Síguenos en redes sociales:

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Vistas al mar

El cuento de las cuentas

El "exhibicionismo administrativo" de mostrar a cada paciente su gasto sanitario

El año 2018 debutó con la divulgación de una singular idea para concienciar a los usuarios de la sanidad del enorme gasto que la misma genera: entregar una factura a cada paciente, para que sepa lo que cuestan los servicios sanitarios que se le prestan. Se supone que, con este procedimiento, todos acabaremos dándonos cuenta de lo buenos que son quienes nos administran y lo malos que son los administrados, que enferman ficticiamente solo con el afán de fastidiar a la Consejería de Sanidad y obligar al personal a su servicio a que haga la cama y fregoteen con esponjas a esa panda de farsantes que pululan por los hospitales y que, encima, -¡hay que tener cara!- insisten en fingirse enfermos?

-¡Muy buenes!... ¿ye esta la casa de Belorcio "el raposu", ho?...

-?Home, pues hasta antiayer, pues? pero ¿qué se y-os ofrez, ho?...

-Ná, ye que queremos da-i personalmente una factura del gastu del preoperatoriu que i ficimos fai añu y mediu, pa que vea la burrá de perres que eso supón?

-?Ya? lo que pasa ye que el ya nun vive aquí?

-¡Vaya, hom!... Epaminondas, recuerda que hay que actualizar el datu nel ordenaor cuando volvamos al centru sanitariu? ¿y ónde ta agora, ho?...

-Trasladóse a Ciares? ¿cómo diz, ho?...non, el númeru nun lo se? un momentín, que ahí vien la mio má, y seguro que y-os da mas información?

-?O sea que trae la factura po'l gastu'l preoperatoriu, ¿non?... ¿tien grapa?... ah, que lo que tien ye un "clip"? ¡¡pues muncho meyor!!...

-¡Ay!... ¿pero que ta faciendo, ho?... ¡¡¡oiga, paisana, que eso duel y yo, por esi llau, tovía soy virxen!!!... ¿el qué, ho?... ¿que el su home cascó fai dos días?... ¡¡qué vergüenza!!... ¡¡¡o sea que fízonos gastar perres nel preoperatoriu de fai dieciocho meses y total pa ná, porque al muy cabritu dio-i por moríse, en llugar de resistir en la llista d'espera hasta que i tocara el turnu!!!? oiga, muyer? ¡¡faga el favor y nun se empeñe en facéme tragar les cenices de esa urna, que de toa la vida tengo allergia a los afumáos!!?

Lo de enseñar la factura al paciente tiene algo de "exhibicionismo administrativo" y un error conceptual de partida, pues lo normal es que el que solicita los servicios sanitarios públicos haya cotizado o esté cotizando por ese concepto, por lo que no es algo que se le esté dando gratis, a lo que se añade que si hay desfases presupuestarios, pérdidas, gastos absurdos o evitables e inversiones faraónicas, ninguna participación en ello tiene el enfermo, y, encima, le están dando armas contra el exhibidor?

-¿Mil quinientos euros por tar tres días encamáu, ho?... oiga, por esi preciu polo menos tendría que tar incluida una "animaora cultural de cintura perbaxo", y en 72 hores nun ví mas que a la mi muyer y a la bruja la mi cuñá, que veníen gratis? ¿Y trescientos euros pola anestesia mientres me facíen les pruebes por dientro los menudillos, ho?... pués podíen habélos aforrao, porque con un cuescu gloriosu que soltó el anestesista namás entrar nel quirófanu, ya quedé atontáu pa un par de hores? Y doscientos euros pola limpieza la habitación: mire, eso sí ta justificao? gracies al detergente deslizante que echaron pol suelu, cuando la mi cuñá volvió a recoyer la bufanda, que se i había olvidáo, resbaló y pegóse un gocházu de concursu, y metiéronla en traumatología pa, polo menos, dos meses?

No es que uno sea mal pensado -que sí lo es, faltaría mas- pero no sería extraño que por medio de la notificación del gasto a cada paciente usuario de la sanidad pública se estuvieran persiguiendo fines "non sanctos" que, por las buenas, no se logran: por ejemplo, disminuir la carga que supone el pago de tantas pensiones y sueldos?

-?O sea que el revisáme la próstata y menudillos próximos supón un total de? oiga, que me parez que se y-os olvidó ponélo, porque en llugar del preciu en euros vien un númeru de teléfono de nueve cifres? ¿el qué, ho?... ¿que nun ye un númeru de teléfono?... ¿que ye el??... ¡¡ay, que me da el infartu!!... ¡¡¡adiós, Cordera!!! (quiero decir "adiós Veneranda", pero ye que toy tan malísimu que nun acierto a decir el tu nombre, muyer)?

-¡Oiga, paisanu!... ¡¡nun se i ocurra espichála, que van echáme la culpa a mí!!...

-¡Ah!... ¿que ye, que non la tien?... ¡asesinu!... ¡¡ahí vien la vieya de la guadaña a lleváme!!... ¡¡¡pero nun voy dir solu!!!...

-¡Por su madre, paisanu, que la factura ye solo pa concienciálu del gastu!... ¡¡y si se defunciona agora, a mí macháquenme!!... ¡ay, que malín me toy poniendo!... ¡¡ay, que me parez que voy casc?!!... ¡¡patafófff!!...

-?¡Méca, Silverio, vaya representación tan buena que ficiste, fíu!... ¿el qué, ho?... sí, claro: el inspector médicu ési que venía cola factura ta fritu? bueno, y ya sabes: mañana pases pola Conseyería a cobrar por habe-yos quitáo de delantre a esi paisanu, que tenía mas trienios que les termes romanes de San Pedro y con el su sueldu desequilibrábanos el presupuestu...

Esta es una noticia premium. Si eres suscriptor pincha aquí.

Si quieres continuar leyendo hazte suscriptor desde aquí y descubre nuestras tarifas.