Urbanismu refuga'l proyectu de 14 aeroxeneradores nel Occidente y dexa en suspensu otros 24

La CUOTA deniega un parque en Tinéu y Ayande al afectar a zones oseres y aplaza seis hasta qu'haya alcuerdu colos conceyos o sentencia

Antonio Arias señala la zona afectada pol parque eólicu de Folgueiras.

Antonio Arias señala la zona afectada pol parque eólicu de Folgueiras. / Tania Cascudo

Sixto Cortina (Traducción)

La Comisión d'Urbanismu y Ordenación del Territoriu d'Asturies (CUOTA ) refugó'l proyectu de parque eólicu Luire, con 14 aeroxeneradores nos conceyos d'Allande y Tinéu, y dexó en suspensu l'aprobación d'otros seis parques nel Occidente d'Asturies, con 24 aeroxeneradores, hasta que se produzan alcuerdos ente promotores y conceyos o hasta qu'haya sentencia del Tribunal superior de Xusticia d'Asturies (TSXA) nos casos que tán xudicializaos. De los siete parques eólicos afectaos, cinco tán entamaos por empreses del grupu Capital Energy y dos por filiales d'Endesa. 

La Comisión Executiva de la CUOTA, ente colexáu en manes de la Conseyería d'Ordenación del Territoriu que gobierna IX, decidió esti día refugar el parque eólicu Luire, pa los conceyos d'Allande y Tinéu, por afectar a una zona de protección osera y por ocupar una zona definida como d'esclusión pa infraestructures eóliques nes directrices sectoriales d'estes enerxíes. El parque Luire ta entamáu por Green Capital Development XX, del grupu madrilanu Capital Energy, y con 14 aeroxeneradores y una potencia instalada de 78,4 megavatios (MW) diba ser ún de los mayores parques d'Asturies 

Amás, la CUOTA fixo esti día un requerimientu al grupu Capital Energy, promotor del parque eólicu de Sierra de Eirúa –qu'afecta a los conceyos de Bual, Castropol, Taramundi, Santiso d'Abres y A Veiga ya inclúi la instalación de cinco aeroxeneradores– por que nel plazu de trés meses acredite algamar un alcuerdu col Conceyu de Taramundi. En casu contrariu, l'autorización d'esta instalación va ser refugada. 

Tamién la CUOTA alcordó la suspensión, por un plazu de trés meses, de dos parques entamaos por filiales del grupu Endesa. Son los denominaos Folgueiras (en Taramundi y A Veiga, y con cinco aeroxeneradores) y Chao Gran (en Taramundi, A Veiga y Vilanova d'Ozcos, y con trés molinos), que queden en suspensu al recoyer los sos proyectos la conexón cola llinia eléctrica d'evacuación del parque eólicu Sierra de Eirúa. Estos trés parques eólicos cunten col refugu esplícitu del Conceyu de Taramundi, destacaron fontes del Principáu. 

Per otra parte, la CUOTA caltien un aplazamientu sobre los proyectos de los parques eólicos d'El Tronco (Taramundi y Santiso d'Abres), El Teixo (Taramundi y Vilanova d'Ozcos) y Pereiro (Taramundi y A Veiga) por esistir un contenciosu alministrativu sobre la resolución de la Conseyería d'Industria, Empléu y Promoción Económica qu'entá tien de resolvese xudicialmente. Los trés tán entamaos por Capital Energy.