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Xuan Xosé Sánchez Vicente

Carta abierta a don Genaro Alonso Megido

Estimáu: Mándesme una invitación pa qu'asista a un actu onde l'Alministración pretende homenaxear a los xubilaos docentes de los dos caberos años. Nun voi tar, y que conste que me da rabia polo que supón de descortesía pa la to persona, pero nun puedo aceptar un reconocimientu d'una Alministración que vien trabayando contra'l profesoráu, y en daqué medida contra la enseñanza, dende fai décades. Nun solo vosotros, l'Estáu en xeneral.

Dende fai munchu tiempu quienes xestionen la enseñanza vienen actuando dientro los parámetros que definen tres premises, implícites o esplicites: la desconfianza hacia'l profesoráu y el so correlatu de que se debe defender al discente de les inxusticies o maníes del docente; el desconocimientu (espero que voluntariu) de lo que ye una clase; la voluntá práctica de que, sean los que sean los conocimientos, l'actitú o l'esfuerzu de caún, tolos alumnos deberíen aprobar (promocionar).

Un exemplu de la primera d'eses premises ye'l primer reglamentu de derechos y deberes de los alumnos que redactó la Conseyería Asturiana, onde la primer sanción yera una "alvertencia d'alvertencia" y, sobre too, onde'l profesor taba obligáu a tener un caréu col alumnu en casu de denunciar un comportamiento perturbador d'esti en clase, y, como si fuesen iguales y fuese aquello un xuiciu, el profesor debía demostrar con testigos que lo qu'ocurriera nel aula yera talo como él decía. Otru: la progresiva y estúpida burocratización de la enseñanza, obligando a reuniones y más reuniones colectives onde se repite lo mismo en caúna (un magníficu exemplu de cómo son esos rituales pue vese nel artículu de Francisco García en LA NUEVA ESPAÑA del 16/03/16, "Bingo profesoral") a propósitu d'evidencies sobre les que nada hai que decir o sobre les que nada se pue facer; rituales que nun tienen otru resultáu prácticu que presionar pa qu'al final de cursu suba'l númeru d'aprobaos.

Dende fai décades tamién, los sucesivos gobiernos y servicios d'inspección vienen asinamesmo llexislando y pretendiendo regular día a día y hora a hora lo que se tien que decir o facer en cada clase a través de les programaciones. Ello con desconocimientu de lo que ye una clase. Dicho en breve, una clase ye una actividá que se desarrolla como un trabayu productivu nun aula d'un cursu y que, a la hora siguiente, na puerta del delláu, n'otru grupu del mismu cursu, malapenes se ye p'avanzar nin cumplir los oxetivos. Y eso, munches veces, a lo llargu de tou un cursu escolar, como persabe cualquiera qu'entre nun aula y pretenda enseñar, esto ye, que los rapazos deprendan.

Dixe que toles alministraciones actúen igual. Nun ye verdá, de toles alministraciones de que tengo noticia, la nuestra, la tuya, comportóse peor, pa poco o pa muncho, colos profesores. Por exemplu, equí nun s'aplicaren les reducciones d'horariu con sustitución pa los profesores de cierta edá -prefirióse dir empobinándolos a la xubilación, nuna muestra más de desconfianza hacia'l colectivu "d'antiguos"-. Si la LOMCE marca un puntu más d'atorniellamientu de los enseñantes, el vuestru concretu "inventu" de los indicadores de llogru, supera en munchu a les ideaciones d'otres comunidades, y, prácticamente, desixe atender más a los papeles qu'a la instrucción del escolín. Déxame decite un par d'elles más: la primera, la más increíblemente soportada por profesores y sindicatos: la obligatoria hora del recréu -la del bocadiellu n'otros trabayos- nun cuenta como parte la xornada llaboral, de mou y manera que cada profesor, lo que nun pasa en ninguna profesión, aporta media hora gratuita diaria a la causa de la enseñanza patria. Y, finalmente, a los profesores (al igual que los mélicos) que cumplíamos 65 años nel 2014 o 2015 decidisteis echanos rompiendo asina les espectatives que pudiéremos tener de seguir hasta los setenta. ¿Les razones? La principal, sustituir la mano d'obra más cara por otra más barata, como en cualquier empresa capitalista; la segunda, esa idea permanente del "rexuvenecer" les plantilles, esa oscura y permanente inquina y rocea contra la madurez, que tenéis como "antigualla".

¿Tengo yo razón? Nun se m'escapa que lo mismo que munchos discreparán de lo qu'equí digo otros munchos non. Pero creo qu'hai una preba definitiva de lo que yo digo: la gran cantidá de profesores que tán naguando pola xubilación y que nun suspiren por otra cosa (hailos que van apuntando los díes que falten, como los presos); l'altísimu númeru de profesores que, en cuantes cumplen la edá y condiciones de la xubilación anticipada, nun esperen un segundu más y salen corriendo. Creo qu'eso dizlo too.

Son eses dalgunes de les razones que me faen ser descortés contigo nun diendo a esi "homenaxe" que facéis a los xubilaos de la enseñanza: nada personal, solo institucional.

Con too y con ello, deséote de corazón los mayores éxitos neses materies onde l'éxitu ye tan difícil o, acasu, casi imposible: la meyora de la enseñanza y la normalización social y escolar del asturianu (pa eso, yá vos dexé, va pa diecisiete años, un instrumentu afayaízu, la Llei d'Usu y Promoción, que ta por cumplir: ¡aprovechailo!).

Suerte, pa too ello, que va sete tan necesaria o más que'l saber y la voluntá.

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