La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Esti güevu sal quier

Honor mayestáticu

Sobre'l mensaxe navideñu del presidente del Gobiernu asturianu

Honor mayestáticu

"Esta noche me dirijo a vosotros desde el Palacio Real", empezó Felipe VI el so mensaxe de Navidá. "Me", pronome de primer persona en singular. Del discursu homólogu de Javier Fernández: "Como asturianos y como españoles, creemos que a la fuerza ganadora, la que más votos recibió, le corresponde ahora tanto el honor como la responsabilidad indelegable de transformar esa victoria en una mayoría para gobernar." "Creemos", verbu en primer persona del plural. La monarquía abandona'l plural mayestáticu, el plural de maxestá. ¿Y adóptalu, agora, el presidente d'Asturies? Porque la otra opción, la de suponer que Fernández tien el don d'interpretar el pensamientu y la potestá d'espresar la voluntá política de tolos asturianos cuando, nes últimes eleciones autonómiques, nin siquiera lu votaron dos de cada diez persones con derechu plebiscitariu (1,6 sobre 10, calificación LODE: mui deficiente), resulta, según pa quién, indignante, ridícula o patética.

Pa mi non. Yo, que, col pasu del tiempu, voi garrándo-y simpatía al personaxe que representa Fernández, enclínome, definitivamente, pol plural mayestáticu. Y paezme bien. Aplaudo al presidente, xacobín na concepción del estáu pero "ancien régime" tocante a les formes. "Creemos" (Nós, "monsieur le Président-Soleil des Asturies"), diz Fernández, que Rajoy tien que formar gobiernu n'España porque ye un honor. ¿Ye tema pa un mensaxe de fin d'añu d'ámbitu autonómicu? Eso vamos dexalo pa prau. Voi al términu "honor". Un sustantivu ranciu y nobiliariu, como la persona verbal referida. Los que somos de familia obrera conocémoslu pola literatura del XVII (los que tamos estudiaos, claro), nun forma parte del nuestru lésicu habitual. Más que d'"honor", educáronnos pa ser d'"obligación". Descolocóme oílu de llabios del secretariu xeneral de la Federación Socialista Asturiana. "Oye, ¡igual ye noble!", pensé. "Igual lo de la "baronía" que-y atribuyen los medios hai que lo interpretar nun sentíu rectu, non metafóricu." Afortunadamente, nun ta reñío ser noble y militar na socialdemocracia. Apetecióme enterame. Busqué en Google: "Javier Fernández". Lo primero que me salió fue la vida d'un patinador artísticu en Wikipedia. Javier, el nuestru, apaez detrás. Nun alcontré noticia de sangre azul. Diz que nació en Mieres en 1948, qu'estudió Mines n'Uviéu y en Madrid (nun pon en qué añu acabó, nun sé por qué será), qu'en 1978 empezó a trabayar (y esti ye un estímulu magníficu pa tolos rapazos que nun atopen trabayu enantes de los trenta años: tovía podéis llegar a presidentes) y que sacó les oposiciones nel 85 (¡coime, como yo, que soy del 62!). Afiliáu al PSOE nel 87, derrota con Foro nel 2011, trunfu nel 2012? Pero de sangre azul, nada de nada.

Sobre'l mandatu ínfimu de Foro, pon el redactor del ítem de Wikipedia (modelu d'ecuanimidá): "El escaso apoyo con que contaba el gobierno de FAC en la Junta General y la incapacidad de su presidente para alcanzar acuerdos provocan un adelanto electoral en marzo de 2012." Vaya por Dios. Porque "a la fuerza ganadora, la que más votos recibió", correspondería-y, lo mesmo entós qu'agora, "tanto el honor como la responsabilidad indelegable de transformar esa victoria en una mayoría para gobernar". Nun sé por qué Javier nun-y lo dixo a Álvarez Cascos en 2012, que seguro qu'entós ya lo pensaba. Por eso él, igualmente incapaz pa llograr acuerdos con otros grupos políticos que lu permitan gobernar Asturies, anunció hai poco que nun va cometer la torpeza de seguir el mesmu camín que Cascos: esa ye la sienda del deshonor, "la senda que Nós, Fernández I, noble barón de las Asturias, nunca hollaremos".

Compartir el artículo

stats