La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Milio Rodríguez Cueto

esti güevu sal quier

Milio Rodríguez Cueto

Laicidá y liberalismu

La celebración de la Janucá n’Uviéu y la entruga lingüístico-liberal de Pablo Casado

Laicidá.

Va unos años, ún escribía, nesti mesmu diariu, una seción denominada Casting que facía por promocionar, al estrellatu cinematográficu, a personaxes notables del momento astur, los más d’ellos políticos (¿qué quier usté?, ye pa lo que da l’actualidá). A tal conseyeru metíalu nuna película de vaqueros; a esta parlamentaria, nun drama románticu; a aquel secretariu d’Organización, nuna de terror… El papel dáben-yoslu la planta, el xestu, les maneres. Determinada entrega protagonizola ún de los que fueron conceyales de Cultura cuando’l Gabinatu. Llíbrenme los dioses d’acusalu de ninguna maldá pero ello ye que siempre-y vi al home un aire dolicocéfalu, xermánicu, de cazu altu. El negro tieso Hugo Boss de los uniformes de la Schutzstaffel nun-y podía sentar peor qu’a Maximilian Schell. Di-y papel, entós, nuna d’aquelles columnes, de mandamás nazi con ventana a la “avenue Kléber”, París a los pies, y púnxi-y, en guión, un par de frases xenocides de canalla refináu. En mala hora. Nun-y vagó a la familia Oceransky, en portavocía de la Comunidá Israelita d’Asturies, mandar cartes enceses al periódicu acusándome poco menos que d’antisemita. Esti probe ignorante facíase cruces (por favor: nun se me malinterprete esta frase tamién como prevocación, ¡namás me faltaba eso!) porque’l nazi que representaba aquel conceyal propuestu pal noble arte de Melpómene yera, evidentemente, el malu del cuentu. ¿Cómo podía pecar yo, entós, d’antisemitismu? Como ún se crio, literariamente, al pechu de Rojas, Proust, Kafka, Canetti, Singer, Broch, Morgenstern, Bellow, Eisner, Kertész, Roth, Asimov (sí, Asimov tamién, ¿qué pasa?) y etc., etc., cuésta-y concebir un xudíu que nun entienda lo que lle, anque tea en bable. Por eso, la virulencia del corréu públicu Oceransky goliome a chamusquina. Daquella (2008), un técnicu municipal encargáu de la promoción sefardí esplicába-y a la prensa qu’Uviéu yera “la ciudad que más colabora con la comunidad israelita”. Ún gusmió qu’esa colaboración igual tenía que ver cola sobreactuada (ya que non iletrada) amás d’innecesaria defensa del conceyal qu’entamaben Aida Oceransky y los d’ella, y cortexome la tentación de xorrascar nos archivos municipales pa salir de duldes. Pero, víctima de la folganzanería que nada entama o de la hiperactividá que nada consuma, quésiyo, dexelo pa prau.

Too esto, sufríu lector, nun ye más que prolegómenu pa decir qu’asumo, con resignación pagana, que me vuelvan a acusar d’antisemita por decir lo siguiente: nun me prestó gota la presencia de representantes públicos na apertura de la Janucá nel Fontán, el pasáu día 4, na que, otra vez, tuvo un papel destacáu la señora Oceransky. “Esta conmemoración contó con el apoyo del Gobierno del Principado de Asturias, representado por la viceconsejera de Justicia, Encarnación Vicente, y por el Ayuntamiento de la ciudad, con la participación del vicealcalde Mario Arias”, lleímos en LA NUEVA ESPAÑA. La Janucá nun ye actu civil n’homenaxe a les víctimes del Holocaustu. Hai apelaciones a la divinidá, bendiciones rituales y rezos: ye fiesta relixosa sometida a una liturxa más que milenaria. A los 8 de setiembre, ún suel escribir, nestes páxines, pidiendo-y al Gobiernu (inútilmente) distancia coles celebraciones católiques de Cuadonga. Pues esto, igual. Separtar fe y Estáu ye un requisitu de laicidá, pa cualquier democracia moderna, que nun reza namás tocante a la cruz: tamién val pa la estrella de David o pa la lluna creciente.

Liberalismu (lingüísticu).

Consiéntame parafrasiar, con respetu repunante a la construción de la frase y al pensamientu inherente a ella, les recientes declaraciones de Pablo Casado sobre’l casu d’esi neñu catalán que tien problemes lingüísticos cola escolarización (declaraciones que cualquier persona de talante “liberal” compartirá plenamente): “¿Cómo es posible que a un niño no le dejen ser educado en asturiano dentro de Asturias?”.

miliorodriguezcueto.wordpress.com

Compartir el artículo

stats