La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Milio Rodríguez Cueto

Esti güevu sal quier

Milio Rodríguez Cueto

Restauración

Con motivu del Día d’Asturies

El 8 de setiembre cruceme, peles calles de Xixón, con una manifestación convocada con motivu del Día d’Asturies. Yera un desfile que, en castellán, podía calificase como “variopintu” y, n’asturiano, llingua esencialmente más económica, “pintu”, ensin más. Les manifestaciones son como los periódicos: compónense de seciones. Aquella del día 8 yo vila empezada pero diome tiempu a estremar la seción eco, la feminista, la sindical, la cooficialista… Había ausencies notables: nun se dexaben ver l’Asturies taurófila, l’apostólica, la neoliberal… Ya pa contra lo último, avanzaba un grupín qu’aguantaba, mui arrechu, por una pancartona col lema “República Asturiana”. Viendo’l remangu ariscu d’aquella fración crespuscular, ún echó en falta, ente tantes muestres polifacétiques d’asturianía, un contrapesu ideolóxicu a la republicana: l’Asturies monárquica. Nun me refiero a la Fundación Princesa, sinon a otra Asturies monárquica, vamos decir… más específica: un grupu, encarteláu tamién, que reivindicare rei propiu, ensin finca acutada en La Zarzuela, nin firma en bancos de Jersey, nin sangre franco-heleno. Un rei autóctonu y autóctonamente corruptible. Un pariente de Rodrigo Álvarez de les Asturies, aquel conde de Noreña y de Xixón, señor de facto d’esta tierra allá pel sieglu XIV, que, babayu como toca, díxo-y “Ta too pago” al bastardu Enrique II y regaló-yos el país a los Trastámara enrolláu en pergamín. Asina que, namás tener a tiru un ordenador, entamé a busca-y rei a Asturies.

Don Google propúnxome unos cuantos Álvarez de las Asturias. Ye raza que dio n’amontonar apellíos enriestraos con guiones, polo que se ve. El primeru que me saltó a los güeyos resultó ser un cura de casta bramín, quiero decir, con toles traces de ver perla y hasta escarlata colgando de les perches d’armarios futuros. Nun nos valía: restaurar una monarquía pa una sola xeneración celibataria, o pa empezar, al primer cambiu de craniu coronáu, colos baruyos de la bastardía y el consiguiente marabayu de reivindicaciones parentelares ye, evidentemente, una inconveniencia. El cura, escartáu.

Resulta qu’hai unos Álvarez de las Asturias que conserven titulu nobiliariu de magar los tiempos de Carlos IV: son duques (voi ser discretu y nun especificar más) y eso ya ye un trampolín bien amañosu pa sobrevolar el plintu de la maxestá. Pero son andaluces. Sí, “pero”, conxunción adversativa. Inviable un rei astur con acentu sevillanu. Nun digo más, que me pierdo.

Y poco más escucaba pela pantalla, aparte lo visto: dalgún abogáu, dalgún directivu, dalguna emprendedora (cuesta facese a “entamadora”, ¿nun ye verdá?)… Coses anodines. Pero, de golpe, o de click, preséntase la esperanza: un Álvarez de las Asturias que firma pal mundu con hipocorísticu de padre putativu (“campechanu”, en consecuencia), que vien del mundu de la publicidá (trabayó pa Coca-Cola, pa Burger King, pa J&B y pa una montonera más de marques) y que se declara, en Linkedin, novelista, “storyteller” (contador d’histories) y “pen for hire” (pluma n’arriendu). ¡Ya tenemos rei pa la nuestra Restauración! ¡“King for hire”! ¿Y cómo se va negar un “storyteller” a aceptar una corona? ¡Por Dios, pa la manifestación del 8 de setiembre del añu que vien, quiero una pancarta, mayor que la de los independentistes republicanos, reclamando, o proclamando directamente, el reináu d’esti descendiente del conde de Noreña, vamos poner Pepe I d’Asturies, por decir! A esa seción, súmome, incondicional.

Compartir el artículo

stats