La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Xuan Xosé Sánchez Vicente

L'Arzobispu y los maniqueos

La tabla de "derechos humanos" nun ye igual pa toos

El día de Covadonga ("día de la Santina" dende'l puntu de vista cristianu, "día d'eso" dende'l puntu de vista institucional) l'Arzobispu, además de referise a delles cuestiones atinxentes a les sos creencies y a la so feligresía, apuntó a otres referíes a la guerra de Siria y a les sos consecuencies.

Al marxen de les relatives a la emigración, señaló una que nos cinca a toos, yá non como ciudadanos con obligaciones con respectu a los demás, sinón tocantes a la nuestra moralidá en relación col mundu y la forma de velu.

Son estes les sos palabres: "[en dellos países] los fanáticos extremistas están matando, secuestrando y expulsando a cristianos de sus tierras sin que nadie de Occidente llore y lo denuncie". Asina ye, como yá señaláramos equí, en LA NUEVA ESPAÑA, fai tiempu. Pa entender bien eses palabres convién situales nel so contestu: hai n'Europa, y perespecialmente n'España, un exércitu de guardia permanente pa emitir comunicaos, ocupar les calles y ximielgar pancartes, si hai un muertu, por exemplu, en Palestina, una muyer atropellada equí, una intervención armada d'Occidente en daqué sitiu y, en xeneral, pa defender a los qu'incluyen na so tabla de "derechos humanos". Pero si nos países musulmanes s'acantacia hasta la muerte a una adúltera, se cuelga a un homosexual o s'extermina a los cristianos, solo por selo, nun se va llevantar una voz.

Y lo curioso ye qu'eses persones son capaces de sentir entovía empatía polos xudíos o moriscos expulsos fai 400 años; ninguna polos que sufren agora y nun son de la "nómina".

Y ye que'l cerebru humanu (l'arqueocerebru, seguramente) tien un funcionamientu maniquéu, y necesita d'un polu del bien y otru del mal (la Iglesia bien sabe de san Agustín). Y n'Asturies, especialmente, más. Acasu por esi xen "L3flb6", tan arcaicu y tan africanu, qu'heredamos de los nuestros antepasaos y que nos singulariza.

Compartir el artículo

stats