El Muséu Belles Artes amplía la so colección de pintura del XIX

Eugenio Lucas Velázquez y Eduardo Rosales debuten nel centru asturianu nun nuevu depósitu del Prado

"La fonte, cuadru de costumes de les cercaníes de Santiago de Galicia", de Dionisio Fierros.

"La fonte, cuadru de costumes de les cercaníes de Santiago de Galicia", de Dionisio Fierros. / Muséu de Belles Artes d'Asturies

Sixto Cortina (Traducción)

El Muséu de Belles Artes d'Asturies incorpora, al traviés d'un nuevu depósitu del Muséu Nacional del Prado, obres de dos artistes inéditos hasta agora nes sos sales, Eugenio Lucas Velázquez y Eduardo Rosales. Con ellos "completa y ameyora" los sos fondos decimonónicos, pero nun son les úniques novedaes na colección asturiana, porque nel mesmu depósitu, realizáu nel marcu del programa "El Prado estendíu", van llegar otros dos cuadros, d'Antonio María Esquivel y Dionisio Fierros, yá representaos na so esposición permanente. Coles cuatro obres que van llegar a lo llargo d'esti añu, la pinacoteca asturiana va reforzar la so colección de pintura del XIX y va ufiertar una panorámica más amplia de les corrientes y estilos artísticos d'aquel sieglu.

Desde la izquierda, «La celda prioral del Monasterio de El Escorial», de Eduardo Rosales; «Retrato de niña con rosas» de Antonio María Esquivel, y «Majas al balcón» de Eugenio Lucas Velázquez. | Museo de Bellas Artes de Asturias

"Semeya de neña con roses" d'Antonio María Esquivel. / Muséu de Belles Artes d'Asturies

Les obres cedíes per El Prado al Belles Artes en depósitu son "Semeya de neña con roses" (1834), d'Antonio María Esquivel (Sevilla, 1806-Madrid, 1857); "Majas nel balcón" (1862), d'Eugenio Lucas Velázquez (Madrid, 1817-1870); "La fonte, cuadru de costumes de les cercaníes de Santiago de Galicia" (hacia1864), de Dionisio Fierros (Val.louta, Asturies; 1827-Madrid, 1894) y "La celda prioral del Monesteriu d'El Escorial" (hacia 1864), d'Eduardo Rosales (Madrid, 1836-1873). Los cuatro van incorporase llueu a la colección del muséu asturianu.

El Bellas Artes amplía su colección de pintura del XIX

"Majas nel balcón" d'Eugenio Lucas Velázquez. / Muséu de Belles Artes d'Asturies

Eduardo Rosales ye "ún de los artistes polos que más naguaba y esperaba" el Belles Artes, que con él va cubrir una llaguna importante na so colección de pintura del XIX. "La celda prioral del Monesteriu d'El Escorial", la obra qu'El Prado-y apurrirá en depósitu, ta espuesta anguaño nes sales de la pinacoteca nacional, formando parte d'una amuesa dedicada al pintor. Nella apaez representáu un interior arquitectónicu, ensin presencia humana, con una composición horizontal y una puerta abierta nel llateral derechu qu'espande y allixera la escena. Rosales yera, espliquen dende'l Belles Artes, "un pintor mui curiosu a la de preparar los sos llenzos, con llargos procesos de trabayu sobre'l papel", que solía recurrir a fondos históricos reales.

El Bellas Artes amplía su colección de pintura del XIX

"La celda prioral del Monesteriu d'El Escorial", d'Eduardo Rosales. / Muséu de Belles Artes d'Asturies

Eugenio Lucas Velázquez, l'otru artista debutante nel Belles Artes, va ingresar nél col cuadru "Majas nel balcón", nel qu'una moza tocando una guitarra, con un llamativu vistíu y mantiella, ye representada asomada a un balcón y flanqueada por una muyer con un llibru na mano y otru par, más alloñaes. L'artista establez un xuegu de miraes ente toos esos personaxes y l'espectador. El so eclecticismu, la so "gran imaxinación" y les referencies a los maestros que lu precedieron caractericen la producción d'Eugenio Lucas Velázquez. 

La relación ente El Prado y el Belles Artes vien de finales del sieglu XX y concrétase nel depósitu de 55 obres –49 pintures y seis escultures– del muséu nacional, a les qu'a lo llargo d'esti añu van axuntase les cuatro anunciaes esti día, hasta un total de 59.

“Cola ayuda de la Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Deporte del Principáu d´Asturies”.