cultural tejida de forma espontánea por grupos de ciudadanos comprometidos con el crecimiento intelectual del prójimo, sobre todo en horario nocturno. De estas asombrosas prestaciones participamos, especialmente, los vecinos de la calle Marqués de San Esteban y Rodríguez Sampedro, que aceptaríamos gustosos pagar más IBI para manifestar nuestro agradecimiento por poder disfrutar de tales actividades culturales sin tener que salir de nuestras casas. Por ejemplo, con los conciertos nocturnos de fin de semana?

-?¡Ah Silverio!...¿quiés baxar un poquiñín el soníu de la tele, que son les cuatro la mañana y tan atorollándome los tambores de "Les mines del Rey Salomón"?... ye que nun pueo centráme nel plancháu de camises...

-¿Tambores, ho?...¡home, ya!...si toy viendo una de cuando "Marisol" yera neña? pero, oye, parezme que tienes razón, fía? porque hay un soníu de fondu que? ¡ya me parecía a mi que Manolo, el del Bombo, nun yera el encargáu de face-i los coros cuando cantaba "Corre, corre, caballito"!...

-Vamos: que ye la murga de tóos los fines de semana, ¿non?... si, seguro que ye eso, porque también tan los babayos del megáfonu?¡méca, ven p´acá!... mira, tan arrimándose onde dexamos, como si tuviera abandonáu, el tambor trucáu? claro, vénlu tan guapu que nun van poder resistíse a da-i con?¡ ¡rápido, Silverio, baxa les persianes que nun hay tiempu que?!!

-¡¡¡¡Patapúm!!!...

-¡Ay, que prestóso!...¡hay que ver que bien funcionó tóo!...

-Si, fía? pero la conexión clandestina que ficimos dende la red de agües fecales al tambor trucáu sal muy cara, y nun nos queden perres pa dir de vacaciones?

-¡Ni falta que nos fai!...pa mí, ver el grupu de concertistas de madrugá interpretando a la fuerza la "Sinfonía marrón" nun tien preciu, rapaz?

Otra de las ventajas de la actividad nocturna que ennoblece a la villa de Jovellanos es su incidencia en la disminución del paro, al lograr incrementar, altruistamente, la alicaída actividad industrial gijonesa?

-¡La madre que los parió!... ¡¡otra vez escoñaron los cristales del portal!!...

-¡Ay, que buena suerte!...p a los que tienen un negociu de cristalería, quiero decir?

-¿Tú tas bien del tanque, Belorcio?...

-Lo que pasa ye que yo toi a favor del "pensamiento positivu" y veo les ventajes de un hechu que, aparentemente, ye malu, pero que, si lu contemples desde´l puntu de vista adecuáu, daráste cuenta que tien repercusiones nel nivel de empleu?

-?Entós, parezteráte bien que te hayan lanzao una tapa de alcantarilla al escaparate de la tu tienda, porque acabo de vela y ta como un descampáu?

-Pues sí, chaval, porque yo soy muy positivu? y, al fin y al cabo, cúbremelo el seguru, y eso i da actividad al sector terciariu, el de servicios, o sea que también toy bien contentu de que eso haya pasáo?

-Ya? pero lo malo ye que la tu póliza nun cubre los daños si son causáos pola familia, y al tiempu que veía el tu escaparate devastáu, ví tamién como los guardias llevaben esposáu al tu fíu, Jonatán Adrián?¡ah madre!.... ¿ónde vas tan escopetáu llevando en ristre esi paragües, ho?...¿nun dirás a sacudí-i un estacazu al neñu, eh?...¡¡si seguro que el probitín lo fizo tóo porque tien muncha conciencia social, joé!!...

Como complemento de la actividad nocturna de los espontáneos "animadores culturales", los servicios de limpieza todavía tienen la paciencia de apuntar las mangueras con las que se quiere dejar preparada la calle para la próxima jornada del paraiso cultural de forma adecuada para lograr que el agua entre abundantemente en los portales, y así los vecinos puedan solazarse haciendo prácticas de patinaje artístico en los elementos comunes del inmueble?

-¡Ay, que pirueta tan guapa acaba de facer, Doña Agripina!... ¡¡nadie diría que tien noventa y nueve años!!... ¡y vaya lencería tan curiosa que gasta, vecina!...

-?Ye cosa de la experiencia, muyer? pero estes sesiones de "patinaje artísticu de movida nocturna" nun son ya lo que yeren fai unos añinos? ¿cómo que por qué?... ¡¡pues porque, como agora el agua entra mezclá con CocaColes y coses similares, el deslizamientu ye mas lentu y piérdese parte de la emoción?

-¡Catacrás!...¡Aaayyy!...

-¡Ay, probe D. Agapito!.... ¿mancóse, ho?... parezme que sí, porque esi pie, que tendría que dir p´adelante, ta p´atrás?nun se preocupe, que aviso al 112? seguro que van tardar en lleválu a Cabueñes porque, en cuanto aparquen frente a la casa, como nun hay mas que cristales rotos van a arreventa-yos les cuatro ruedes a la vez, pero?¡tienen un personal tan preparáu, pa atendélu dientro´l furgón, mientres cambien les ruedes!...

-Na, ye lo que tien ser novatu...toa la vida viviendo nel Llanu, y agora va y antójase-i venir pa Marqués de San Esteban, en sin haber fecho anantes un cursillu de adaptación en un equipu de jockey sobre patines?pero, en cuanto pasen tres años y cuatro ingresos en traumatología, que ye el noviciau precisu, ésti dános sopes con ondes a tóos, porque ¡tien una gracia y un estilu pa esmorráse escontra el mármol que pa qué!....

Compartir el artículo

stats