La Nueva España

La Nueva España

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Axenda

"Qué guapo ye querese", un concursu pa que los críos quieran n'asturianu

"Qué guapo ye querese", un concursu pa que los críos quieran n'asturianu

Como tema lliterariu, hai pocos más bayurosos que l'amor, que vien entetexiendo les sos cañes y espines cola historia de la lliteratura europea dende la época de los amurniaos trovadores.

Poro, nun paez mala idea pa un concursu empobináu a moces y mozos pidi-yos qu'escriban sobre él: van tener a la so disposición ferramienta poderoso. A lo menos, esto atalantaron el Conseyu de la Mocedá y la Oficina de Normalización Llingüística de Xixón, qu'entamen el concursu "Qué guapo ye querese" col enfotu de que los mozos d'ente 16-25 años escriban rellatos curtios en llingua asturiana sobre tema amorosiegu.

El concursu conlleva una reflexón sobre'l propiu fechu amorosu, como s'apunta yá dende les bases: "Pués querete a ti mesmu/a, a otra u otres persones y pués querer tamién a la to llingua [?] Pue llevate años querer a dalgo o dalguien o algamalo nun momentín. Querer implica tratase bien, igualar en drechos, nun facer de menos, quedase con lo qu'importa de verdá y non colo superficial, asoleyar los sentimientos de caún y caúna...".

El concursu divídese en dos estayes, 16 a 18 años y 19 a 25. Los escolinos de la primera, que cursen dende cuartu de la ESO hasta Bachilleratu, podrán emplegar los sos conocimientos alquiríos na clas d'asturianu, y la ayuda de los sos profesores, pa falar d'un tema bien antiguu y bien nuevu mandándose d'una llingua igualmente vieya y moderna.

El plazu pa la entrega de los rellatos acaba'l 21 d'avientu, y el premiu va entregase'l 21 de febreru de 2019, Día Internacional de la Llingua Materna.

Compartir el artículo

stats