La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

Senderos de gloria

Los candidatos de los partidos políticos en los congresos regionales y nacionales y su riego permanente de incienso

Aprovechando el título de una gran película de Stanley Kubrick -ni se le ocurra verla, que le va a dar una depresión?mejor busque una de Paco Martínez Soria, ande-, se me ocurre que también podría servir para titular la actividad desarrollada en las últimas semanas por los futuros candidatos a colocarse de mandamases en la cosa pública, que andan por ahí recibiendo vítores varios y, por tal motivo, viven su particular Domingo de Ramos?

-¡Venga, Silverio, gallu, anima esa cara que yes el meyor!...

-?¿Y que cara quiés que ponga, ho, si nun saqué ni un solo votu nel congresu?...

-Coñi?¿ni el tuyu?...

-¡Ni esi, fíu!...ye que me ficieron trampa, porque la moza que vixilaba les papeletes diba toa escotiflá. Total, que empañáronseme les gafes y engarrié la primera que pillé, que xusto yera la que ella tenía metía nel escote?

-?¡Ye pa non creélo!...¡hay que ver hasta onde lleguen algunos pa ganar!...

-¡Ah!, pero esto nun queda así?¡¡esto va a acabar nel juzgáu!!...

-¿Vas denunciar les maniobres?

-Non, voy defendéme de la demanda de divorciu que me va a poner la mi muyer. Acaba de mandáme un "guasap"? parez que me vió coyer la papeleta?¡¡ay, les coses que tenemos que aguantar los demócratas!!...

Aunque los congresos suelen venir más precocinados que esos menús que se compran en el híper y que hay que meter dos minutos en el microondas, a veces suceden cosas que pueden provocar consternación entre los compromisarios, y en algunos casos un inesperado vuelco electoral?

-?Y agora vais a escuchar les propuestes de Veneranda, que ye la candidata meyor colocá y la que debería ganar...¡uy, perdoná-i, compañeros!... yo nun quiero condicionar el vuestru votu ¿eh?... pero ye que, compará con Belorcio, el otru candidatu, nun hay collor? a Veneranda acaben de poné-i un marcapasos y, pese a ello, vien a defender la su candidatura? ¡ye pa arrodilláse ante ella!? pero yo, ante tóo, imparcial ¿eh?...¡¡faltaría mas!!...

-?Buenes tardes, compañeros?¡aquí me tenéis otra vez, dispuesta a frotávos con papel de lija les ingles! (¡uy!)?quiero decir que, si ya tabeis fartucos de mí, que sepáis aún me queden ganes de metévos esti micro pol culo a tóos (¡ay!)? y como ta claro que la mitá sois bobos de baba (¡méca!) y la otra mitá nun distinguíis una ñocla de un salva-slip (¡aydiossss!), pues?¡¡patapófff!!

-¡Lleváila a urxencies, que esto tien mala pinta!...Veneranda, muyerrr?¡acabes de echar a pique la tu candidatura!... ¿cómo dixiste eses burráes?...

-¡¡Si yo nun dixe ná d´eso!!... lo que pasaba ye que les palabres me salíen como de dientro´l marcapasos que me acaben de poner...¡pa mi idea que el cardiólogu que me lu puso taba llocu!?

-?A ver, a ver? non, fía, non? de llocu ná: ye el fíu de Belorcio? acaben de decíme por "guasap" que ya anden los de la guardia civil buscándolu, porque parez que, en llugar del marcapasos, metióte un micrófonu dientro?

De todas formas es seguro que no nos han contado todo lo que sucede en cada uno de los actos masivos en los cuales resultan ungidos los futuros mandatarios políticos, que parecían caminar sobre nubes de incienso en teatros, pabellones de deportes y hasta en plazas de toros cuando, en realidad, la cosa era más prosaica?

-¡Madre, vaya emocioná que debe tar la xente nel congresu de la plaza de Les Ventes!...¡¡nun faen mas que aplaudir!!...

-Ye verdá, ye lo nunca visto ¿eh??

-?De toes formes, a mi lo que mas me intriga ye que lleven metíos en la plaza mas de cuatro hores y tovía sigan aplaudiendo y gritando?¡mira que si tamos perdiendo algo bueno de verdá, por nun haber asistío al congresu!...

-¡Qué raro, Silverio!? parezme que toy escuchando números y mas números?

-Igual tan tovía con la ponencia económica?vamos a ver que diz la xente?

-¡Faigan xuegu, señores!... ¡¡tres a uno a que lu pilla el toru!!?¡¡cinco a uno que, una vez que lu pille, i mete el pitón pola ñalga derecha!!?¡¡¡y diez a uno a que, una vez que lu pille el toru, el bichu llevanta una pata y mexía-i encima!!!...

-¡Ah madre!... esi que corre delantre el toru ¿nun ye el que, según diz la radio, ganó el congresu, ho?...pero ¿qué ye lo que pasó, paisanu?...

-Na, que ye que hay xente que nun sabe perder?el candidatu derrotáu retiróse pola puerta los toriles, metió-i un chile pol final de la espalda al toru peor encaráu que encontró y soltólu mientres el elegíu facía la vuelta al ruedu pa lucíse ante los suyos?total, que mientres la cosa se decidía, ocurrióseme facer unes apuestines pa pasar el tiempu, y esto ta mas animáo que el Ibex 35?

-¡Ye increíble!...¡¡vergüenza y-os debía de dar!!...estooo?¿y a como diz que se paga si lu pilla el toru y lu mexia?...ah, que a un montón de perres?¿y si non lu pilla?...¿más perres tovía porque tan seguros que lu va a coyer?...pues agora que nun me miren, va a apostáme veinte euros?¡¡venga, condenáu, corre que esi bichu vien a por ti!!...¡¡¡como te pille, nun te voto en les xenerales!!!...joé, mira por ónde toi empezando a cogé-i gustu a esto de la democracia?

Compartir el artículo

stats