La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

"Varietés" amb butifarra

Una lectura humorística de las elecciones catalanas del domingo

Comparado con lo que viene a continuación, las elecciones del pasado domingo son equivalentes a una función de fin de curso en el colegio, donde padres y abuelos aplaudirán como locos y gritarán "¡bravo!...¡¡bravo!!" aunque los rorros se escorromoñen mientras perpetran un número de ballet, tras quedar el tutú de la bailarina enganchado en el reloj tamaño fiambrera del que no quiso desprenderse el bailarín (según él, siempre le dio suerte) y la nena en bragas en mitad del escenario. Habida cuenta de que se han metido en la misma cama candidatos de distinto pelaje, y partiendo de lo difícil que es mezclar el agua con el aceite, seguro que ya hay autores preparando un libreto de revista de variedades que, por muy desmadrada que resulte, siempre será una pálida imagen de lo que es previsible que allí pueda suceder?

-¡Que ya ta bién, joé, que nun podemos pasar otru mes metíos aquí pa elexir al presidente d´esti inventu!...¿que vos parez si facemos una votación secreta, pa ver si d´esta sal, ho??¿sí?...¡¡vaya, menos mal que ya tamos de acuerdu en algo!!...hala, venga, dí-i metiéndo les papeletes con la propuesta de caún, y lo que salga ye lo que val?¡Silverio, faiga el favor de lleva-yos a los diputáos esta urna que traxe de la mi casa pa por si acasu!....

-?Tome, ho?aquí tien los resultáos?

-A ver, a ver?¡ay, fíos, que detalle!...o sea que taís tóos de acuerdu en que sea yo el presidente ¿eh??pues ná, rapazos, munches gracies?

-?Oiga, nun ye por ná?pero a mí parecíame que la mi papeleta yera de un collor mas oscuru?

-?Y la mía?¡¡y la mía!!...

-Ná, nun vos preocupéis?ye cosa de los "leds", que cambien un poquiñín los tonos de tóo?venga, voy quemar la urna pa olvidanos d´esti tragu (y, de pasu, pa que nun descubran que tien doble fondu y que ahí veníen ya metíes les papeletes con el mi nombre, porque taba viéndose venir esti conflictu?ta visto que, de vez en cuando, hay que echái una mano a la democracia, pa que la probitina nun se atasque con chorráes como ésta)?

La falta de homogeneidad en algunos grupos, donde se han juntado hijos de diversos padres con el fin de hacerse con un trozo mayor de tarta, va a generar tensiones en cuanto surja algún tema donde haya enfrentamiento ideológico, porque a ver quien les impone disciplina de voto?menos mal que, en las peores circunstancias, siempre acaba surgiendo alguien con capacidad de liderazgo para reconducir la situación?

-Pues el mi partíu tien muy claro que nun puée rebasase esa línea roxa, y que hay que subir el impuestu de sucesiones?

-¡Eso ye un abusu!...vamos que, como se apruebe esi incrementu desageráu del impuestu, tamos dispuestos a fomentar la "desobediencia civil" y a animar a la xente pa que nun se muera?¡a ver, en esi casu, de ónde reacaudáis el impuestu, moninos!...

-(¡Oiga!...cuidáo con lo que diz?dígo-i-lo porque el sector funerariu financiónos la campaña pa les elecciones, y si agora i echamos a pique el negociu, pa les próximes dannos con la puerta en les napies)?

-?Estooo?no, que taba diciendo yo que, en casu de aprobáse esi incrementu escandalosu del impuestu, el mi partíu va a animar a la xente a dir a estirar la pata en Madrít, pa pagar el impuestu allí?pero, eso sí: faciendo el velatoriu y tóo lo demás aquí, ¿eh??

Lo que no se podrá evitar en modo alguno es el hartazgo que la sobredosis de regionalismo identitario acabará produciendo en la población porque, salvo a los que estén obsesionados con el tema y entren en éxtasis y leviten cada vez que ven una barretina en la cabeza o un "caganer" en el Nacimiento, a la gente normal las banderas, los himnos y la propaganda no les suelen decir gran cosa y, claro: o se largan o explotan?

-¿Llamaron, ho?...

-?Parezme que sí, Máma?

-¡Pues vaya hores, Fíu!...tóo´l día colocá con esi mantu en la Cueva, llevándote en cuellu y sujetando un floripondiu, que acaba una derrengá, y cuando al acabar la xorná llaboral puéo metéme nel Camarín, ni eso respeten?mira pola mirilla a ver quien ye?

-¡Ye una negra, Máma!...pero suéname de algo?voy a abríi la puerta?

-¡Méca, Montse!...¿que faes por aquí y a estes hores?...

-¡Ay, fía, casi puée decíse que vengo a pedíte asilu políticu, porque toi aburría!...¿Tú sabes lo que ye tar oyendo tóo´l dia sardanes y namás que sardanes, ho?...Salí del monasteriu tan escopetá que nun tuve tiempu ni de tomar un bocadillu, y me dixe: voy dir a pasar una temporaína con la mi colega, la Virxen de Covadonga, pa ver si se me calmen los nervios, que téngolos desatáos?¿tendrás algo por ahí pa cenar?...ye que vengo esfamiá?

-?Pues?nun se si decítelo?pero esta noche diónos por cenar butifarra, y?

-¡Virxen Santa! (o sea: yo)?¿tú quiés matáme, ho?...mira en la nevera, muyer?¿nun te quedará un poquiñín de arroz con lleche?...¿unes fabines?...¿una tostadina con cabrales?...¿tendrás algún CD con "El Quirosanu" y el "Agora non" pa escuchálu mientres ceno, ho?...

Compartir el artículo

stats