La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Xune Elipe: "La asociación Bocanegra ye un referente en tol Estáu español"

El cantante de "Dixebra" promete dos horas de directo mañana en Valles (Piloña)

Xune Elipe. IRMA COLLIN

"Dixebra" inicia mañana la gira de su 30.º aniversario en la sede que la asociación músico-cultural Bocanegra tiene en Valles (Piloña). La elección del enclave no es casual, según explica el cantante del grupo, Xune Elipe: "buscábamos un sitiu recoyidín onde la rellación col públicu fora más intensa, como cuando entamamos a tocar y un coleutivu que fae un llabor tan importante p'averar música de tou tipu a Asturies merecía'l nuesu apoyu. La asociación Bocanegra ye un referente pola so programación musical en tol Estáu español", contó. La apertura de puertas para el público en general tendrá lugar a partir de las 22.15 horas y el concierto comenzará una hora más tarde en Valles.

El grupo de rock en asturiano promete dos horas de directo en el que, entre otras cosas, tocará un tema viejo, una versión y una canción nueva. La nueva creación lleva el título de "Sigue'l tren" y, según el cantante, es una metáfora de los treinta años de vida de la banda, que hará un videoclip animado del tema.

"Dixebra" versionará, además, la canción "New York Girls", del grupo británico "Oysterband", bajo el título "Adiós, cordera". Estas dos obras, junto con el clásico "Da-yos caña", contarán con un videoclip antes del mes de septiembre.

El repertorio incluirá otros temas como "Rompi'l ritmu" . "Incluyimos tamién el canciu 'Tía Nemesia' porque convirtiose nun himnu na reivindicación llingüística por caltener vivu l'asturianu", señaló Elipe. El vocalista de la formación adelantó que su intención es la de seguir por muchos años encima del escenario. "Pueden más les ganes que les canes", bromeó. El cantante hace un balance positivo de la trayectoria de la banda y asegura que las claves del éxito están en "ser un grupu inquietu que nun tien miéu a esperimentar y que sabe adautase". Elipe denunció que en estas tres décadas "a nivel institucional nun s' avanzó na promoción de la llingua", aunque reconoció que a nivel social "hai más respetu haza los que la falen".

Compartir el artículo

stats